Toon posts:

ppp probleem met Sweex adsl-router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met deze router

http://www.sweex.nl/product.asp?pId=332

Het volgende is het probleem
Mijn internet verbinding werkt prima, maar... als ik mijn router wil configureren in de linker kolom onder het kopje :"Admin Privilege" dan krijg ik het volgende te zien:

Hasbani Web Server Error Report:
Server Error: 403 Forbidden

Access denied

/doc/wan.htm

De andere instellingen kan ik wel bij, maar alles onder dit kopje geeft deze error.
Ook als ik kijk onder het kopje PPP dan zie ik dat dat helemaal niets is ingevuld. Druk ik vervolgens op "connect" dan krijg ik deze error :
PPP - 1 does not exist!

Een paar dagen geleden werkte het nog wel.... nogmaals, mijn internet&LAN werken prima.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, en hoe ik het op kan lossen?

Op google vind ik niemand met dit probleem... of een oplossing
Op deze router zitten 2 pc's die allebei een normale 100 Mbit verbinding hebben

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al de nieuwste firmware ? En moet je voor je internetverbinding pppinstellingen opgeven ?

Wat wil je uiteindelijk bereiken door de router te configureren ? Als je adsl.kabel zonder ppp-verbinding werkt lijkt me dit geen ramp namelijk.

Router bij je provider gekregen ? Welke provider?

Let ook even op het toevoegen van nieuwe replies. Het wordt niet op prijs gesteld je eigen topic binnen 24 uur omhoog twe schoppen in de lijst door een bericht te plaatsen zonder nieuwe, aanvullende informatie :)

Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:08
Het is niet de bedoeling dat je je topic zo snel kickt. Gelieve dat niet meer te doen.

Verwijderd

Ingelogt als User ipv Admin misschien? ;)

Overigens krijg ik bij WAN status altijd te zien dat PPP; ADSL geen verbinding heeft. Dit terwijl ik gewoon wel een IPadres van mijn provider krijgt, mijn ADSL het gewoon goed doet en ik duis gewoon kan internetten.

Schijnbaar foutje in de firmware denk ik....

Verwijderd

Topicstarter
8)7 inderdaad John_Hook ingelogd als user.... ongelovelijk stom!
Nou probleem opgelost. Wel apart dat er nog steeds nooit een firmware update is....
Nou bedankt allemaal!

Verwijderd

Die sweex routers hebben hardware gebouwd ondom de connexant chipset(s).

Kortom, zelfde firmware basis als de Etech types en anderen.

helaas levert connexant zelf geen firmwares (ik heb het dan nog niet kunnen vinden op hun site) die je zou kunnen flashen.
Je bent dus aangewezen op de hulp van Sweex.

Of we moeten de WERKELIJKE fabrikant achterhalen die de routers/modems maakt voor sweex en etech. Dan hebben we meer kans.

Iemand die hier meer vanaf weet? :?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit er ook dezelfde hardware in als in die E-tech adsl router... s op zoek of die wel wat firmware maken

Verwijderd

Hardware is iets anders. de print is helaas niet 100% gelijk aan de etech. de software lijkt wel hetzelfde.
Pagina: 1