Toon posts:

Een piep en dan is het over.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb een probleempje. Ik gooide mijn pc vandaag na een hele lange tijd weer eens in de reboot. maar hij ging niet in de reboot maar ging uit.
Nu wilde ik hem aan zetten en toen...
Alleen de lets gingen branden de je hoorde de hard disk spinnen. Dan krijg je 1 piep voor het boot scherm en dan gaat hij uit.

Wat kan er mis zijn? Zit nu op mijn werk en heb hem vanavond nodig.
Weet iemand wat het kan zijn?

Thanx dan kan ik nog onderdelen halen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meestal duidt 1 beep op een geheugenprobleem.

Omdat je niet aangeeft welke configuratie je gebruikt (en dus welk BIOS) is het niet met 100% zekerheid te zeggen.

Beepcodes intoetsen bij Google geeft je direct resultaat trouwens.

ARME AOW’er

Verwijderd

Voordat je nieuwe onderdelen gaat halen... uiteraard eerst even de hardware controleren. Check je videokaart en geheugen bijvoorbeeld. Even eruit en erin kan het probleem misschien verhelpen.

Anders heb je hier misschien wat aan:
http://www.sysopt.com/biosbmc.html

of

http://www.pantherproduct...otherboard/BIOSbeep.shtml

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
zou geheugen kunnen zijn, mischien stof ertussen???? Dat was het probleem met een dell dimension XPS-D300. Dimm eruithalen, beetje schoonmaken en er weer in drukken. Dat zou kunnen helpen.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een Asus A7v met een AMD 1200 Thunderbird. 768MB intern met een Geforce 4 440MX.

Pc staat eigenlijk 24/7 aan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een AWARD BIOS. :)

Dingen hebben maar weinig beepcodes. De meeste foutmeldingen komen op het scherm. Een beep duidt veelal op een geheugenfout.

Maar ik val in herhalingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 23-08-2004 19:40 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb net alles schoon gemaakt maar nog niks.

Nog steeds een lange piep en dan powerdown.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 22:35
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 21:00:
Heb net alles schoon gemaakt maar nog niks.

Nog steeds een lange piep en dan powerdown.
werkt het ook niet met 1 balkje geheugen? (effe 1 voor 1 proberen)
anders effe een ander balkje scoren

Verwijderd

ok, dan de hangen en opstartproblemen troubleshooter "effe" doorlopen, met als advies bij het geheugen onderdeel te beginnen ;)

Haal er eens 1 of 2 repen uit, om te beginnen [er vanuit gaande dat die 768 MB bestaat uit 3 x 256 ;) ].

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 21:12 . Reden: linkje vergeten ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kijk ook ff naar de condensatoren op het moederbord, het zou kunnen en 1 of meerdere bol staan

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niks uit. hij blijft het zelfde doen.

Als ik er niks in heb blijft hij aan maar blijft hij piepen.

Ik heb alle moduls appart er in gehad. geen effect.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op 23 augustus 2004 @ 21:10:
kijk ook ff naar de condensatoren op het moederbord, het zou kunnen en 1 of meerdere bol staan
Nee dat is het eerste wat ik na keek. een maatje heeft dat wel gehad. Niks staat bol er zijn geen bruine plekken te zien.

Ik gooide mijn pc gister avond gewoon ff in de reboot omdat het een tijd geleden was. Toen hij moest gaan opstarten kreeg ik een piep van en 1 seconde a 2 en toen was de stroom er af.

Verwijderd

Dan zijn of alle drie de modules naar de hel (kleine kans) of het is iets anders (grote kans).

Die troubleshooter kan je verder helpen en is een echte aanrader (must zelfs ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ik zal hem maar weer eens door lezen.

Wordt er wel een beetje gek van. Heb je de pc een keer echt!!! nodig. Nokt hij er nee. (backup systeem licht ook plat.)

Verwijderd

Tsja, ik weet er alles van. PC's zijn af en toe echt net vrouwen. Onvoorspelbaar en onlogisch. Succes ermee in ieder geval. Als je er niet uitkomt, laat het ons weten. Als je er wel uit komt, laat het ons ook weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb bijna alles geprobeert.

HDD en CRDOM los. PCI kaarten er uit. Moduls er in en er uit.

Voeding gemeten. (voltages kloppen)

Heb nisk liggen aan procs of andere voedingen die er op passen (voeding andere pc is onder garantie weg.)

Ben een beetje radeloos.

Verwijderd

- wat voor merk voeding heb je [incl. wattage]?
- je kan niet in je BIOS komen neem ik aan?
- gaat na de piep je hele systeem echt uit? dus ook geen lampie op je moederbord blijft branden / fans die blijven draaien?

edit:

- je hebt je hele systeem dus al gestript? Dus alleen 1 reep geheugen, videokaart en 1 HD erin?
- niet geheel onbelangrijk: is je pc geaard?
-BIOS gereset?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 21:57 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 16:55
Ook al videokaart gecontroleerd als die er goed inzit en ook de proc/koeler?
samen met het geheugen kunnen dit het probleem veroorzaken. Is dit niet één van de problemen dan kun je de oplossing vanavond vergeten ben ik bang.

Probeer tenminste te draaien met alleen deze onderdelen zelfs zonder monitor en luister als je de beep nog blijft horen, zo ja ga slapen of probeer andere componenten te vinden.

edit: Harde schijf is zelfs overbodig alleen een diskettestation is goed genoeg.

edit: Misschien ben ik niet echt een optimist, maar dat komt door ervaring dat het nooit werkt wanneer je gestressd werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door FireWood op 23-08-2004 21:59 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

-eventueel videokaart uit andere pc in deze stoppen
- en geheugen (als het compatible is uiteraard)
- andere muis/toetsenbord erin, geen cordless spul {i know, kan niet onderbouwen dat het hier aan kan liggen, maar dit zou ik proberen}

Als de laatste 2 replies hierboven geen nut hebben, dan vrees ik dat je proc is overleden (piekspanning van brakke voeding door reboot, of iets dergelijks)

...of je mobo uiteraard :|

Post de betekenissen van die beep-codes van je BIOS ook effe (ja, ik ben lui ;) )

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 23:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.