Ik ben al even op zoek naar een oplossing om een stored procedure (asp.NET msSQL) aan te roepen met meerdere parameters.
op zich geen probleem als alle paramters een waarde hebben:
maar als ik nu deze SP wil aanroepen zodat deze gewoon een select doet met enkel parameter 1 dan kan ik param 2 en 3 niet de waarde NULL geven want dan krijg ik niet de juiste recordset terug. Eigenlijk zouden de parameters dus optioneel moeten zijn
Heb al google en de search hier geprobeerd, maar geraak niet verder.
Als je maar 2 of 3 parameters hebt kan je met if (param1 is null) enzo alle mogelijkheden gaan overlopen, maar in mijn huidige situtatie zou ik tot 5 params moeten meegeven.
op zich geen probleem als alle paramters een waarde hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| CREATE procedure [dbo].[sp_SelectOrderHeader] @date smalldatetime, @p1 varchar(3), @p2 varchar(3), @p3 varchar(3), @p4 varchar(3), @p5 varchar(3) as begin SELECT * FROM tabel WHERE (date > @date) AND (param1 = @p1) AND (param2 = @p2) AND (param3 = @p3) AND (param4 = @p4) AND (param5 = @p5) end go |
maar als ik nu deze SP wil aanroepen zodat deze gewoon een select doet met enkel parameter 1 dan kan ik param 2 en 3 niet de waarde NULL geven want dan krijg ik niet de juiste recordset terug. Eigenlijk zouden de parameters dus optioneel moeten zijn
Heb al google en de search hier geprobeerd, maar geraak niet verder.
Als je maar 2 of 3 parameters hebt kan je met if (param1 is null) enzo alle mogelijkheden gaan overlopen, maar in mijn huidige situtatie zou ik tot 5 params moeten meegeven.