Windows XP +SP2 (RTM) traag/problemen met openen bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik draai al geruime tijd Windows XP Professional en sinds kort met een geslipstreamde versie van Service Pack 2, echter nu heb ik net zoal veel meer mensen problemen DIVX/XVID kijken (laatste players en pro codecs!), echter hier stopt het niet mee..ook als ik zip en rar bestanden open duurt dit een eeuwigheid (vooral als ik dit naar een andere map wil uitpakken!)..ook gebeurt het als ik mijn icon in MSN 6.2 wil veranderen en deze op mijn HD heb gevonden windows traag wordt en dit scherm even blijft hangen voor een tijdje voordat de icon aan MSN is toegevoegd...zo zijn er wel meer dingen die trager gaan of "hangen" en dit terwijl ik dat toch echt niet had met de verscillende BETA versie's van SP2 die ik voorheen draaide!

Deze windows install is nog vrij vers van 10 augustus...iemand die mij kan helpen?
Heb de connection patch al geprobeert maar hielp niet helaas :'(

Dit is geen normaal computeren meer met zoveel dingen die vertragen of hangen |:(

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Niemand die mij kan helpen? :?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

K denk dat dit niet echt makkelijk is voor ons.
Geef es wat computerspecificaties.
Wat voor achtergrondapps run je, enz.

Zelf weet ik nog niet eens of ik SP2 wel ga installeren. DivX vind ik erg belangrijk, en gebruik ik veel.
Denk dat ik dat belangrijker vind dan SP2.
Maar wat werkt eigenlijk niet meer aan DivX?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
DivX werkt hier prima. Heb je je vitueel geheugen wel goed ingesteld?

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Alles staat goed ingesteld naar mijn mening, maar toch blijf ik zo af en toe nog wat problemen ondervinden...dit is op onderstaande configuratie 8)7

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoe heb je je virtueel geheugen ingesteld. Gewoon zoals dat standaard door Windows gezet wordt of heb je het aangepast?

Heb je Windows update er al overheen gerost?

Als laatste, kan je even in je event viewer kijken of daar wat informatie staat waar we wat mee kunnen :)

Verwijderd

mijn pc is ook tering traag geworden na install van sp2.
als ik op msn icoon klik in taakbalk duurt het 5 sec voordat ik het contactpersoonscherm tevoorschijn krijg. dit geldt ook voor firefox of verkenner
verder duurt het een eeuwigheid voordat ik iets kan downloaden nadat ik op een link geklikt heb.....

Verwijderd

die van mij niet.... ook slipstreamde install met XP Pro UK & SP1...

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 14:21:
die van mij niet.... ook slipstreamde install met XP Pro UK & SP1...
Je hebt het dan ook weer over SERVICE PACK 1 en dat is toch heel anders dan versie 2!

Heb laatst ook een review gelezen van Service Pack 2 die werd getest op 10 Notebooks en 8 van deze notebooks werden er zeer traag door...dus het licht echt niet aan mijn PC |:(

Weet niet wat microsoft gedaan heeft in dat SP2, maar mijnziens hebben ze veelste veel veranderd en dichtgespijkert met als gevolg compatibiliteits problemen (is bekend en toegegeven) en een grote vertraging in vergelijking met SP1(a) :(

Ik heb nu namelijk een andere configuratie en zelfs mijn RAID 0 config opnieuw gepartitioneert met een 64K RAID clustersize (werk met grotere bestanden)..ook mijn programma installatie's en ook mijn swapfile/virtual memory staat op de D: partitie op 1536-3072MB ingesteld wat goed zou moeten zijn voor 1GB systeemgeheugen, ook extra weergave mogelijkheden heb ik op performance staan (schaduw effect etc.)... het werkt inmiddels wel wat sneller als voorheen, maar mijnziens nog steeds niet zoals ik in het verleden gewerkt heb (met SP1) op mijn oude config. |:(
De extra snelheid komt waarschijnlijk enkel door mijn processor en moederbord upgrade..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DaMasterPNut, zou je je eigen topic willen openen als je problemen hebt met een compleet ander SP? :)

Verwijderd

mijn machine is juist sneller geworden na de installatie van sp2, zelfs al met de verschillende RC's....

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mijn laptop (pIV m 2,8 GHz, 512 MB, 40 GB hdd) is na installatie van sp2 op XP home NL eerder sneller dan langzamer geworden. Zelf ben ik er wel tevreden over. Ook de firewall functioneert naar behoren. Dus ik vraag me af of SP2 zelf echt de traagheid veroorzaakt. Dingen als de firewall gewoon is helemaal uitzetten wil niet helpen??

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik draai geen actieve firewall...heb dit niet ingesteld en heb een hardware firewall in mijn 4 poorts modem/router en daar had ik nooit problemen mee.

Lees ook: [rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) Topic Deel 1[/rml]

Aangezien ik nu wat "bevriezings" problemen heb..

Pagina: 1