Toon posts:

[XP] Na defrag start PC nooit meer op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eens kijken of er meer mensen zijn die het volgende bekend voorkomt.

Ik zit nu ruim 20 jaar in de PC's, ben begonnen met DOS 3.2 daarna DOS 3.3 etc. etc. Windows 3.1 en heb alles doorlopen wat erna komt tot Windows XP professionel wat ik nu sinds 2 jaar draai. Helaas ga ik steeds meer aan XP
twijfelen en wel om het volgende. Gisteravond run ik op mijn nieuwe pc zie spec hieronder ( 1 week oud) defrag en daarna was mijn harde schijf niet meer te benaderen, heb hem vervolgens als slave aan een twee pc gehangen en
inderdaad, niet meer te benaderen.... Defraf doorloopt alle fases (1 t/m 5) zonder ook maar een foutmelding dus daar schiet ik ook verder niets mee op. Daarna probeert de PC te rebooten maar dat lukt dus niet / nooit meer! Nu is dit niet de eeste maar al de zoveelste keer dat ik problemen heb met XP. Op mijn werk heb ik 160 PC en daar gebeurd precies hetzelfde. Bij een een scandisk of een defrag kan de pc niet meer booten en blijft er verder niets

anders over dan een herinstallatie. Verder is het al een paar maal voorgekomen dat een Laptop bij het aanloggen de melding geeft "Load profile" en daar blijft het verder bij. Run je een scandisk blijft de pc / laptop in een loop en blijft hij scandisk draaien. Nu heeft XP een aantal 'tools' maar geen van deze tools heeft ooit gewerkt, sterker nog, het probleem werd alleen maar groter!!

Onder Windows NT 4.0o NOOIT van dit soort problemen tegengekomen maar nu is het schering en inslag.

Kortom mijn vraag aan iedereen, is het mogelijk dat de software die je hieronder ziet (of een combinatie hiervan)

tot deze problemen kan leiden?

Hardware
HP Compaq laptops
HP compaq desktops
Eigen PC, ASUS P4P800SE + IBM Deskstar DPTA-372050 + 512MB RAM

Software
Windows XP Professional SP1

MS Office 2002 Word
MS Office 2002 Excel
MS Office 2002 Access
MS Office 2002 Powerpoint
MS Office 2002 FrontPage
MS Office 2002 Outlook
Office XP SP3

MS Money 2004 Small Business Version 12.0
MS Project 2002 SP1
MS Visio 2002 SP3

Crystal Reports 8.5
Windows Media Player 9.00.00.3075
Windows Messenger 4.7 (4.7.2009)
Windows Recource Kit
Windows 2000 Support Tools
Technet July 2003
Microsoft Baseline Security Analyser
Roxio Easy CD Creator Version 6.1.1.8
Veritas Backup Exec 8.5, client
DirectX 9.0c
Zinio Reader 1.6
Yahoo Messenger (5,6,0,1358)
Plaxo 2.0.1.13
MTRX V2.5

ZoneAlarm 5.1.011.000
GRICdial 3.3.2 (build94)
Mailwasher version 2.0
Spybot Search and Destroy version 1.3
Spywareblaster version 3.2
Symantec Antivirus Client 8.00.9374
WSFTP Pro 7.02
PCAnywhere 10.5.3 build 505 (remote only)
Google Toolbar 2.0.102
eFax viewer 2.0 (Build 7)
Intellimirror Scenario Setup
EasternMJPG

PC Suite for Nokia 6600

WinZip 9.0
Adobe Reader 6.0.2
Adobe Distiller 5.0

Alle aanwijzigen zijn welkom.

IndoBassie

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

mogelijkheid om met 1 van de 160 PC's te checken of met een verse XP-install (na alle updates) te kijken of het probleem er ook nog is? kan me namelijk haast niet voorstellen dat het een softwareprobleem (als het dat al is) is dat door iets anders komt dan XP zelf..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je misschien nog foutmeldingen als de pc blijft loopen ? Een blauw scherm misschien ?

Is de harde schijf wel zichtbaar (corrrect) in de bios van enige pc, en zichtbaar in de Windows disk manager?

Je geeft aan dat je al diverse tooltjes hebt geprobeerd. Welke tools? Zat hierbij ook een tool van de harddiskfabrikant ? Die kan je het meest nauwkeurig vertellen of er iets met je harde schijf is. Speaking of which, welk merk harde schijf & specificarties hebben we het dan over ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

'Vreemde Windows XP problemen' is niet zo'n goede topic titel, is elk probleem namelijk niet een beetje vreemd? :)

Verder - als je PC altijd problemen geeft als je defragged, waarom defrag je dan nog? :+