Toon posts:

Powershot a85 wat voor compactflash kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de powershot a85 te kopen, maar ben nu nog op zoek naar een compactflash kaart hierbij. Ik ben vrij nieuw in de wereld van digitale fotografie. Ik heb al op google en GOT gezocht naar vergelijkende tests van compactflash kaarten, maar het is lastig zoeken omdat "compactflash, test, review" enzo vrij algemene termen zijn.

Mijn vraag is of jullie mij de belangrijkste dingen kunnen uitleggen waar ik op moet letten bij de aanschaf hiervan (naast de grootte) en misschien wat nuttige links kunnen geven. Ik ben op zoek naar een kaart van 512 of 1024 Mb. Ik zag al op pricewatch dat transcend, kingston en dane elec populair zijn, maar zou graag willen weten waarom.

Bij voorbaat dank en gooi aub niet binnen 10 min deze op slot omdat het er ongetwijfeld veel over te vinden is.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:18
hmm.. echt nuttige links heb ik niet voor je. maar wel een ervaring :P

Ik heb zelf hele goeie ervaringen met 2x SanDisk 128MB CompactFlash, de kaartjes doen hun werk trouw in een PowerShot A 80.. :P

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 22:02
Volgens mij is elke kaart van een bekend merk prima. De snelheid van de kaart heeft geen invloed op de snelheid van het fotograferen, omdat het toestel zelf de bottleneck is.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Heb zo'n 10 dagen de A85 (ben er zeer tevreden over).

Ik heb een 256mb kingston card er bij gekocht (was de goedkoopste, ben je hollander of niet). Werkt prima. Ook bij het maken van filmpjes (heb er enkele gemaakt van plm 30 sec) hapert'ie niet.

Heb ook nog een oudere 128mb Apacer card, ook geen enkel probleem.

Dus snelle kaarten zullen hun voordelen hebben, maar zijn niet perse nodig.

Frag_majeuR

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb de a85 nu ook een paar weken. Erg prettig toestel.

Wat betreft dat kaartje. Ik heb nu zelfs nog de standaard 32MB, die meegeleverd was, erin zitten :) Dit was eigenlijk meer om finacieele redenen maargoed :P

Ik ben wel van plan om 256 of zelfs 512 bij te kopen. Elk kaartje is goed en die snelheid maakt ook niets uit. Je kan uiteraard de iets bekendere/duurdere merken pakken want die hebben volgens mij net ff iets langere garantie.

Ik ga iig voor de 256MB versie bij Mycom denk ik :)

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een kleine week een A95, en daarbij heb ik een Apacer 256MB gekocht. De meeste CFkaarten hebben levenslange garantie, plus dat elk bekend merk wel goede kaarten aflevert.

Verder geldt hoe meer geheugen hoe minder je hoeft te tarnsporteren. Kijk verder wel even naar de prijs/mb verhouding van de kaart, en bedenk op welk formaat je meestal je foto's schiet: Ik schiet standaard op het grootste formaat/SF quality, en dan heb ik zeker genoeg aan mijn 256 MB.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb het toestel zelf met 4 verschillende merken geprobeerd; geen enkel verschil gemerkt. Maakt dus helemaal niets uit.

het enige waar je eventueel op kan letten is verschil in garantieregeling, maar ook dat zal geen punt zijn waar je je kaartje op kiest (je zal hem niet (semi)professioneel gebruiken denk ik)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Gewoon een Transcend 1GB45x........

Verwijderd

Maar weer eens teruggezocht in het archief.....

Volgens mij is men langzaamaan bezig de CF kaarten niet meer toe te passen in nieuwe camera's.
Toch wil ik voorlopig nog wel even blijven fotograferen met mijn A85, dus zou ik nu nog graag extra geheugen erbij kopen.

Zou een 1, 2 of 4Gb kaart werken in deze camera?

En, weet iemand of er een firmware update is waarmee je de tijd voor filmpjes (slechts 30 seconden) kunt oprekken tot de maximale lengte wat op de CF kaart past?

Verwijderd

Niemand?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
1GB zal zeker geen probleem opleveren, 2GB waarschijnlijk ook niet. Voor kaarten groter dan 2GB moet de camera FAT32 ondersteunen, ik kan niet met zekerheid zeggen of de A85 dit doet.

[edit]
Even snel beetje rondgekeken op internet en de A85 lijkt FAT32 wel te ondersteunen. Dat zou betekenen dat kaarten groter dan 2GB ook geen problemen op moeten leveren.

[ Voor 31% gewijzigd door ludo op 22-09-2006 13:04 ]

Pagina: 1