Toon posts:

2 PC's communiceren niet met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 XP Home PC's via 'n CAT5 Ethernet kabal (direct) aan elkaar geknoopt. Het probleem is ze zien elkaar niet. Beide PC's hebben MS Networking en share's aangemaakt, beide IP (static) protocol: 1: 192.168.0.2, Subnet 255.255.255.0, 2: 10.0.0.150, subnet 255.0.0.0 (ivm ADSL aansluiting die dus NIET werkt wanneer ik netwerk test), devicemanager's alle hardware in orde, link lamjes brandden, kabel getest: OK. Alle firewall's zijn disabled (op elk niveau, en IP filtering is uit). Add. info: de PC met IP 192 heeft in 'oude' situatie via een USB kabel wel gecommuniceerd met een andere PC, geen probleem, deze (UFO Link geloof ik) is inmiddels gedeinstalleerd. En verder dan deze gegevens gaat m'n kennis niet.

Wie kan mij van advies dienen?

Jeroen

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 09:17

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

crossover kabel gebruiken, anders gaat het nooit werken.

edit: typo

[ Voor 14% gewijzigd door TTommie op 23-08-2004 14:16 ]

Mr. T.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 13:43:
Beide PC's hebben MS Networking en share's aangemaakt, beide IP (static) protocol: 1: 192.168.0.2, Subnet 255.255.255.0, 2: 10.0.0.150, subnet 255.0.0.0 (ivm ADSL aansluiting die dus NIET werkt wanneer ik netwerk test).
geef pc 1 eens een ip en subnet dat past bij die van pc 2, want zo gaat het echt niet werken (dus bv ip 10.0.0.155 en subnet 255.0.0.0). pc 2 dan voorlopig houden zoals ie is. even kijken of dat werkt (eerst kijken of ze elkaar kunnen pingen, en vandaar uit naar netwerk)

edit: kabel moet idd cross zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 13:52 ]

Verwijderd

weer verkeerde knopje gedrukt

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 13:49:
[...]

geef pc 1 eens een ip en subnet dat past bij die van pc 2, want zo gaat het echt niet werken (dus bv ip 10.0.0.155 en subnet 255.0.0.0). pc 2 dan voorlopig houden zoals ie is. even kijken of dat werkt (eerst kijken of ze elkaar kunnen pingen, en vandaar uit naar netwerk)

edit: kabel moet idd cross zijn
Ok, ipv cross cable een LAN switch ertussen gemikt, IP en subnet van PC1 aangepast zoals voorgesteld (bedankt :-)). PING werkt nu! Maar nog steeds geen sjoege vanuit networking!
Geinstalleerde protocols: PC1: MS Networking, File and Printer sharing, TCP/IP). PC2: MS Networking (locator), McAfee fire wall filter (staat zoals gezegd UIT), File and Printer sharing, TCP/IP en QoS Packet Scheduler.

En nu? Hmmm...

Verwijderd

als je bij zoeken naar computers (start->zoeken->computers) op een willekeurige pc het ip-adres van de ander invult, krijg je dan iets te zien? en zo ja, wat voor melding krijg je als je dan probeert toegang te krijgen?
als dat laatste iets is in de trand van 'access denied' kun je proberen om bij mapopties 'eenvoudig delen' uit te zetten, en te zorgen dat op beide pc's dezelfde user-accounts gebruikt worden.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Maak gewoon ff gebruik van de netwerk connection wizard op beide pc's. Klaar!

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie had beiden (WiseGuy, en NRGetic) n beetje gelijk, via search kan ik ze beiden accessen, na network wizard gedraaid te hebben op beide heb ik nu op 1 PC onder My Network Places access tot de folders, de andere weigert categorisch (gvd). Maar goed, dat is me goed genoeg, ik heb ze alleen nodig voor file transfer.

BEDANKT! :*)
Pagina: 1