Toon posts:

Hyperthreading of dual AMD/Xeon

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat adviseren jullie mij voor videobewerking, vmware, divx maken, dvd rippen en games.

Kun je beter de Hyperthreading van de Pentium nemen, of neem je een dual systeem? En welke van de dual?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er lopen een aantal draadjes die je via de search wel had kunnen vinden over Dual systemen. Met betrekking tot videobewerking wordt over het algemeen P4 nog steeds aangeraden boven de AMD's, alhoewel je met een DUAL AMD ook aardig wat power in huis hebt, mits de software die je gebruikt het ondersteunt.

Verwijderd

Ik geloof dat anandtech laatst een test had gedaan waar een Athlon 64 3800+ met DVD Rippen mbv gordian knot onder linux een P4EE 3,6 versloeg met een paar seconden, met HT aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 15:29:
Wat adviseren jullie mij voor videobewerking, vmware, divx maken, dvd rippen en games.

Kun je beter de Hyperthreading van de Pentium nemen, of neem je een dual systeem? En welke van de dual?
Dual is beter dan HT. Maar dual is duurder dan HT.
HT is alleen beter dan "niets" als er veel multigetaskt moet worden. Programma's met 1 intensieve thread (bv UT2004) doen het daarom beter zonder HT dan met HT.

Als je gamen gaat terwijl je onder vmware een DVDtje ript heb je echt een dual systeem nodig ;). Ook is een mobo met dubbele geheugeninterface dan wenselijk. Ik weet niet of dit soort borden voor de Nocona inmiddels bestaat. Voor Opterons kan je diverse plankjes krijgen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zowiezo geen vmware dat maakt je pc eerder trager dan sneller :) Dit vanwege de virtuele overhead die nodig is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om een "Welke moet ik nemen?" topic te starten zonder überhaupt ook maar met iets mee te komen. Voor de rest zijn er tal reviews die de voordelen van SMT en SMP bespreken. Ik kan me niet voorstellen dat je er geen een hebt gevonden. Neem ook een kijkje in de FAQ van dit subforum onder het Welke moet ik nemen? gedeelte :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.