[Excel] Weekplanning maken

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 14:42
Ik ga samen met 3 klasgenoten een Project doen. We hebben een goede planning gemaakt in Microsoft Project.
Eén van de projectleden moet zijn PC compleet vrij houden van illegale software. Dit omdat hij zelf een bedrijfje gestart is, en hij geen enkel risico wilt hebben om gepakt te worden. Nu heeft hij dus ook geen Project meer op zijn PC staan. Hij is echter wel degene die verantwoordelijk is voor de planning dus hij moet wel kunnen zien wat er moet gebeuren.

Wat er dus eigenlijk moet gebeuren is de planning vanuit Project overzetten in Excel. Hij heeft het Office paket namelijk wel legaal (Word, Excel en Powerpoint). Het lijkt mij niet mogelijk om dit te converteren. Dit is ook verder geen probleem.

Wat hij of ik dus moet doen is de planning wekelijks maken in Excel om zodoende alles bij te kunnen houden.
Is hier een standaard format voor toevallig of heeft iemand al ervaringen met weekplanningen maken in Excel?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Afhankelijk van hoelang je project duurt (<<60dagen) zou je ook voor de trial version van Project kunnen gaan. http://www.microsoft.com/office/project/prodinfo/trial.mspx

• TheVMaster
  • Laatst online: 22:50

TheVMaster

Moderator WOS
IJnte schreef op 23 augustus 2004 @ 15:24:
Ik ga samen met 3 klasgenoten een Project doen. We hebben een goede planning gemaakt in Microsoft Project.
Eén van de projectleden moet zijn PC compleet vrij houden van illegale software. Dit omdat hij zelf een bedrijfje gestart is, en hij geen enkel risico wilt hebben om gepakt te worden. Nu heeft hij dus ook geen Project meer op zijn PC staan. Hij is echter wel degene die verantwoordelijk is voor de planning dus hij moet wel kunnen zien wat er moet gebeuren.

Wat er dus eigenlijk moet gebeuren is de planning vanuit Project overzetten in Excel. Hij heeft het Office paket namelijk wel legaal (Word, Excel en Powerpoint). Het lijkt mij niet mogelijk om dit te converteren. Dit is ook verder geen probleem.

Wat hij of ik dus moet doen is de planning wekelijks maken in Excel om zodoende alles bij te kunnen houden.
Is hier een standaard format voor toevallig of heeft iemand al ervaringen met weekplanningen maken in Excel?
Heeft hij een iCT business..dan zou je kunnen overwegen om een ActionPack van MS aan te schaffen (voor 300 euri alleslegaal van M$).... ;) en ja het is legaal..we gebruiken het bij ons op de zaak zelf ook en we hebben met MS gebeld ;)

Daar zit MS Project ook in btw

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• IJnte
TheVisionMaster schreef op 23 augustus 2004 @ 15:31:
[...]

Heeft hij een iCT business..dan zou je kunnen overwegen om een ActionPack van MS aan te schaffen (voor 300 euri alleslegaal van M$).... ;) en ja het is legaal..we gebruiken het bij ons op de zaak zelf ook en we hebben met MS gebeld ;)

Thnx daar heb ik wat aan :*) .
Nu nog even terugkomen op de vraag of er iets van een format is om een weekplanning in te maken? Ik zou graag toch even voor een paar weken een weekplanning kunnen maken voordat hij zo'n pakket aanschaft (Het is nog een hoop geld :X ). Iemand daar nog ideeen/sugesties in?

offtopic:
Het project duurt 20 weken

[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 23-08-2004 15:45 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

IJnte schreef op 23 augustus 2004 @ 15:24:

Met VBa kun je in principe zoveel programmeren als je maar wilt.
Je kunt activiteiten per persoon uit pull downmenu's laten kiezen, controle's onder water uit laten voeren en overzichtpagina's produceren.

Een voorbeeldje.

Pagina 1: algeheel overzicht. Hier komen alle teamleden, activiteiten per dag/dagdeel te staan. Dit scherm is read only.
Pagina 2: invoerveld variabelen. Hier kun je voor de teamleden namen invullen (bijvoorbeeld maximaal 10) en de verschillende activiteiten. Bij de activiteiten kun je aangeven of de activiteit alleen of met meerderen gedaan moet/kan worden, hoe lang de activiteit minimaal en maximaal mag duren, of een activiteit meerdere keren per dag / week uitgevoerd mag worden.
Pagina 3 t/m x zijn persoonlijke teamleden pagina's. Deze pagina's worden gegenereerd door teamleden-namen in te voeren (3 teamleden resulteert in 3 pagina's, ieder met de naam van een teamlid erop). Deze pagina's hebben een identieke indeling, en hierin ga je de activiteiten toewijzen. Bij het toewijzen van activiteiten wordt er op de achtergrond gecontroleerd of er wel aan de activiteitseisen/criteria tegemoet gekomen wordt.

Je kunt trouwens ook de agenda-functionaliteit van Outlook gebruiken. Iedere standaard office installatie heeft geloof ik outlook erbij. Anders heb je waarschijnlijk wel outlook express, en kun je dat gebruiken.
Heb je dat ook niet, dan zijn er zat gratis email programma's online te vinden, die geheel legaal zijn en ook agendafunctionaliteiten bieden.

Misschien is het ook mogelijk om de projectplanning uit Project als webpagina te exporteren. Indien je niets hoeft aan te passen, is dit een makkelijke oplossing. Moet je wel dingen aanpassen, dan weet ik niet of dit werkt.
Wel kun je natuurlijk een webbased projectplanning-achtig iets bouwen, eventueel met tekstuele uitvoer die weer in excel/project ingelezen kan worden.

Hier kon uw advertentie staan

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

IJnte schreef op 23 augustus 2004 @ 15:44:
[...]

Thnx daar heb ik wat aan :*) .
Nu nog even terugkomen op de vraag of er iets van een format is om een weekplanning in te maken? Ik zou graag toch even voor een paar weken een weekplanning kunnen maken voordat hij zo'n pakket aanschaft (Het is nog een hoop geld :X ). Iemand daar nog ideeen/sugesties in?

offtopic:
Het project duurt 20 weken
Daar zou je die trial versie voor kunnen gebruiken

Hier kon uw advertentie staan

• IJnte
Nitroglycerine schreef op 23 augustus 2004 @ 15:45:
[...]

Met VBa kun je in principe zoveel programmeren als je maar wilt.
Je kunt activiteiten per persoon uit pull downmenu's laten kiezen, controle's onder water uit laten voeren en overzichtpagina's produceren.

Een voorbeeldje.

Pagina 1: algeheel overzicht. Hier komen alle teamleden, activiteiten per dag/dagdeel te staan. Dit scherm is read only.
Pagina 2: invoerveld variabelen. Hier kun je voor de teamleden namen invullen (bijvoorbeeld maximaal 10) en de verschillende activiteiten. Bij de activiteiten kun je aangeven of de activiteit alleen of met meerderen gedaan moet/kan worden, hoe lang de activiteit minimaal en maximaal mag duren, of een activiteit meerdere keren per dag / week uitgevoerd mag worden.
Pagina 3 t/m x zijn persoonlijke teamleden pagina's. Deze pagina's worden gegenereerd door teamleden-namen in te voeren (3 teamleden resulteert in 3 pagina's, ieder met de naam van een teamlid erop). Deze pagina's hebben een identieke indeling, en hierin ga je de activiteiten toewijzen. Bij het toewijzen van activiteiten wordt er op de achtergrond gecontroleerd of er wel aan de activiteitseisen/criteria tegemoet gekomen wordt.

Je kunt trouwens ook de agenda-functionaliteit van Outlook gebruiken. Iedere standaard office installatie heeft geloof ik outlook erbij. Anders heb je waarschijnlijk wel outlook express, en kun je dat gebruiken.
Heb je dat ook niet, dan zijn er zat gratis email programma's online te vinden, die geheel legaal zijn en ook agendafunctionaliteiten bieden.

Misschien is het ook mogelijk om de projectplanning uit Project als webpagina te exporteren. Indien je niets hoeft aan te passen, is dit een makkelijke oplossing. Moet je wel dingen aanpassen, dan weet ik niet of dit werkt.
Wel kun je natuurlijk een webbased projectplanning-achtig iets bouwen, eventueel met tekstuele uitvoer die weer in excel/project ingelezen kan worden.
Ik ben dan eerst weer een paar weken zoet om zo'n programma te maken. Opzicht de opzet is wel erg goed natuurlijk, die ik in een excel scheet zeker kan gebruiken! Ik ga er straks even mee aan de slag. Als er nog andere mensen zijn met goede formats/ideeen, laat het maar weten _/-\o_

• superduper
  • Laatst online: 28-08 17:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

TheVisionMaster schreef op 23 augustus 2004 @ 15:31:
[...]

Dat noem ik overdrijven. Daar zit echt niet alles in, maar een serversetje en uitgebreide office. En bovendien is het een abonnement:

U betaalt voor het eerste jaar € 320. Indien u daarna uw abonnement vernieuwt, betaalt u slechts € 256 per jaar.

• IJnte
superduper schreef op 23 augustus 2004 @ 16:44:
[...]

Dat noem ik overdrijven. Daar zit echt niet alles in, maar een serversetje en uitgebreide office. En bovendien is het een abonnement:

U betaalt voor het eerste jaar € 320. Indien u daarna uw abonnement vernieuwt, betaalt u slechts € 256 per jaar.
Ik heb het even zitten lezen. Echt geschikt is het niet neej. Ik zie allemaal moeilijke pakketen waar ik volgens mij helemaal niks aan heb. Ik moet alleen office hebben met Project erin. Het lieft zou ik gewoon iets willen hebben wat op een mooie en duidelijke manier een weekplanning kan maken..

• TheVMaster
  • Laatst online: 22:50

TheVMaster

Moderator WOS
IJnte schreef op 23 augustus 2004 @ 16:58:
[...]

Ik heb het even zitten lezen. Echt geschikt is het niet neej. Ik zie allemaal moeilijke pakketen waar ik volgens mij helemaal niks aan heb. Ik moet alleen office hebben met Project erin. Het lieft zou ik gewoon iets willen hebben wat op een mooie en duidelijke manier een weekplanning kan maken..
Als je dus alleen office aanschaft met Project ben je duurder uit ;) wij hebben ook niet alles 'nodig'...maar wat we nodig hebben zit er wel in ;) enneh....het is een abo ja..maar dan zeg je het na 1 jaar toch gewoon op?? :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ben je student? Zo ja, dan zou ik als ik jou was eens even op surfspot.nl gaan kijken. Daar kan je als student tegen rgereduceerde prijzen software kopen :)

Je kan op surfspot.nl zelf zien of je organisatie meedoet.

HENG HENG

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
TheVisionMaster schreef op 23 augustus 2004 @ 17:32:
enneh....het is een abo ja..maar dan zeg je het na 1 jaar toch gewoon op?? :)
En dan is het dus niet meer legaal, dus ben je nog niet voordelig uit.

• Sjeng
  • Laatst online: 10-12-2025
Strikt genomen is een actionpack hier ook niet voorbedoelt. Het is niet gemaakt om in een productiesituatie te gebruiken. Wel echter voor productdemonstraties etc.
Ook de trailversie waar ik in eerste instantie aan refereerde mag eigenlijk niet voor productie gebruikt worden. Hij mag echter wel ge-evalueerd worden.

Misschien was er met hulp van ieders vriend genaamd Google toch iets meer te vinden geweest zoals oa dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
Option Explicit
Dim xlRow As Excel.Range
Dim xlCol As Excel.Range
Sub TaskHeirarchy()
'copyright 2002, Jack Dahlgren
Dim xlApp As Excel.Application
Dim xlBook As Excel.Workbook
Dim xlSheet As Excel.Worksheet
Dim Proj As Project
Dim t As Task
Dim Asgn As Assignment
Dim ColumnCount, Columns, Tcount As Integer

'open excel and workbook
Set xlApp = New Excel.Application
 xlApp.Visible = True
AppActivate "Microsoft Excel"
Set xlBook = xlApp.Workbooks.Add
Set xlSheet = xlBook.Worksheets.Add
xlSheet.Name = ActiveProject.Name

'count columns needed
ColumnCount = 0
For Each t In ActiveProject.Tasks
    If Not t Is Nothing Then
    If t.OutlineLevel > ColumnCount Then
        ColumnCount = t.OutlineLevel
    End If
    End If
Next t

'Set Range to write to first cell
Set xlRow = xlApp.ActiveCell
xlRow = "Filename: " & ActiveProject.Name
dwn 1
xlRow = "OutlineLevel"
dwn 1

'label Columns
For Columns = 1 To (ColumnCount + 1)
Set xlCol = xlRow.Offset(0, Columns - 1)
xlCol = Columns - 1
Next Columns
rgt 2
xlCol = "Resource Name"
rgt 1
xlCol = "work"
rgt 1
xlCol = "actual work"
Tcount = 0
For Each t In ActiveProject.Tasks
    If Not t Is Nothing Then
        dwn 1
        Set xlCol = xlRow.Offset(0, t.OutlineLevel)
        xlCol = t.Name
        If t.Summary Then
            xlCol.Font.Bold = True
        End If
        For Each Asgn In t.Assignments
            dwn 1
            Set xlCol = xlRow.Offset(0, Columns)
            xlCol = Asgn.ResourceName
            rgt 1
            xlCol = (Asgn.Work / 480) & " Days"
            rgt 1
            xlCol = (Asgn.ActualWork / 480) & " Days"
        Next Asgn
        Tcount = Tcount + 1
    End If
Next t
AppActivate "Microsoft Project"

MsgBox ("Macro Complete with " & Tcount & " Tasks Written")
End Sub
Sub dwn(I As Integer)
Set xlRow = xlRow.Offset(I, 0)
End Sub

Sub rgt(I As Integer)
Set xlCol = xlCol.Offset(0, I)
End Sub

En hier kan je vast ook nog wel wat nuttigs vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjeng op 23-08-2004 17:59 ]

Pagina: 1