Ik scan elke maand (nu alleen ff paar keer meer) mijn schijven op fouten.
nu viel het mij op dat mijn nieuwste HD (160 gig maxtor) steeds 'fouten' geeft.
dit wil zeggen, de schijftest vind geen fouten, maar doet wel vanalles.
ik heb op die schijf mijn mp3 staan, en na het scannen zag ik dat mij directory structuur opeens wat anders was.
ik had bijv. een map 'mp3' met daarin een map 'mp3 ongesorteerd' die heb ik er afgelopen week ingezet.
daarvoor stond ie buiten de mp3 map (in me root dus)
na het scannen stond ie dus opeens weer terug in me root.
dit is opzich niet zo erg, maar ook zag ik een map found.000, en na er even op geklikt te hebben bleken er 160 mapjes in te zitten met daarin delen van me mp3
die mapjes zijn dus gewoon mapjes uit mijn 'mp3' dir, (of subdirs daarvan) alleen heten anders en zijn verplaatst.
nu heb ik ze al eens terug gezet, omdat ik dacht dat ik toen fouten op me hd had ofzo, maar na laatst nog eens te scannen was het dus precies weer zo (niet specifiek op gelet, maar het leken dezelfde mapjes)
nu heb ik geen zin om elke maand 150 mapjes uit te gaan zoeken, te gaan sorteren, in de goede dir te gooien, en te renamen (waarbij ik de releasedate van albums nog op moeten zoeken ook)
verder MISSEN ook nog eens somige mp3tjes (dus albums niet meer compleet enzo
)
dus vroeg ik me af of dit normaal was.
wat verder wel aardig belangrijk is:
ik draai Windows 2000 Prof.
heb die hd (160 gig) aan de praat gekregen door die registry fix (zie faq)
en draai NTFS op de schijf
schijf heeft 0 bad sectors, maakt geen vreemde geluiden en werkt altijd prima
zou het opgelost zijn als ik er fat32 ofzo van maak?
of misschien nog iets anders?
nu viel het mij op dat mijn nieuwste HD (160 gig maxtor) steeds 'fouten' geeft.
dit wil zeggen, de schijftest vind geen fouten, maar doet wel vanalles.
ik heb op die schijf mijn mp3 staan, en na het scannen zag ik dat mij directory structuur opeens wat anders was.
ik had bijv. een map 'mp3' met daarin een map 'mp3 ongesorteerd' die heb ik er afgelopen week ingezet.
daarvoor stond ie buiten de mp3 map (in me root dus)
na het scannen stond ie dus opeens weer terug in me root.
dit is opzich niet zo erg, maar ook zag ik een map found.000, en na er even op geklikt te hebben bleken er 160 mapjes in te zitten met daarin delen van me mp3
die mapjes zijn dus gewoon mapjes uit mijn 'mp3' dir, (of subdirs daarvan) alleen heten anders en zijn verplaatst.
nu heb ik ze al eens terug gezet, omdat ik dacht dat ik toen fouten op me hd had ofzo, maar na laatst nog eens te scannen was het dus precies weer zo (niet specifiek op gelet, maar het leken dezelfde mapjes)
nu heb ik geen zin om elke maand 150 mapjes uit te gaan zoeken, te gaan sorteren, in de goede dir te gooien, en te renamen (waarbij ik de releasedate van albums nog op moeten zoeken ook)
verder MISSEN ook nog eens somige mp3tjes (dus albums niet meer compleet enzo
dus vroeg ik me af of dit normaal was.
wat verder wel aardig belangrijk is:
ik draai Windows 2000 Prof.
heb die hd (160 gig) aan de praat gekregen door die registry fix (zie faq)
en draai NTFS op de schijf
schijf heeft 0 bad sectors, maakt geen vreemde geluiden en werkt altijd prima
zou het opgelost zijn als ik er fat32 ofzo van maak?
of misschien nog iets anders?
[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 23-08-2004 15:20 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.