Toon posts:

Open source systemen zoals bij Dell?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op de website van Dell kun je bestaande computer systemen eenvoudig aanpassen door het al dan niet aanklikken van extra features. (zie hier een voorbeeld)

Bestaan er open source systemen die iets vergelijkbaars doen? Ik ben niet zo geinteresseerd in heel het betalingsverhaal met creditcards ed. maar alleen in het online aanpassen van het product. Wanneer onderaan de pagina de totaalprijs steeds automatisch wordt aangepast is het helemaal fantastisch (zoals ook bij Dell).

Ik heb al behoorlijk rondgesurfd om er achter te komen of er met Dell vergelijkbare systemen bestaan, maar ik heb tot nu toe niets gevonden. Misschien dat ik niet goed genoeg heb gekeken en dat iemand anders iets weet? Achtergrond informatie over de techniek van het online systeem van Dell in het algemeen is ook zeer welkom.

Alvast heel erg bedankt!!!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Je bedoelt een OS framework om een website met produkten te kunnen maken, met features zoals op dell.com neem ik aan?
De titel deed mij denken dat Dell ineens Open Source systemen verkocht. ;-)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik betwijfel het, omdat het erg eenvoudig is, eigenlijk een soort van aanpassing van een 'winkelwagen'-script dat je best makkelijk zelf kunt maken.

maar kijk eens op www.hotscripts.com mogelijk hebben ze daar wel zoiets:

overigens is dit zeker niet de juiste plek om dat in dit forum te vragen, dit forum is gericht op het zelf maken van zulke dingen en standaard scripts kun je wel ergens anders vinden (dat hotscripts.com-adres had je bv. kunnen vinden als je Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 5 augustus* doorgelezen had)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De acherliggende technieken kunnen Java/PHP/ASP.net zijn, met aan de client-side javascript in de HTML om alles dynamisch te maken.

Ik dnek dat je de grootste kans hebt als je zoekt naar een PHP systeem, daar zijn de meeste open source doingen voor te vinden, en wordt door hosters het meest ondersteund.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik ben eens aan het rondneuzen bij de PHP-afdelingen van Hotscripts (e-commerce en content-management). Tot nu toe heb ik niks gevonden wat op het systeem van Dell lijkt.

Aanvullingen of aanbevelingen zijn dus nog steeds welkom!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit is wel een vrij volledig verzoek om een component. En aangezien open source != free software, duw ik deze eens naar Software Algemeen toe :) Immers, je wilt een standaard software pakket hebben :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik denk eigenlijk dat dit juist niet zo heel makkelijk gratis is te vinden (of makkelijk zelf is te maken). Je hebt namelijk te maken met vrij ver gaande afhankelijkheden tussen veel van de producten in je catalogus. WindowsXP OEM selecteren als je een Apple koopt lijkt me niet de bedoeling, net zo min als (in een andere situatie) het selecteren van een airo als je een BMW motor koopt ipv. een BMW auto. En dat zijn de simpele dingen, interessanter wordt het als je ook nog dimensies, vereiste voieding, etc etc etc in gedachten houdt. Het is al moeilijk genoeg als je het met de hand doet :P
Al zijn ze er in mindere mate vast wel, ik ken ze alleen niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je alle afhankelijkheden tussen verschillende producten in ogenschouw neemt wordt het inderdaad al snel een heel complex verhaal. Bij het systeem wat ik voor ogen heb hoeft het echter allemaal niet zo comlex. Ik wil gewoon dat mensen in beperkte mate hun aankoop kunnen aanpassen. Zeg maar; je koop product X en je hebt de keuze uit Rood en Blauw. Wanneer je Blauw kiest wordt het product 50 euro duurder. En dat in een aantal stappen (dus niet alleen Rood of Blauw, maar ook Groot of Klein)...
Pagina: 1