[adsl speedtouch hacked] verbinding werkt niet via hub

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Ik heb hier al sinds 2,5 jaar een gehacked ADSL modem staan (ISDN-versie). Provider: XS4ALL, abo: BASIC. Dit heeft altijd perfect gewerkt. Nu kwam ik terug van vakantie en mijn huisgenoten klaagden over een trage verbinding.

De internetpagina's kwamen het meest van de dag gewoon hééél traag binnen. Soms deed het internet het even goed. Wanneer ik het modem opnieuw liet inbellen, deed de verbinding het ineens heel even wel goed (ongeveer één minuut).

Wanneer ik het modem direct op mijn pc aansluit werkt het wel gewoon goed.

Wat ik allemaal geprobeerd heb:

• andere switch (nieuw) --> probleem blijft. Switch is van Linksys en heeft een losse uplink. De gesharede port heb ik uiteraard leeg gelaten.
• kabeltje tussen switch en modem vervangen --> probleem blijft
• ander SpeedTouch modem geprobeerd, ik had er toevallig nog een liggen. Even gehacked en ingesteld --> probleem blijft hetzelfde. Inbellen lukt wel gewoon.
• loginnaam veranderd in moderne variant (naam@xs4all.nl ipv. @xs4all-basic-adsl)
• helpdesk XS4ALL gedaan en tracert uitgevoerd
• splitter ertussen uitgehaald --> ADSL direct aangesloten

Overige gegevens:

• De computers staan allemaal handmatig ingesteld, dus geen DHCP
• KaZaa en dat soort meuk staat allemaal uit
• XS4ALL heeft mijn verbinding niet dichtgezet ivm. een virus

Screenshot van tracert wanneer ik de modem direct aansluit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/screenshot300.gif

Wie weet de oplossing?

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 23-08-2004 16:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 22:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

dns?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• havana
DNS staan handmatig ingesteld:

194.109.6.66

194.109.9.99

Moet goed zijn dacht ik?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Why the fuck heb je die IP's geblurred? :D

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 22:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

ping ns1.xs4all.nl = 194.109.6.67
ping ns2.xs4all.nl = 194.109.9.100

probeer deze dns servers es.... anders ff een andere router van iemand lenen, (ja ze kunnen ook kapot (onweer gehad mss?)!)

hmm kan ook nog es router terugbrengen naar zun standard settings en opnieuw configgen / misschien een machine in het netwerk met hetzelfde ip adres als de router (oplossing eventueel = DHCP) / kapotte ethernet adapter in het netwerk (oplossing op de switch lampjes checken collision een ethernet monitor installeren weet je gelijk wat er gebeurd op je LAN) / een eerste klas boer die met z'n naaldhakjes op een utp kabel heeft staan dansen (utp metertje lenen erges).

Ik heb ook nog wel es meegemaakt dat er een ADSL kaart in de Wijkcentrale van KPN defect was ... 5 uur voor niets lopen kloten bij een klant.

Ik zou eerst de aansluitingen van je huisgenoten maar es checken (fysiek) het bekende "ow hoe kan dat nou???" of "dat heb ik niet gedaan hoor" komt altijd weer aan bod!

int kort;
check den meuk fysiek (UTP, Nic's,Router) en hierna softwarematige instellingen

[ontopic]Waarom geen dhcp? Voorkomt veel gezeik zoals dubbele ip adressen etc[/ontopic] :/

[ Voor 124% gewijzigd door WeaZuL op 23-08-2004 17:01 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• havana
Bedankt voor jullie hulp. Ik ga denk ik even proberen om alleen mezelf aan te sluiten via de switch. Het kán gewoon niet zo zijn dat 't direct op het modem wel werkt en via een switch niet.

Overigens heb ik DHCP wel geconfigged, maar de compu's stonden nog op de oude instellingen, zonder DHCP.

[edit]
Inmiddels iedereen losgekoppeld van de hub en alleen mezelf aangesloten. Wat blijkt? Het werkt gewoon.... ik ga nu één voor één de PC's aansluiten, wellicht is er dus eentje die voor bonje zorgt.

[ Voor 52% gewijzigd door havana op 24-08-2004 14:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:55

Passievrucht

swarma

het ruikt hier naar bugbear virus sniffsniff (altans ik dacht dat sasser en blaster niet voor hoge uploads zorgde) me opa had ooit deze 3 op 1 pc :/ en kon wel internetten maaaaar sloooooooooooooooom komt doordat 1 van die virussen aan het uppen was

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Osiris schreef op 23 augustus 2004 @ 16:27:
offtopic:
Why the fuck heb je die IP's geblurred? :D

ja... je kan ze zelfs nog lezen :+
194.109.21.2
Pagina: 1