Ik heb hier al sinds 2,5 jaar een gehacked ADSL modem staan (ISDN-versie). Provider: XS4ALL, abo: BASIC. Dit heeft altijd perfect gewerkt. Nu kwam ik terug van vakantie en mijn huisgenoten klaagden over een trage verbinding.
De internetpagina's kwamen het meest van de dag gewoon hééél traag binnen. Soms deed het internet het even goed. Wanneer ik het modem opnieuw liet inbellen, deed de verbinding het ineens heel even wel goed (ongeveer één minuut).
Wanneer ik het modem direct op mijn pc aansluit werkt het wel gewoon goed.
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
• andere switch (nieuw) --> probleem blijft. Switch is van Linksys en heeft een losse uplink. De gesharede port heb ik uiteraard leeg gelaten.
• kabeltje tussen switch en modem vervangen --> probleem blijft
• ander SpeedTouch modem geprobeerd, ik had er toevallig nog een liggen. Even gehacked en ingesteld --> probleem blijft hetzelfde. Inbellen lukt wel gewoon.
• loginnaam veranderd in moderne variant (naam@xs4all.nl ipv. @xs4all-basic-adsl)
• helpdesk XS4ALL gedaan en tracert uitgevoerd
• splitter ertussen uitgehaald --> ADSL direct aangesloten
Overige gegevens:
• De computers staan allemaal handmatig ingesteld, dus geen DHCP
• KaZaa en dat soort meuk staat allemaal uit
• XS4ALL heeft mijn verbinding niet dichtgezet ivm. een virus
Screenshot van tracert wanneer ik de modem direct aansluit:

Wie weet de oplossing?
De internetpagina's kwamen het meest van de dag gewoon hééél traag binnen. Soms deed het internet het even goed. Wanneer ik het modem opnieuw liet inbellen, deed de verbinding het ineens heel even wel goed (ongeveer één minuut).
Wanneer ik het modem direct op mijn pc aansluit werkt het wel gewoon goed.
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
• andere switch (nieuw) --> probleem blijft. Switch is van Linksys en heeft een losse uplink. De gesharede port heb ik uiteraard leeg gelaten.
• kabeltje tussen switch en modem vervangen --> probleem blijft
• ander SpeedTouch modem geprobeerd, ik had er toevallig nog een liggen. Even gehacked en ingesteld --> probleem blijft hetzelfde. Inbellen lukt wel gewoon.
• loginnaam veranderd in moderne variant (naam@xs4all.nl ipv. @xs4all-basic-adsl)
• helpdesk XS4ALL gedaan en tracert uitgevoerd
• splitter ertussen uitgehaald --> ADSL direct aangesloten
Overige gegevens:
• De computers staan allemaal handmatig ingesteld, dus geen DHCP
• KaZaa en dat soort meuk staat allemaal uit
• XS4ALL heeft mijn verbinding niet dichtgezet ivm. een virus
Screenshot van tracert wanneer ik de modem direct aansluit:

Wie weet de oplossing?
[ Voor 15% gewijzigd door havana op 23-08-2004 16:26 ]