Beste Tweakers,
Ik heb een probleempje met een stored procedure. Ik ben bezig een Webservice te bouwen met vb.net en nu wilde ik een generieke stored procedure maken, om bepaalde statistiek informatie uit de database te halen.
De Query die ik gebruik is als volgt:
SELECT ServerIp, COUNT(ServerIp) as Counted
FROM home.Inetlog
GROUP BY ServerIp
ORDER BY Counted DESC
Nu wil ik een generieke stored procedure hiervoor maken als volgt:
CREATE PROCEDURE spStatsServerTotal
@statsValue as varchar
AS
SELECT @statsValue, COUNT(@statsValue) as Counted
FROM home.Inetlog
GROUP BY @statsValue
ORDER BY Counted DESC
;
GO
Echter, dit vind MSSQL Server niet echt fijn, want als ik deze Stored Proc probeer op te slaan dan krijg ik de volgende error:
Error 164: GROUP BY expressions must refer to column names that appear in the select list
Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien kan ik hem beter hardcoded in mijn webservices maken ipv via een stored proc? Of zijn er betere oplossingen?
Alvast bedankt!
Ik heb een probleempje met een stored procedure. Ik ben bezig een Webservice te bouwen met vb.net en nu wilde ik een generieke stored procedure maken, om bepaalde statistiek informatie uit de database te halen.
De Query die ik gebruik is als volgt:
SELECT ServerIp, COUNT(ServerIp) as Counted
FROM home.Inetlog
GROUP BY ServerIp
ORDER BY Counted DESC
Nu wil ik een generieke stored procedure hiervoor maken als volgt:
CREATE PROCEDURE spStatsServerTotal
@statsValue as varchar
AS
SELECT @statsValue, COUNT(@statsValue) as Counted
FROM home.Inetlog
GROUP BY @statsValue
ORDER BY Counted DESC
;
GO
Echter, dit vind MSSQL Server niet echt fijn, want als ik deze Stored Proc probeer op te slaan dan krijg ik de volgende error:
Error 164: GROUP BY expressions must refer to column names that appear in the select list
Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien kan ik hem beter hardcoded in mijn webservices maken ipv via een stored proc? Of zijn er betere oplossingen?
Alvast bedankt!