[HD]na regular schijfscan steeds 'fouten'

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik scan elke maand (nu alleen ff paar keer meer) mijn schijven op fouten.

nu viel het mij op dat mijn nieuwste HD (160 gig maxtor) steeds 'fouten' geeft.

dit wil zeggen, de schijftest vind geen fouten, maar doet wel vanalles.
ik heb op die schijf mijn mp3 staan, en na het scannen zag ik dat mij directory structuur opeens wat anders was.
ik had bijv. een map 'mp3' met daarin een map 'mp3 ongesorteerd' die heb ik er afgelopen week ingezet.
daarvoor stond ie buiten de mp3 map (in me root dus)
na het scannen stond ie dus opeens weer terug in me root.

dit is opzich niet zo erg, maar ook zag ik een map found.000, en na er even op geklikt te hebben bleken er 160 mapjes in te zitten met daarin delen van me mp3 :(

die mapjes zijn dus gewoon mapjes uit mijn 'mp3' dir, (of subdirs daarvan) alleen heten anders en zijn verplaatst.

nu heb ik ze al eens terug gezet, omdat ik dacht dat ik toen fouten op me hd had ofzo, maar na laatst nog eens te scannen was het dus precies weer zo (niet specifiek op gelet, maar het leken dezelfde mapjes)

nu heb ik geen zin om elke maand 150 mapjes uit te gaan zoeken, te gaan sorteren, in de goede dir te gooien, en te renamen (waarbij ik de releasedate van albums nog op moeten zoeken ook)
verder MISSEN ook nog eens somige mp3tjes (dus albums niet meer compleet enzo :( )
dus vroeg ik me af of dit normaal was.

wat verder wel aardig belangrijk is:

ik draai Windows 2000 Prof.
heb die hd (160 gig) aan de praat gekregen door die registry fix (zie faq)
en draai NTFS op de schijf
schijf heeft 0 bad sectors, maakt geen vreemde geluiden en werkt altijd prima

zou het opgelost zijn als ik er fat32 ofzo van maak?
of misschien nog iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 23-08-2004 15:20 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Zorg er eerst en vooral voor dat je een backup maakt van de onmisbare bestanden. Omzetten naar Fat 32 is geen oplossing (telkens 32Gb per schijf is niet echt handig, NTFS is betrouwbaarder). Als een backup lukt low level format en je kan het opnieuw op de schijf zetten

Controleer de PC eens op virussen en spy/adware. Het klinkt als beestjes.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

met fdisk ff partitie weg gooien, nieuw aanmaken, volledig formatteren buiten de installatie van windows om. windows opnieuw erop gooien...Klaar!!

als het lang geleden is dat je een nieuwe installatie hebt gedaan, lijkt het me zowiezo niet onverstandig om windows er ff opnieuw op te gooien.
kan idd ook een fijn bugje of een wormpje wezen

MSI GX660R for the win!

• BasieP
sorry mensen, maar ik weet genoeg van computers etc. om te weten dat met een reinstall van windows dit probleem niet opgelost is
verder heb ik 0.0% spy-, ad- of maleware.

verder staat er alleen maar mp3 op die schijf, dus echt onmisbaar is het niet. en idd fat32 is geen oplossing, maar dan niet om die 32gig limiet.. ik heb vaak zat schijven van 50 gig fat32 gehad :S
* BasieP pakt de faq er bij *
edit:
Wanneer je een schijf in Windows 2K/XP met FAT32 wil partitioneren en formatteren, dan kun je niet verder dan 32GB gaan. Dit is een 'feature' van 2K/XP en dit is om te zeilen door simpelweg PartitionMagic of FDISK te gebruiken. Maar gewoon NTFS gebruiken is een betere oplossing
ah PQM dus

en dat ntfs betrouwbaarder is weet ik niet hoor.. als ik elke keer deze dingen krijg vind ik het niet echt betrouwbaar...

ik heb trouwens die schijf er later bij in gezet, en toen eerst lowlevel geformat, en daarna met PQmagic gepartitioneerd+formateerd. dus dat is het probleem volgens mij ook niet.

en als die 128gig grens te veel is ofzo (wat niet zou horen) dan kan ik er desnoods 2 partities van maken (100 en 60 ofzo) en dan alleen op die van 100 me mp3 zetten.. maar wederom...
ik denk niet dat dat iets oplost...

[ Voor 19% gewijzigd door BasieP op 23-08-2004 20:22 ]

• BasieP
oke, vanochtend nog eens gescanned, en terwijl hij aan't scannen was begon hij de hele tijd (eens in de xx secs) deze melding in me logboeken te schrijven:
The device, \Device\Harddisk0\DR0, has a bad block.
nu heb ik 3 schijven in me pc, hoe kom ik er nou achter of dit idd die schijf is?
want me eerste schijf is ook ni zo lekker voor me gevoel (dus waar windows op staat)

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 24-08-2004 15:49 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Test eens gewoon ALLE schijven met een tool van de producent.

ARME AOW’er

• BasieP
oke, ik heb gescanned, en die maxtor tool zegt idd dat schijf kapot is.

ik heb rma ding ingevult, en ga hem dus binnenkort opsturen. waar moet ik, behalve goede verpakking allemaal op letten?

en waar kan ik hem het beste door laten sturen? ze raden iets als fedex aan, maar zou niet weten hoe ik die moet bereiken hier in grootsk steenwijk

Pagina: 1