[Probleem] Excel crashed bij text bold maken

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 17:36
Ik heb het volgende probleem met Excel 2000.

Zodra een text bold, italic of underlined gemaakt word, crashed heel Excel.

Of je dit nu doet met de knoppen in de toolbar of met de ctrl+b/i/u maakt niks uit. Op beide manieren crashed ie en kan ik excel alleen nog afsluiten via de taskmanager.

Ik heb met google zitten zoeken en kwam het volgende tegen:
Completely empty your temp directory
Find and delete the xlb file (toolbar file). With Excel closed, simply do a search for *.xlb, and when you find the file, delete it. Restart Excel.
Make sure your XLSTART directory is empty.

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q280504
Alle opties heb ik gedaan zonder resultaat en via die link kom ik ook niet tot een oplossing. Ook heb ik geprobeerd om eerst heel excel opnieuw te installeren en nadat dat niet hielp heel office opnieuw.
Dat hielp ook niet.

De pc draait een japanse versie van windows XP met alle updates en Office 2000 is in het engels.
Tot vandaag werkte alles prima, zonder problemen.

Ik heb hier de search ook gebruikt, maar geen topics gevonden met een vergelijkbaar probleem.

Iemand die tips of ideen heeft hoe ik dit ga oplossen? :)

=edit=
via menu tools --> customize --> tabblad toolbars --> toolbar formatting selecteren --> reset

Die toolbar is die voor bold en italic etc, maar de reset haalt ook niks uit

[ Voor 7% gewijzigd door vosss op 23-08-2004 15:13 ]

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Misschien is een oplossing om te zoeken naar een bestand PERSONAL.XLS. Hier staan als het goed is alle gegevens in over je toolbars en al je Excel-opties geloof ik ook. Dus als je dit bestand verwijdert of verwijdert uit de folder waar hij instaat (als je je PERSONAL.XLS wil backuppen), dan zouden je settings ook gereset moeten worden. Mogelijk dat het probleem zich dan niet meer voordoet. Maar het klinkt wel als een erg vreemde foutmelding.

Hopelijk levert het iets op. Succes.

-- == Alta Alatis Patent == --

• vosss
Een Personal.xls kan ie niet vinden.

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mischien even exel opnieuw instaleren?? is zo gebeurd en wil vaak de boel wel opschonen

• vosss
tjerk_de_boer schreef op 23 augustus 2004 @ 16:57:
mischien even exel opnieuw instaleren?? is zo gebeurd en wil vaak de boel wel opschonen
vosss schreef op 23 augustus 2004 @ 14:58:
Alle opties heb ik gedaan zonder resultaat en via die link kom ik ook niet tot een oplossing. Ook heb ik geprobeerd om eerst heel excel opnieuw te installeren en nadat dat niet hielp heel office opnieuw.
Dat hielp ook niet.
Dat had ik dus al geprobeerd :)

[ Voor 31% gewijzigd door vosss op 23-08-2004 17:08 ]

Verwijderd

Heb je dit probleem met een bepaald bestand of treedt het altijd op?

Nieuw programma geinstalleerd? Windows update geinstalleerd? Andere veranderingen in het systeem gemaakt?

Ik heb iets dergelijks (niet met bold maar een andere functie) meegemaakt in Excel en Word 2000. In een geval was het een document dat corrupt was, in een ander geval ben ik er nooit achtergekomen wat het was.

• vosss
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:36:
Heb je dit probleem met een bepaald bestand of treedt het altijd op?

Nieuw programma geinstalleerd? Windows update geinstalleerd? Andere veranderingen in het systeem gemaakt?

Ik heb iets dergelijks (niet met bold maar een andere functie) meegemaakt in Excel en Word 2000. In een geval was het een document dat corrupt was, in een ander geval ben ik er nooit achtergekomen wat het was.
Met alle docmenten heb ik dit.
Heeft excel geen normal.dot-achtig iets? Misschien dat daar het probleem in zit, want bij nieuwe documenten heeft ie het ook.

Er zijn geen nieuwe programma's geinstalleerd voor zover ik weet en de machine heeft alle updates. Er draaien nog een paar machines met japanse versies en die hebben geen problemen verder. :?

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ja, dat heeft Excel wel, dat bestand heet nl. PERSONAL.XLS.

Vandaar mijn vraag of je zo'n bestand ergens kon vinden...

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

vosss schreef op 24 augustus 2004 @ 09:33:
[...]

Met alle docmenten heb ik dit.
Heeft excel geen normal.dot-achtig iets? Misschien dat daar het probleem in zit, want bij nieuwe documenten heeft ie het ook.
Dus ook met oude bestanden die zich al bewezen hadden als zijnde werkend?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het laatste Office-servicepack al geïnstalleerd ? dit is op http://officeupdate.microsoft.com binnen te halen of op deze link :)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 24-08-2004 14:51 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vosss
Het probleem is inmiddels opgelost.
Ik heb een andere printer op default gezet en nu werkt het weer als een zonnetje :)
Pagina: 1