Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

batterijen kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweaker,

ik heb een vraag over mn oplaadbare batterijen.
ik heb enkele weken geleden een setje gekocht: " baterijen oplader met 2 aaa en 2 aa oplaadbare batterijen". dit omdat ik ze nodig heb, en het een goedkope aanbieding was (7,95€).

"dit staat op de oplader"

piranha (xtreme)

Ni-cd/Ni-Mh battery charger
MX - 802B
IP : AC 230V 50Hz
OP:DC 1,5V 40-140mA
AA x2 or AAA x2 size
14-16 hours

het merkt piranha was voor mij onbekent. ik heb op hun website gekeken: http://www.contactdata.nl/piranha/
maar hier staat weinig informatie. omdat ze gameconsoles voor spelcomputer verkopen dacht ik , dit zit wel goed.
Nu heb ik mn aa batterijen opgeladen. werken goed
alleen mn aaa batterijen worden ontzettend heet als ik ze oplaad.
als ze een poosje in de lader zitten en ik ze eruit haal kan ik ze nieteens lang beethouden.

mijn vraag
zijn ze kapot??

als iemand ervaring heeft met piranha producten (batterijen) kun je me je mening geven. (ik kon er namelijk weinig informatie over vinden)

alvast bedankt _/-\o_

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
doen de batterijen het wel goed als je ze in het apperaat doet waar je ze voor wil gebruiken??

edit:
Firebird72 k weet ook dat batterijen heet worden dat doen die van mij ook (2350mAh) maar die worden zels nog nie zo heet dat je ze niet vast kan houden. dan moeten ze we heel heet worden namelijk!!

[ Voor 53% gewijzigd door Bulleteater op 23-08-2004 14:40 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 11:30

Bestla

Kvinne

Oplaadbare batterijen worden altijd heet. Nix om je over druk te maken dus :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als de lader niet afslaat/op heel lage stroom terugvalt als de batterijen vol zijn; dan kunnen de batterijen warm of zelf heet worden (of zelfs uit elkaar klappen).

Vaak geld in de electronica "Potenbrandend heet is niet goed"

als die lader die AAA cellen op 140ma vol duwt dan zijn ze na een uur of 5-6 wel al redelijk vol en daarna word er voornamelijk warmte gemaakt.

8 euro voor lader + 4 batterijen is niet veel, dikke kans dat de lader niets aan lading detectie doet.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

van wat voorn type zijn de batterijen ?

Ni-cd of Ni-Mh ?

kun je doormiddel van een schakelaar kiezen wat voor een type batterij je op wilt laden ? als het schakelaartje verkeert staat.....

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ga ik ze 14 uur in de lader opladen.
ik was nl. eerst bang dat er iets fout zou gaan omdat ze zo heet worden.

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
het zijn Ni-mh batterijen, zit geen schakelaar op de oplader.
het is een setje dus als het goed is horen de batterijen en oplader bij elkaar.
fout opladen lijkt me dus niet logisch. (de aa batterijen doen het goed)
ik denk dat de aaa batterijen gewoon stuk zijn ofzo.

als ik ze een uur oplaad zouden ze dan genoeg stroom moeten hebben om ze even te testen???

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm... dat wordt je dus net afgeraden:
RonaldH schreef op 23 augustus 2004 @ 14:44:
als die lader die AAA cellen op 140ma vol duwt dan zijn ze na een uur of 5-6 wel al redelijk vol en daarna word er voornamelijk warmte gemaakt.

8 euro voor lader + 4 batterijen is niet veel, dikke kans dat de lader niets aan lading detectie doet.
Met een beetje pech ontploffen de batterijen ofzo als je ze 14 uur erin laat zitten.
Mijn advies: Kijk hoeveel mA de lader is, kijk hoeveel mAh je aaa's zijn, deel het tweede door het eerste en tel er 10% bijop. Zoveel uur kan je ze in de lader laten zitten, meer niet, zonder dat je kans loopt dat er iets stukgaat. Ow, en zorg dat je aaa's helemaal leeg zijn voordat je ze laadt.

Edit: Bedoeld als reply op Kosters post van 14.44. Koster: er is ook een edit-knopje hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Sprite_tm op 23-08-2004 14:53 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Als ze zo fokking heet worden, ben je ze ana het overladen, dan zijn ze dus al lang vol.

Als je ze er veel langer in doet is er de kans dat ze ontploffen, en nog niet zo'n kleine ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ze niet 14 uur opladen!
(was zelf even een bericht aan typen dus had nog niet gelezen)

verder zat er trouwens geen handleiding bij ofzo helemaal niets. daarom vind ik "piranha xtreme" beetje vage leverancier.
en 8 € is inderdaad vrij goedkoop voor een oplader en batterijen.
(heb het trouwens van www.rilex.nl)
misschien oude voorraad ofzo.(batterijen over datum) :+

een edit knopje ;) , dank u weer iets geleerd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 14:58 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 14:51:

als ik ze een uur oplaad zouden ze dan genoeg stroom moeten hebben om ze even te testen???
Zeker, vooral als die lader inderdaad zo lomp is dat hij 140 mA door die AAA cellen duwt, dan zijn ze na een enkel uurtje al voor rond de 25% vol.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Volgens mij zijn deze goedkope opladertjes niet zo echt beveiligd. Als de batterij volzit blijft het spul opladen en gaat de batterij opwarmen. Als je deze opgelade batterijen niet in je handen kan houden is er volgens mij toch net iets mis.

Zoals eerder gezegd in het draadje; Als je je poten eraan fikt is het niet goed.
Pagina: 1