Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

featurerequest voor pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik had een ideetje over de pricewatch. je ziet de lijst van goedkoop naar niet goedkoop lopen? daarnaast de verzendkosten. ik zou daarnaast een vakje willen zien met de uitkomst van beide samen.

zo kan men heel snel zien welk product goedkoop is en daarnaast welk goedkoop is om verstuurd te krijgen. kijk als iedereen nou 1 vaste verzendprijs zou hanteren zou dit featurerequest onnodig zijn.

kwetsie van automatisch vakje 1 met vakje 2 optellen in dat uuuh script(???) waarmee jullie de pricewatch beheren?

hieronder zie je een voorbeeldje van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/uploadthat-gotterdegot.JPG

overigens wat doet dat pijltje dat naast prijs staat? als ik erop druk gebeurd er niets :|

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:24
pijltje betekend dat je het op die manier sorteert, je kan ook op bijv. de namen drukken, sorteert ie t op die manier

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 17:05
(jarig!)
T pijltje doet dus waarschijnlijk niets omdat ie daar al op staat gesorteerd. Maar ik vind het ook wel een handige functie om het geheel op te tellen.

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:17

XyS

0.o.O

lijkt me ook handig jah, nu zit ik zelf ook steeds te rekenen:P

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Dat pijltje geeft aan waar op gesorteerd wordt :)
Klik je op postcode, dan wordt er op postcode gesorteerd en komt daar het pijltje bij te staan.

[edit]
/spuit elf :P

[ Voor 8% gewijzigd door Crash op 23-08-2004 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja pijltje zelf doet niets maar als ik op "prijs" druk dan gebeurd er wel wat ja. drm vroeg ik het. ah dat geeft aan op wat hij nu geselecteerd is? ik snappum

maar daarnaast zag ik dat je ook op verzenden kon drukken en hij sorteerd zich dan anders maar het is niet de goedkoopste die bovenaan staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 16:48 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De verzendkosten zullen op termijn waarschijnlijk uit de PW verwijderd worden en op een andere manier aangegeven kan worden. Dit komt doordat veel shops er een heel aantal verschillende verzendopties op nahouden waardoor het te simpel gedacht zou zijn om maar gewoon de prijs en de verzendkosten op te tellen. De verzendkosten kunnen namelijk verschillen per bijvoorbeeld gewicht of weet ik veel wat :) . Daar komt bij dat er in de huidige PW geen ruimte is voor een extra kolom.

Verwijderd

Topicstarter
gaan ze misschien eruit? zonde... niet dat ik dat onbegrijpelijk vind overigens. ik heb wel wat kleine ideetjes maar omdat ik geen flauw benul heb van hoe ze (de winkels) die prijzen invoeren kan ik ook niet echt met tussenoplossing komen.

het lijkt mij dat de hele sectie VGA kaarten onder 1 verstuurprijs (per winkel) valt omdat ze niet zwaar zijn zoals een voeding. maar ja, zoals al eerder gezegd ik weet niet hoe dat eruit ziet of hoe het werkt.

ik wacht wel af tot de pricewatch is vernieuwd en zie dan wel of ik alsnog een bruikbaar idee heb. of misschien hebben jullie wat beters verzonnen.

misschien dat de winkels behalve hun prijzen en verzendprijzen ook de totaalprijzen op moeten geven. kweenie waar ze wel of niet toe bereid zijn....

allemaal iig bedankt voor de (snelle) replies...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:30:
gaan ze misschien eruit? zonde...
Harm schreef op 23 augustus 2004 @ 16:53:
...en op een andere manier aangegeven kan worden.
:)

• Harm
  • Niet online
gaan ze misschien eruit? zonde... niet dat ik dat onbegrijpelijk vind overigens. ik heb wel wat kleine ideetjes maar omdat ik geen flauw benul heb van hoe ze (de winkels) die prijzen invoeren kan ik ook niet echt met tussenoplossing komen.
In hun huidige vorm zullen ze waarschijnlijk gaan verdwijnen, maar daar zou wel iets anders voor in de vorm moeten komen om de verzendkosten aan te geven :) .
het lijkt mij dat de hele sectie VGA kaarten onder 1 verstuurprijs (per winkel) valt omdat ze niet zwaar zijn zoals een voeding. maar ja, zoals al eerder gezegd ik weet niet hoe dat eruit ziet of hoe het werkt.
Ja, maar dan moet je dus al verzendkosten per categorie aan kunnen geven. En die mogelijkheid bestaat nu al niet en zelfs dan is het nog ondoenlijk, omdat er meer factoren op een bestelling van toepassing zijn (meer producten, afhalen, ...).
misschien dat de winkels behalve hun prijzen en verzendprijzen ook de totaalprijzen op moeten geven. kweenie waar ze wel of niet toe bereid zijn....
Zie mijn reactie op je vorige alinea :) .

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 23 augustus 2004 @ 17:33:
Ja, maar dan moet je dus al verzendkosten per categorie aan kunnen geven. En die mogelijkheid bestaat nu al niet en zelfs dan is het nog ondoenlijk, omdat er meer factoren op een bestelling van toepassing zijn (meer producten, afhalen, ...)
dat bolded stukje, bedoel je dat er winkels zijn die zeggen 3 videokaarten = 1 verzendprijs en de ander zegt ja dag 3 verzendprijzen hoor, zoiets? dat afhalen is geen verzendprijs aan verbonden. ik neem aan dat je je ietsjes te snel dat getikt hebt :P

maar anyways ik weet genoeg op dat ene vraagje na ( ben nieuwsgierig sorrie... )

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:40:
[...]

dat bolded stukje, bedoel je dat er winkels zijn die zeggen 3 videokaarten = 1 verzendprijs en de ander zegt ja dag 3 verzendprijzen hoor, zoiets? dat afhalen is geen verzendprijs aan verbonden. ik neem aan dat je je ietsjes te snel dat getikt hebt :P

maar anyways ik weet genoeg op dat ene vraagje na ( ben nieuwsgierig sorrie... )
Nee, ik bedoel dat verzendkosten voor bijvoorbeeld rembours altijd 12 euro zijn (bijvoorbeeld) en het dan niet uitmaakt of je nu een videokaart en een HDD koopt of dat je alleen een videokaart koopt. Er zijn ook shops die met gewicht rekenen en zeggen dat alles tot 10 kilo 15 euro is, 10-20 kilo 25 euro enzovoort. Met dat soort verzendkosten is niet te rekenen voor ons omdat wij geen overzicht hebben over de gehele bestelling en omdat er gewoonweg te veel verschillende soorten verzendkosten en berekeningen gebruikt worden door shops. Die shops bedoelen het natuurlijk wel goed, maar het maakt de verzendkosten er zeker niet eenvoudiger op. Als je gaat afhalen dan gelden er vanzelfsprekend geen verzendkosten, maar hoe moet onze software weten dat jij wil afhalen en niet wil laten verzenden?

Het is allemaal wel te bouwen, met een hele hoop moeite, maar het levert gewoon niet genoeg voordeel op. Dan is de methode om gewoon alle verzendkosten te vermelden via een apart venstertje ofzo veel eenvoudiger :) . Overigens, ik had het wel snel getypt, ik moest namelijk eten :+ .

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik dacht aan een simpel vakje 1 plus vakje 2 is vakje 3

jammer, die rotwinkels ook :( :P
maar hoe moet onze software weten dat jij wil afhalen en niet wil laten verzenden?
zoals in mijn voorbeeldplaatje te zien is is de prijs in vakje a de productprijs, dus geen verzendkosten, wil je het goedkoopste verzonden prijs vinden zie dan vakje c. vakje b zou dan eventueel weg kunnen gelaten worden.

maar goed, dat feest gaat niet door. en ik begrijp ook waarom. ik ben benieuwd naar de nieuwe veranderingen in pricewatch als ie al komt....

harm en alle anderen bedankt....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 16:38:
hoi, ik had een ideetje over de pricewatch. je ziet de lijst van goedkoop naar niet goedkoop lopen? daarnaast de verzendkosten. ik zou daarnaast een vakje willen zien met de uitkomst van beide samen.

zo kan men heel snel zien welk product goedkoop is en daarnaast welk goedkoop is om verstuurd te krijgen. kijk als iedereen nou 1 vaste verzendprijs zou hanteren zou dit featurerequest onnodig zijn.

kwetsie van automatisch vakje 1 met vakje 2 optellen in dat uuuh script(???) waarmee jullie de pricewatch beheren?

hieronder zie je een voorbeeldje van wat ik bedoel:
[afbeelding]

overigens wat doet dat pijltje dat naast prijs staat? als ik erop druk gebeurd er niets :|
Om even terug te komen op de topicstart: het is al mogelijk om te sorteren op prijs + verzendkosten. Gewoon op het kopje in de kolom verzendkosten klikken. Er is geen ruimte voor een kolom prijs + verzendkosten. Die kolom zal er dus niet komen.

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 24 augustus 2004 @ 01:52:
Om even terug te komen op de topicstart: het is al mogelijk om te sorteren op prijs + verzendkosten. Gewoon op het kopje in de kolom verzendkosten klikken.
ik heb gisteren al erop geklikt maar de volgorde klopt niet. de goedkoopste staat niet boven aan maar 1 van de goedkopere. in dit voorbeeld nam ik de sapphire 9800 pro. de goedkoopste is : PC Gouda met 201 euro. als ik op verzendkosten druk dan staat er dat

huuu, gisteren heb ik een andere volgorde gezien maar pc gouda stond niet boven aan maar een paar plaatsjes lager terwijl volgens mijn berekening pc gouda wel goedkoper was....

maar zoals het nu staat klopt het.

enfin mijn voorstel bestaat dus al alleen ziet het iets anders uit. GoT-ters, gwoon op verzending klikken dus. en je rekenmachine kan je wegleggen.....

bedankt femme voor je replie
Pagina: 1