Poort 80 van buiten forwarden naar poort 8028 binnen

Pagina: 1
Acties:

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:30
Ik heb thuis een pc waar 2 webservers op draaien.

Eentje is IIS die ik gebruik ism met SUS van microsoft. Deze applicatie vereist dat de IIS op poort 80 draait. op andere poorten krijg ik hem niet aan het lopen.

Op deze pc draait ook software602 lansuite waar ik de webmail client van heb draaien (hiervoor staat de webserver van lansuite aan). Deze draait op poort 8028 (gewoon een willekeurige poort gepakt aangezien 80 al bezit is)

Poort 8028 heb ik geforward zodat ik mijn webmail client kan benaderen. IIS hoeft alleen intern benaderbaar te zijn.

Aangezien alles behalve poort 80 geblokkeerd wordt op ons werk vroeg ik me af of het mogelijk is poort 80 van buiten te mappen naar poort 8028 via een software oplossing. De router ondersteunt dit niet. Zo dat ik ook mijn mail kan lezen op het werk.

Ik heb google (nieuwsgroepen) en de search nagekeken
maar aangezien ik niet weet waar ik precies op moet zoeken vond ik niet veel.
VMware draaien is niet mogelijk aangezien de pc te oud is om dit te trekken en een 2e pc heb ik weinig zin in ivm stroomverbruik dus ik hoop dat iemand nog andere suggesties heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 23-08-2004 12:31 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Allereerst geloof ik niet dat je router het niet ondersteund. (welke?nat? configuratie?) Maar goed, die optie geef je ons niet. })

Maar het kan ook anders.

Je kunt op je thuispc een 2e statisch ip adres toekennen aan je ethernetkaart. Vervolgens zorg je dat dat iis ervan af blijft:

[google=disablesocketpooling] (niet de eerste hit)

op dat 2e ip adres laat je je webmail server draaien.

en op je route map je dit 2e ip adres naar buiten ipv van dat iss ip adres.

op het eerste ip adres luister iss, en dat is buiten je router nu niet meer zichtbaar.

=====
optie 2: als er bij de provider van je werk een proxy op poort 80 draait kun je die gebruiken in je browser op het werk. (vraag: staat poort 80 open, of is dit al een proxy? ) :?

===
is het echte onmogelijk ISS op een ander poort dan 80 te laten luisteren? :?

http://webdevelopment.dev...m/Articles.asp?Article=22

Afbeeldingslocatie: http://webdevelopment.developersnetwork.com/images/wsl/iis/iis_be2.gif

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 23-08-2004 13:24 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Excuse me if i get it wrong, maar je kunt toch thuis gewoon poort 80 forwarden naar 8028 op je lokale pc ? Dat stel je gewoon in je eigen router in. Dan is je webamil gewoon via je werk te benaderen. Je connect immers naar: jouwip:80

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

KillerAce_NL schreef op 23 augustus 2004 @ 13:19:
Dat stel je gewoon in je eigen router in.
TS schijft:
De router ondersteunt dit niet.
waarschijnlijk niet via webinterface van de ???router???

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• m3gA
leuk_he schreef op 23 augustus 2004 @ 13:15:
Allereerst geloof ik niet dat je router het niet ondersteund. (welke?nat? configuratie?) Maar goed, die optie geef je ons niet. })
De router ondersteund portmapping
maar poort 80 buiten wordt ook poort 80 binnen - je kan hem niet ergens anders laten uitkomen.

het is trouwens een e-tech V1 - heb e-tech ook gemailed maar die zeggen dat dit niet mogelijk is (hoewel ik het idee heb dat ze het niet helemaal snappen)
Maar het kan ook anders.

Je kunt op je thuispc een 2e statisch ip adres toekennen aan je ethernetkaart. Vervolgens zorg je dat dat iis ervan af blijft:

[google=disablesocketpooling] (niet de eerste hit)

op dat 2e ip adres laat je je webmail server draaien.

en op je route map je dit 2e ip adres naar buiten ipv van dat iss ip adres.

op het eerste ip adres luister iss, en dat is buiten je router nu niet meer zichtbaar.

=====
optie 2: als er bij de provider van je werk een proxy op poort 80 draait kun je die gebruiken in je browser op het werk. (vraag: staat poort 80 open, of is dit al een proxy? ) :?

===
is het echte onmogelijk ISS op een ander poort dan 80 te laten luisteren? :?

http://webdevelopment.dev...m/Articles.asp?Article=22

[afbeelding]
iis werkt op een andere poort maar dan werkt sus niet meer (sus is een soort interne windows update die updates via een policy verspreid) SUS moet echt op poort 80 werken. Heb 3 uur zitten zoeken en prutsen maar krijg hem niet aan de gang. (MS KB gekeken etc/tweakers search)

maar bedankt voor de tips ik ga eens verder zoeken met deze info.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 23-08-2004 13:31 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je geen virtual-server instellingen in je router ? Lijkt me stug, zelfs sweex-jes hebben dat.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op 23 augustus 2004 @ 13:42:
Heb je geen virtual-server instellingen in je router ? Lijkt me stug, zelfs sweex-jes hebben dat.
Hij heeft wel een virtual-server, alleen dan slechts van 80->80 of 110->110, mar niet 123->321, snappie?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

m3gA schreef op 23 augustus 2004 @ 13:29:
[...]

het is trouwens een e-tech V1
is dit niet gewoon een usb modem? zekere weten dat dit een router is? als het een usb modem is klopt van mijn verhaal ook niet veel meer.

/edit (stom ook om de eerste link van google als waarheid te geloven), ok mijn verhaal van 2e statische ip adres zou kunnen werken.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 23-08-2004 14:17 ]

• m3gA
leuk_he schreef op 23 augustus 2004 @ 13:59:
[...]

is dit niet gewoon een usb modem? zekere weten dat dit een router is? als het een usb modem is klopt van mijn verhaal ook niet veel meer.
nee een router
hangt aan een kabelmodem.

• Koffie
  • Laatst online: 20:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geen idee wat de naam is, maar er is een windows freeware proggel wat kan doormappen op basis van DNS naam;

sus.domain.tld laat je op 80 binnenkomen, proggeltje ziet in zijn lijstje dat sus.domain.tld verwijsd naar windowsbak1:80 en mapped door

wepmeel.domain.tld laat je op 80 binnenkomen, proggeltje ziet in zijn lijstje dat wepmeel.domain.tld verwijsd naar windowsbak1:8082 en mapped door

En tja .. als die router het niet aankan, zijn er weinig andere oplossingen, ik zou zo'n vage router die dit niet eens kan meteen met de eerste beste grofvuilophaaldag meegeven.

Tijd voor een nieuwe sig..

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Koffie schreef op 23 augustus 2004 @ 14:45:
ik zou zo'n vage router die dit niet eens kan meteen met de eerste beste grofvuilophaaldag meegeven.
Die moet je inleveren bij de gemeente werf, niet met grof vuil . (recycling enzo, en wellicht levert hij 2e hands nog wel een paar centen op ook) 8-)

Wellicht is een nieuwe router a euro 35, wel net zo'n goede oplossing.

• m3gA
leuk_he schreef op 23 augustus 2004 @ 14:54:
[...]

Die moet je inleveren bij de gemeente werf, niet met grof vuil . (recycling enzo, en wellicht levert hij 2e hands nog wel een paar centen op ook) 8-)

Wellicht is een nieuwe router a euro 35, wel net zo'n goede oplossing.
mijn router het al 2 jaar naar wens .. dus ik ga hem zeker niet wegdoen.
Pagina: 1