Toon posts:

Draadloze router, signaalsterkte op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een wireless router voor mijn thuisnetwerk (802.11g only). Punt is dat ik voor de verste computer zo'n 17 meter moet overbruggen, waartussen ook nog een vloer en een muur zit. Ik ben daarom eens op zoek gegaan naar reviews met betrekking tot de signaalsterkte op 'grotere'afstanden.

Zdnet maakte de volgende grafieken waarin de snelheden van verschillende draadloze routers uitgezet worden:

http://reviews-zdnet.com....6-30650222-5.html?tag=top

PCworld heeft ook een opsomming van routers gemaakt:

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,112866,00.asp

Over het algemeen lijken routers van Netgear goed uit de bus te komen, ook met betrekking tot de voor mij zeer belangrijke signaalsterkte op 'grote'afstand (15 meter+). Wat zijn jullie ervaringen met draadloze routers en afstanden van 15+ meter? Heeft er toevallig iemand ervaring met de Netgear of een andere router? M.a.w. wat zou voor mij een goede keuze zijn?

Verwijderd

D-Link heeft de DSL-Gateway DI-624 welke je kan combineren met uit mijn hoofd de DWL-2100AP welke je dan in repeater functie zet. Hierdoor wordt het signaal aanzienlijk versterkt. Voor de goede orde, je bereik wordt niet opeens 2x zo groot!Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt interessant. Ik ga er even naar Googlen. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

17 meter afstand?!

Moet toch geen een probleem zijn voor alle routers... :?
Ikzelf heb een simpele Sweex wireless 802.11b router met ingebouwd modem en verder een aantal smc kaartjes en een dlink laptopkaart. de router staat beneden in de hoek en mijn verste computer boven op zolder in de geheel andere hoek.

afstand van punt naar punt geschat op ca. 30 meter. gewoon tussen de 60-75% verbindingssterkte en de linkqualiteit is altijd ruim tussen de 90-100%.

Verwijderd

Wij hebben thuis een Draytek wireless. Type week ff ni, zit op werk :+ , maar 300 meter voor dat ding is geen probleem, dan heb ik een signaalsterkte van rond de 20%. Dus dan staat thuis de router aan, en zit ik met me pc bij een vriend te lannen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 08:40:
17 meter afstand?!

Moet toch geen een probleem zijn voor alle routers... :?
Jah? Als jij het zegt. Ik heb nog nooit zo'n ding vastgehouden. Maar dat is alleen maar mooi. Ik heb nog eens uitgebreid zitten lezen o.a. op kieskeurig.nl en ik kom tot de conclusie dat de Linksys een van de makkelijkste apparaten is om te configureren en dat-ie een goed bereik heeft. 17 meter met een muur en en plafond ertussen moet volgens de gebruikers daar geen probleem zijn.

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:56
De linksys is een beste.Ik heb de WRT54G. Ik heb em vandaag gekocht en heb door betonnen muren met bewapening geweldig ontvangst is dus een echte aanrader. Ook door muren heb ik tot ruim 20m goed ontvangst

[ Voor 21% gewijzigd door Keesiej op 24-08-2004 21:14 ]

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
kijk eens op www.wirelessshop.nl zie je ook leuke routers.

maar zelf ben ik netjzo als keesiej erg weg van linksys (made by cisco!) die zijn erg robust en goed signaal. Ook de sitecom wl-122 is een prima keus. alle 2 routers zelf gehad en overbruggen een goede afstand.

tip bij aanschaf: let op dat de antenne losgeschoeft kan worden! (kan bij de bovenstaande 2) mocht het signaal dan onverhoopt toch te zwak zijn kan je hier een betere booster richtantenne op zetten (zie die site ong € 60 euro)

] systeem spec's

Pagina: 1