tv out geforce2 geeft zwart wit beeld (search&FAQ gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Edit : Ik dacht dat het al duidelijk was, maar ik gebruik dus composite, geen s-video, daar heb ik geen kabels voor (zie foto's)

Ik heb het volgende probleem: als ik mijn tv op mijn geforce2 MX 100/200 aansluit via de tv out, krijg ik alleen maar zwart wit beeld.
Het rare is dat ik beneden op een andere (oudere) tv wel kleur krijg. Maar als ik de voodoo 3500TV tv out gebruik, krijg ik op mijn eigen tv wel kleur beeld :?

Ik heb gegoogled, geFAQ'ed, gezocht op GoT, maar nix kunnen vinden wat mijn probleem oploste.

Wat heb ik allemaal geprobeerd
# Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
# Gebruik het juiste videokanaal
# Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
# Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
# Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
Het laatste punt
# Werk niet via een SCART-blok
gaat niet lukken, omdat mijn tv alleen een scart aansluiting heeft, geen composite of s-video.

Ik heb ook tvtool en tvCC2000 gedownload en geprobeerd. Met tvtool heb ik ook gewoon zwart wit beeld, en tvCC2000 werkt niet. Hij kan mijn tv out chip niet vinden, waarschijnlijk wordt die niet ondersteund.

Op mijn tv heb ik bij de videokanaal opties ook wat zitten rommelen, ik heb ntsc voor de grap eens op 1 gezet, ook nog op 2 (en dan de tv out uiteraard ook :P ) en het signal op RGB en ook op video. Maakte allemaal nix uit.

Specs:
AMD Duron 700
Asus A7V KT133
Geforce2 MX 100/200 , laatste detonator geinstalleerd
Windows 2000, laatste SP en patches

Ik heb een paar fotootjes gemaakt met mijn siemens m55, helaas zijn ze niet allemaal even scherp (het is vrij moeilijk om van dichtbij de zooi scherp te krijgen)

Kabel
Kabel aan scart blokje
Scart blokje (foto 1)
Scart blokje (foto 2)
Instellingen videokanaal op mijn tv
Voodoo 3500TV break out box

Als iemand weet waar het aan ligt, ik hoor het graag :)

Edit: Ik gebruik composite, geen s-video

[ Voor 6% gewijzigd door Glacier op 23-08-2004 13:01 ]

Verwijderd

heb je nou wel of geen scart blokje waar je je losse kabeltjes in steken

je gebruikt dan composite, gele kabeltje, met losse audio kabeltjes
die steek je in een scartconvertor, welke je overal kan kopen en laatste drivers downloaden en je bent onderweg

kijk alleen wel uit in het begin dat je de instellingen goed zet, zodat als je tv in een andere kamer staat je niet de tv als primair beeldscherm pakt

zwart wit kan aanduiden dat je svhs gebruikt, (4 pins tv out) en je tv dat simpelweg niet ondersteunt.

anders is je kabel niet goed meer.

dus tv out met gele composite kabel
audio 2 weg tulp naar audio insteek geluidskaart

samen in de scartconvertor en die in je tv

:Z

Verwijderd

Je TV ondersteund geen Svideo, dus je moet composiet (over SCART) gebruiken.

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 12:19:
heb je nou wel of geen scart blokje waar je je losse kabeltjes in steken

je gebruikt dan composite, gele kabeltje, met losse audio kabeltjes
die steek je in een scartconvertor, welke je overal kan kopen en laatste drivers downloaden en je bent onderweg
Glacier schreef op 23 augustus 2004 @ 12:12:
(scart blok overslaan) gaat niet lukken, omdat mijn tv alleen een scart aansluiting heeft, geen composite of s-video (ingang).
Ik gebruik dus een scart blokje, met een composite kabel erin gestoken.
anders is je kabel niet goed meer.
Kabel werkt prima, beneden kleur beeld en via de voodoo overal kleur beeld. Alleen met mijn geforce2 naar mijn tv zwart wit :?
:Z
:? Wat bedoel je hier mee :?
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 12:27:
Je TV ondersteund geen Svideo, dus je moet composiet (over SCART) gebruiken.
Dat doe ik dus al ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Glacier op 23-08-2004 13:06 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je composietkabel heb je hoe aangesloten op je VGA ??
een svideo->composiet convertor ? of via die breakoutbox ?

Verwijderd

Bij de Geforce serie kun je ook je bios editten. Zo kun je ook instellingen zoals PAL/NTSC Svideo/composiet inschakelen vanaf boottime.

Welke aansluitingen heeft jouw Geforce2MX kaart? Hoe is jouw composietkabeltje aangesloten op de videokaart?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Iig niet de breakoutbox gebruiken voor de MX, het kan namelijk best zijn dat chrominance en lumanance anders bedraad zijn als bij het originele svideo->composiet kabeltje

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Zet op je TV signal eens op composite, ik weet niet zeker of RGB goed is. En weet je zeker dat je je TV-out op composite hebt staan en niet op s-video? Maak anders ff een screenshot van alle TV-out instellingen op je computer.

Too many people, making too many problems

• Glacier
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op 23 augustus 2004 @ 13:12:
Je composietkabel heb je hoe aangesloten op je VGA ??
een svideo->composiet convertor ? of via die breakoutbox ?
composietkabel is gewoon in de videokaart geplugd. die breakoutbox hoort bij de voodoo ;)

Ik zal zo ff screenshots maken :)

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik heb het eens gehad toen mijn VGA nog op NTSC stond. Toen ik hem op PAL had gezet was het goed. Was ook een gf2 :)

• Glacier
  • Niet online
Sorry voor de vertraging, er kwam ff iets tussen, zodat ik ff geen tijd had om screenshots te maken:P
Hier zijn ze:
Change resolutions
Color correction
Device adjustments
nview
Pal
TV settings
:)

Edit : Ik heb er ff linkjes van gemaakt, ipv plaatjes ivm dataverkeer :)

[ Voor 29% gewijzigd door Glacier op 24-08-2004 23:51 ]

• LeX-333
Je instellingen zien er goed uit, waarschijnlijk ligt het probleem toch in je bekabeling. Aangezien een composietkabel geen kleur kan "verliezen" ligt het aan de conversie van s-video naar composiet. Heb je een verloop plugje in je videokaart zitten die van s-video naar composiet (tulp) loopt? Controleer dan of die origineel bij je videokaart zat, soms maakt dat verschil. Als je een kabel hebt met aan een kant een s-video plug en aan de andere kant een tulp plug kan dit ook een probleem veroorzaken. Verder kan het ook nog aan je scart blokje liggen, ik vermoed van niet overigens, echter ondersteund dat blokje ook geen stereo geluid.

Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van 1 op 1 kabels en originele verloop stukjes, dan zou het moeten werken.

• Glacier
  • Niet online
LeX-333 schreef op 24 augustus 2004 @ 23:33:
Je instellingen zien er goed uit, waarschijnlijk ligt het probleem toch in je bekabeling. Aangezien een composietkabel geen kleur kan "verliezen" ligt het aan de conversie van s-video naar composiet. Heb je een verloop plugje in je videokaart zitten die van s-video naar composiet (tulp) loopt? Controleer dan of die origineel bij je videokaart zat, soms maakt dat verschil. Als je een kabel hebt met aan een kant een s-video plug en aan de andere kant een tulp plug kan dit ook een probleem veroorzaken. Verder kan het ook nog aan je scart blokje liggen, ik vermoed van niet overigens, echter ondersteund dat blokje ook geen stereo geluid.

Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van 1 op 1 kabels en originele verloop stukjes, dan zou het moeten werken.
De output op mijn videokaart is composiet, ik plug de tulp er direct in. geen verloopje van s-video naar composiet dus :)
Enig idee hoe ik kan testen of het aan mijn scart blokje ligt? Aangezien de huidige bekabeling en instellingen beneden op de andere tv wel kleur beeld geven :P
Stereo geluid is geen probleem, het geluid gaat direct uit mijn soundcard naar mijn stereo, daar komt dat scart blokje niet aan te pas :)

Edit : Ik zie wel dat het scart blokje niet compleet is, dwz niet alle pinnetjes (of hoe dat ook moge heten) zijn aangesloten...zijn daar tv's die daar moeite mee hebben ofzo? Maarja, ik bedenk me nu dat het ook het scart blokje niet kan zijn, omdat via de voodoo (via de breakout box van de voodoo dus) alles wel mooi in kleur verschijnt hier...

Edit2 : Ik heb de videokaart overgekocht van iemand, ik heb geen originele bekabeling oid :P

[ Voor 17% gewijzigd door Glacier op 24-08-2004 23:52 ]

• LeX-333
Dus even voor de duidelijkheid:
- Zoals je computer (en kabels) nu is, geeft ie op 1 TV wel kleur en de andere niet;
- Een andere computer geeft wel kleur via hetzelfde scart blokje.

Dan kan ik weer twee nieuwe dingen bedenken:
1. Je videokaart geeft NTSC signalen af zelfs als je om PAL vraag. Dit kan volgens mij alleen als er een jumper of schakelaar op de kaart zelf zit die op NTSC staat. Kijk eens op die kaart of dat zo is. Misschien dat die andere TV wel goed om kan gaan met NTSC signalen.
2. Je TV interpreteert de signalen verkeerd, hierdoor gaat het wel goed met de ene en fout met de andere TV. Dan zal je op de TV zelf moeten zoeken naar het probleem, een andere TV geeft immers wel kleur.

Pagina: 1