Toon posts:

windows 98 start niet door,

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik zit nu bij iemand thuis, waarvan na een crash ze computer niet meer goed door start, hij heeft als os 98,.

In Veilige Modus start de computer wel goed op,,

ik heb al geprobeer om alles via msconfig uit te zetten, maar ook dit bracht ome niet tot een oplossing.

heeft iemand, misschien een idee hoe ik verder zou moeten "??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start op met F8, kies de optie "dos prompt safe mode only" (dos prompt enkel veilige modus is het geloof ik wat er in het NL staaT).
Ga vevolgens naar de direcotry X:\windows\command en voer hier Scanreg/restore uit.
Hier kun je een register herstellen, doe dat van 1 of 2 dagen voor de crash en het zal als het goed is weer werken.

Verwijderd

kontroleer voor de voorzichtigheid eens even of de harddisk geen slechte sectoren bevat waardoor 98 blijft "hangen".(oorzaak crash misschien)
in safe mode scandisk of chkdsk uitvoeren kan ook enige uitleg geven.
anders met een harddisk test utility de harddisk aan de tand voelen.
ik hoop natuurlijk voor je dat het een software probleempje is
;)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

anders ff opstarten met F8 en kiezen voor de optie 'elke stap bevestigen', dan kan je iig achterhalen waar bij het booten de pc blijft hangen

Verwijderd

Topicstarter
dat stap voor stap, hebben we al geprobeerd, en ik ben niks wijzer geworden.

ook, het restoren van het register ebt gee zin, we vermoeden idd, dat het te maken heeft, met een slechte harddisk

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 11:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Mc Afee geinstalleerd?? deze wil wel eens problemen geven in win98, probeer of je in de veilige modus kan opstarten en dan mc afee deinstalleren

Bedankt alvast

• yukov
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07
Sowieso als niks meer lukt, even proberen om alle PCI sloten vrij te maken en even alle kabeltjes controleren naar de hdd's

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Als je denkt dat de HD misschien halfgaar is, is het misschien slim om scandisk te runnen (in DOS mode) :?

Verwijderd

Topicstarter
heb t probleem opgelost, was idd de harddisk, het was zowieso een gare pc

( een tulip)

het ventilatortje van de processor draaide niet helemaal goed, en bleef soms haken, dus ik heb deze gateway machine maar gelijk vervangen door een "nieuwe" pentium 3 :D bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1