Van *.srt naar *.ifo *.idx *.sub

Pagina: 1
Acties:
  • 4.712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Doom9.net doorgespit en al zeker 3 weken lang topics uit search. subresync en subtitletool. Mij lukt het in elk geval niet.

Is het iemand gelukt om van een *.srt file de volgende 3 bestanden te herconstrueren?!? *.ifo *.idx *.sub...

Heb genoeg info kunnen vinden over het omgekeerde proces, maar dit heb ik nog niet kunnen vinden. Misschien dat jullie weten hoe?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Van .srt naar .sub mag geen probleem zijn, (bijvoorbeeld) Vobsub en Subsync doen dat probleemloos.

Wat de .ifo- en .idx-bestanden betreft: volgens mij zijn dat grafische bestanden. Je zou dan moeten [google=subtitle authoring] maar meer weet ik daar ook niet over.

Is het misschien handig om je vraag op de doom9.org-fora te stellen? Graag antwoord ook hier posten, ben wel benieuwd ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt doom9 niet goed doorgespit. Op de volgende pagina: http://www.doom9.org/index.html?/subtitle_guide.htm

lees ik dat Subviewer je srt kan converten naar sub :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ok my bad... Ik heb ook de *.ifo en *.idx nodig. Dat is het hem nou juist, die kan ik niet zo terug vinden. Sterker nog ikkan het nergens terug vinden.

En het gaat hier inderdaad om een player die geen *.srt ondersteund. Vind het zonde om alleen daarom een andere te kopen. Dan maar hobbyen alleen wil dat niet vlotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:35
Rip je ondertitels van dvd met vobsub en je krijg de drie bestanden. De sub is dan wel niet text maar binair. Van srt direct naar die bestanden kan dacht ik niet. Van text srt naar text sub kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dan houst het op. Thnx in elk geval.Ik heb ze namelijk alle 3 nodig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Biposto schreef op 23 augustus 2004 @ 15:54:
Dan houst het op. Thnx in elk geval.Ik heb ze namelijk alle 3 nodig :'(
Natuurlijk houdt het dan niet op Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/schater.gif

Je moet toch van textbestanden grafische ondertitels kunnen maken? Gewoon doorgoogelen:

http://www.divx-digest.com/software/stream_subtext.html
http://www.dvd-replica.com/scenarist308/part7-01.php
http://dvdauthor.sourceforge.net/doc/spumux.html
www.avid.com zou iets moeten hebben dat MetaSync heet

...en ik hoor wel wat hier mis mee is :P

edit:
Post ook even om welke player het precies gaat, wellicht dat er hier mensen rondlopen die workarounds hebben bedacht/gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 23-08-2004 16:13 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Het is de Medion 7457. Ik wacht al maanden op die update die er ooit zou komen. Maar geloof niet echt dat die nog gaat komen.

MetaSync wordt bij post-productie gebruikt. Die is niet bedoeld om van je srt ander formaat ondertitels te maken. Dat gebruik je om metadata in je film te renderen. Niet wat ik wil dus.

Spumux gebruik je om een MPEG stream te maken. Dat is ook niet wat ik wil aangezien het hier Xvid en DivX betreft.

Scenarist gebruik je om je eigen DVD te maken. Ook dat wil ik niet.

Van stream_subtext word ik helemaal para. Je zou denken dat je daar de bestanden uit krijgt. Maart nogmaals, als dat je lukt, uit een *.srt file.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Biposto schreef op 23 augustus 2004 @ 16:52:
Van stream_subtext word ik helemaal para.
Passwords are processed manually. Please allow at least 24 hours for delivery
Voorlopig geen vervolg dus. En hij kan maar beter een optout op die mailinglist hebben :(

Maar het ziet er veelbelovend uit, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

ThaHandy

Discovery Channel

via google ben ik op deze japanse site tegen gekomen (babelfish doet wonderen :7 )
zie bij "Procedure of operation"

Ik ben ff aan het testen geweest :)
Tot nu toe heb ik een IDX en een SUB file, alleen geb ik nog niet kunnen vinden hoe ik in combinatie van de srt/IDX/sub een ifo kan maken :?

de volgende dingen heb ik moeten die volgens die site:
srt -> ssa (V2) subresync onderdeel van VobSub
ssa (V2) -> ssa (V4) Sub Station Alpha
ssa (V4) -> SON MaestroSBT
SON -> IDX en SUB Son2VobSub

nu nog een IFO :(

[ Voor 43% gewijzigd door ThaHandy op 23-08-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik neem aan dat het gewoon kan met Ifoedit:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/ifoedit-dvdauthor.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

ThaHandy

Discovery Channel

IFO editen terwijl je geen IFO bestand hebt B)

mogelijk om zelf een IFO te maken dan?
iemand met een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je de pagina wat beter leest zie je dat ze iets onder het midden een 'author new dvd' doen. Hieruit krijgen ze dan een ifo file enzo. Als je geen ifo file hebt, heb je ook geen informatie over waar de hoofdstukken(chapters) zaten op de originele dvd, maar die zijn ook niet noodzakelijk om er een nieuwe dvd van te maken zonder hoofdstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 12:03
Rataplan schreef op 23 augustus 2004 @ 16:11:
[...]

Natuurlijk houdt het dan niet op [afbeelding]

Je moet toch van textbestanden grafische ondertitels kunnen maken? Gewoon doorgoogelen:

http://www.divx-digest.com/software/stream_subtext.html
[knip]
Ik heb stream subtext geprobeerd. Heb zelfs een test code gekregen van de auteur, zodat ik 15 dagen lang alles kan opslaan. Dit programma kan echt alle soorten subtitles importeren en exporteren, maar dat gaat allemaal naar .txt en .sub bestanden. Zelfs grafische ondertitels gaan naar een .sub bestand.

Misschien dat een expert er naar kan kijken? Eventueel stuur ik je de test-code wel even op.

Zou wel mooi zijn als het werkt. Een heleboel kopers van de medion 4547 hebben hier veel belang bij.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

TH0R schreef op 26 september 2004 @ 12:45:
Eventueel stuur ik je de test-code wel even op.
Doe maar niet, ik heb geen ervaring met deze software. 't Was meer een googlepromotiepost ;)

In een ander topic zag ik een paar dagen terug de hint om srt2sup te gebruiken. Ben benieuwd of dat werkbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 12:03
Met dat programma kun je een ifo maken van een .srt bestand. Maar als ik goed lees, heb je dan ook de originele vob bestanden voor nodig. Dit weet ik niet helemaal zeker, misschien dat daar een workaround voor is.

Het probleem is, dat je dan nog geen idx bestand hebt.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59550

uhm.... ik lees dit wel wat laat. dat weet ik. maar zoek hier op got eens naar de medion. er staat ergenst een topic over firmware door een ander verbouwd. die heb ik er ook in gezet en dan speeld hij dus oor .srt files alleen met de beperking geloof 60 tekens per regel.. weet het niet zeker hoor...
maar dat werkt wel goed...
Pagina: 1