Toon posts:

audio over meerdere pc's synchroniseren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er software waarmee audio over meerdere computers te synchroniseren valt?

De bedoeling is dat ik op computer A een mp3 afspeel en vervolgens computers B en C verbinding maken met computer A, zodat B en C vervolgens synchroon hetzelfde audiobestand afspelen.

Heb t al met shoutcast geprobeerd, maar dat loopt net niet synchroon :( zijn er nog alternatieven?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Wat je dan het beste kan doen is in elke pc een extra geluidskaartje kwakken en via de line out naar de line in gaan van de andere pc's. Heb je eventueel wel wat min jack plug splitters nodig maar goed zijn niet duur ;). Is eigenlijk de best oplossing maar kan ook softwarematig maar nooit behoefte aan gehad. Succes kerl!

Verwijderd

Topicstarter
computers staan behoorlijk ver van elkaar vandaan in verschillende kamers e.d., dus als het even kan wil ik het realiseren zonder allerlei extra kabels te gaan leggen...

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Ik heb ook een keer geprobeerd iets dergelijks aan te leggen. Het is me echter nooit gelukt zonder dat de muziek asynchroon liep.

Ik ben wel eens benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft en die via het netwerk kan.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

de volgende interessante dingen kwam ik tegen:
http://www.prevelakis.net/Papers/inc2004.html

- MFTP StarBurst
- RealNetworks Helix Universal Server

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:23
Misschien is Net Sync iets voor jou?

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=102263

Verwijderd

Lijkt mij een zeer praktisch en makkelijk uitvoerbaar plan. In plaats van muziek te broaden zend je signalen uit als play waardaar er zo min mogelijk dissynchronisatie plaatsvind. Denk dat het niet hoorbaar zal zijn. Wel aandachtspuntje dat je dan de mp3 (of ander audioformaat) op elke pc beschikbaar laat zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Cool! dat Netsync is wat ik zocht! Thanks...!
Pagina: 1