Toon posts:

FTP snelheid tss 2 computers = adsl upload snelheid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Arescom NetDSL 1000 modem met 8 vaste IP adressen. Als ik onderling via deze acht IP adressen wil gaan FTP'en, gaat dat niet sneller dan de snelheid van mijn upload ADSL link naar internet. Concreet: tussen 2 pc's die aan de NetDSL router hangen, kan ik niet meer dan 512kbit/s halen bij een file transfer. Ik vermoed dus dat het verkeer de router verlaat, naar internet gaat via de ADSL lijn, en dan weer terugkomt. Hoe kan ik het intern verkeer ook daadwerkelijk intern laten verlopen op het routertje zelf zonder via het internet te passeren? Of gebeurt er hier iets anders?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 23:02
Zitten de ipadressen in hetzelfde subnet? zoniet, dan gaat het zowieso via de gateway.. met handmatige routeringen zou je er wel voor kunnen zorgen dat het buiten je ADSL connectie om gaat..

Pvouput live

Verwijderd

om te kijken of het verkeer via "internet" loopt kun je 2 dingen doen:
-trace route
-internet ff afkoppelen en opnieuw testen 8)

verder moet je eigenlijk even uitzoeken wat de maximale interne snelheid van de switch in je router is.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, check eens in een commando-venster: arp -a en check of je PC-IP's een ander MAC-adres hebben dan je router.

Verwijderd

Osiris schreef op 23 augustus 2004 @ 14:37:
Hmm, check eens in een commando-venster: arp -a en check of je PC-IP's een ander MAC-adres hebben dan je router.
wedden van wel? :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Bij Demon zijn de MAC-adressen van IP's uit je subnet gelijk aan het MAC-adres van je router (wordt gewoon gefiltert en gespooft door de switch ofzo), zodat ook je subnet-verkeer via je gateway gaat (controle..).. Wie weet doet die gekke router dat ook, you never know :X

Verwijderd

Ik had ook een dergelijk probleem en had ook het vermoeden dat het verkeer via internet verliep.....
Maar uiteindelijk een heel andere oplossing. Als eerste een driver update of juist een downgrade en de grootste boosdoener was het gebruik van passive mode. In passive mode haal ik via ftp van server naar eigen pc niet meer dan +/- 400 kb/s, ga ik in non-passive mode dan zit ik plotseling op +/- 1000 kb/s.

Verwijderd

Osiris schreef op 23 augustus 2004 @ 14:40:
[...]

offtopic:
Bij Demon zijn de MAC-adressen van IP's uit je subnet gelijk aan het MAC-adres van je router (wordt gewoon gefiltert en gespooft door de switch ofzo), zodat ook je subnet-verkeer via je gateway gaat (controle..).. Wie weet doet die gekke router dat ook, you never know :X
aha ok dan. ik denk al: welke gek gaat er nou in zijn eigen netwerk bij meerdere devices hetzelfde mac spoofen...
Pagina: 1