Toon posts:

[beveiligen] Windows98 beveiligen tegen broertje*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al veel over geschreven is, en weet dat windows 98 moeilijk te beveiligen is. Maar er is vast wel een klein programma die windows 98 licht beveiligd. Het hoeft namelijk geen super dichte beveiliging te zijn. Het is voor een vriendin z'n broertje.

Kent iemand zo'n simpel programma ? (Ander OS is geen optie, en BIOS ww ook niet)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

hoe beveiligen? Firewall? Browser(instellingen) om spyware tegen te gaan? Login om die PC te kunnen gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 23-08-2004 12:02 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Liefst een extra login bij startup, zodat hij geen gebruik kan maken van de pc.

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 22:19
Als je wilt dat iemand maar heel weinig opties heeft dan is daarvoor een progje op de win98 cd te vinden. Hoe het heet weet ik niet meer, maar kun je via de search wel vinden, want dat heb ik ook gedaan toen ik het zocht...

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 15:25
Je kunt WinU of FullControl gebruiken, de ene is een lichte versie en de andere een zware. Hiermee kun je zelfs onder Win98 toegang regelen wie bijv. mag printen en wie niet, zeer cool, veel gebruikt in bibliotheken, scholen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door gumkop op 23-08-2004 12:06 ]

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Configuratiescherm -> beveiliging -> password instellen wat moeilijk te raden is (dus niet '$broertjesucks')

Ook goed?

[ Voor 47% gewijzigd door Resistor op 23-08-2004 12:07 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

^nee ... Dat kun je gewoon cancelen 8)7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moet je eens winboost proberen. Had ik ooit eens de bak van mijn broertje zo mee dichtgetimmerd dat ik na 2 maanden er zelf amper in kon komen doordat vrijwel alles verborgen stond :P (en ik vergeten was hoe ik het ook weer precies had gedaan :P).
Maar hiermee kun je bijvoorbeeld aangeven dat je zonder password niet in windows komt (net als met NT).

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Dat is bij Windows 98 (helaas) onmogelijk. Er is een login procedure ingebouwt, maar druk op escape en je kan de PC ook gebruiken. De reden hiervoor is het ronduit slecht beveiligde bestandssysteem, er is gewoon helemaal niks van user rechten geimplementeerd. Je kan gewoon niks restricten op lokaal niveau. Wil je dat je zoontje toch inlogt voordat hij achter de PC kan (of jij), dan zul je er toch echt aan moeten geloven en overstappen op Windows NT4 of Windows 2000 (of Linux, maar je moet m zelf ook nog wel kunnen gebruiken :9)
Vind je uberhaupt al een 'programma' die om een login vraagt, dan kan je die in de taskmanager waarschijnlijk gewoon uitschakelen, of is deze in veilige modus omzeilen.

/spuit zoveel, en toch ook weer niet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 23-08-2004 12:09 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

wat doet je broertje op je computer wat je wilt voorkomen?
als je niet wilt dat ie internet op je pc, en hij heeft d'r niet al te veel koek van gegeten, kan je ook gewoon je internet disablen door een fout IP/pcname op te geven ;)

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 17:48
Heet dat programmaatje op de Win98-cd niet "poledit"?

Verwijderd

Ouderwets keyboard/muis slotje en je PC kast met hangslot borgen werkt het simpelst en kom je niet zo snel doorheen.

Vooral een Ghost maken zodat je hem makkelijk wekelijks kan 'rebornen'.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 21:51

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

het aloude supervisor password in de bios?
eerst wachtwoord dan pas booten. lijkt mij het simpelst.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

piems schreef op 23 augustus 2004 @ 16:06:
het aloude supervisor password in de bios?
eerst wachtwoord dan pas booten. lijkt mij het simpelst.
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 12:01:
Ik weet dat hier al veel over geschreven is, en weet dat windows 98 moeilijk te beveiligen is. Maar er is vast wel een klein programma die windows 98 licht beveiligd. Het hoeft namelijk geen super dichte beveiliging te zijn. Het is voor een vriendin z'n broertje.

Kent iemand zo'n simpel programma ? (Ander OS is geen optie, en BIOS ww ook niet)
;)

• Bramster
  • Laatst online: 01-12 18:20
weet het broertje wat van dos?

iets in de autoexec.bat zetten dan hie alleen verdergaat als het wachtwoord word ingetypt
is dan wel te cancellen met ctrl-c, maarja, maar dat moet je dan wel weten :P

ik had ooit een loop in de autoexec.bat gezet die "Ga weg!!" op het scherm printe, broer wist er niet voorbij te komen, maar ctrl-c was dus genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door Bramster op 23-08-2004 16:59 ]

Verwijderd

er is van bruna software ooit een goed programma verschenen. kost nu misschien nog 2 euro ofzo, met handleiding en alles.

probleem is alleen: zodra dat broertje die pc niet in kan gaat hij googelen. en tegenwoordig kan zelfs de grootste übernoob om elke win98 beveiliging heen met de juiste google skills. nix aan te doen. je vriendin zal echt aan een andere beveiliging moeten denken.

just curious:waarom is een bios ww geen optie?

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:13
Zelf zou ik WinU gebruiken. Dit is misschien zeer ingrijpend, maar dat ventje zal er met geen mogelijkheid doorheen komen. (Wat ook een serieus nadeel is als je de pc weer uit de soep moet helpen. Want zelfs Veilige Modus is beveiligd...)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 23 augustus 2004 @ 12:07:
Dat is bij Windows 98 (helaas) onmogelijk. Er is een login procedure ingebouwt, maar druk op escape en je kan de PC ook gebruiken. De reden hiervoor is het ronduit slecht beveiligde bestandssysteem, er is gewoon helemaal niks van user rechten geimplementeerd. Je kan gewoon niks restricten op lokaal niveau. Wil je dat je zoontje toch inlogt voordat hij achter de PC kan (of jij), dan zul je er toch echt aan moeten geloven en overstappen op Windows NT4 of Windows 2000 (of Linux, maar je moet m zelf ook nog wel kunnen gebruiken :9)
Vind je uberhaupt al een 'programma' die om een login vraagt, dan kan je die in de taskmanager waarschijnlijk gewoon uitschakelen, of is deze in veilige modus omzeilen.

/spuit zoveel, en toch ook weer niet 8)7
sorry maar dat is niet helemaal waar.
je kan wel degelijk een password forceren,

google maar eens even naar de term "MustBeValidated" succes [u] klik [/]

Iperf

Verwijderd

Anders zet je een screensaver incl pw aan, zo deed ik dat vroeger met Win98 :Y)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 20:02:
Anders zet je een screensaver incl pw aan, zo deed ik dat vroeger met Win98 :Y)
Moet je wel opletten dat je niet kunt Alt-tabben zoals ik wel kon met een screensaver, netjes wachtwoord erop gegooid maar alt - tab werkte gewoon :X

Verwijderd

meen je niet |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic lijkt me eigenlijk meer iets voor Beveiliging & Virussen - uiteindelijk gaat het om beveiligingen :)

Ik ga je topic dan ook even verplaatsen - Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

Verwijderd

Ik weet niet hoe goed jou kast dichtzit met slot oid anders zou je de aan/uit knop kunnen disablen door dat stekkertje op je moederbord er uit te halen.
Of als je maar 1 pc in huis hebt gwn de stroomkabel meenemen naar je werk :P edit: of toetsenbord + muis 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 17:28 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.wintips.nl/beveiliging/toegangtools/index.asp

daar staan hele mooie tussen :) en heel veel.
vast wel iets wat je kan gebruiken :)

oftewel zoeken met google:
http://www.google.nl/sear...liging+%2B+windows+98&lr=

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 24-08-2004 16:04 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1