Toon posts:

[XP] XP start niet,F8 functies helpen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zomaar ineens komt XP Prof. niet verder dan het scherm met het bewegende balkje. Geen enkele F8 functie helpt meer: veilige modus, vorige werkende terugzetten, etc. Na enkele minuten volgt spontane reboot. Boot met diskettes met Partition Magic laat zien dat de 3 partities nog wel aanwezig zijn. Het gaat om een 40g SATA schijf. Boot van XP CD, kiezen met F6 voor SATA driver, die dan netjes van diskette laadt, dan keuze voor installatie of reparatie. Beide mogelijkheden blijven hangen op het scannen van de schijf.

De computer hangt achter een Linux doos met stevige firewall, de Norman virusscanner was helemaal up-to-date, AdAware was nog gedraaid. Wie heeft een tip?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ik begrijp dat je helemaal niks meer kan, dus ook geen geheugen test? Beschik je over een andere pc (ken je iemand die zijn pc ff lat gebruiken) waarin je kan checken of je geheugen nog ok is? Wat is je voeding? Is die wellicht stuk?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Alles is verder ok, het is nu op 2 computers gebeurd.
Eentje om 10.00 uur 's ochtends en dan andere pas in de nacht, toen ik hem opnieuw starte...

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 20:47
Vorige week had een kennis iets vergelijkbaars. Was bij hem na een hang, bleek een rotte fat te zijn (Kolere prutsers ala sky die een systeem met xp home formatteren met fat32).

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Dat heb ik ook eens gehad met een defecte hagelnieuwe maxtor sata schijf, die wilde ook niets. Nieuwe erin en hopsa probleem opgelost.

Verwijderd

jeemkol
is mij pa, zelfde huis zelfde netwerk, zelfde probleem.
Ik denk dat mijn paritie tabel naar de knoppen is.

het is een 160 GB HD, maar de XP install en PartionMagic ziet maar 131.
De schijf is verdeeld in
15 GB NTFS
40 GB FAT32
105 GB NTFS
op de 15 GB stond een XP install.
Deze is eraf, want ik wilde een poging tot herinstall doen.

Hoe kan ik de tabel herstellen zonder dat ik de 105 en de 40 GB aantast, want daar staat nog wel wat belangrijke data op.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

lijkt mij dat er "non-partioned space" vrij is om xp op te zetten of anders met partition magic aan de slag gaan? je kan dan weer een derde partitie maken en daar xp opzetten zo je wilt.

And it goes BRAAAAAPP!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:53:
jeemkol
is mij pa, zelfde huis zelfde netwerk, zelfde probleem.
Ik denk dat mijn paritie tabel naar de knoppen is.

het is een 160 GB HD, maar de XP install en PartionMagic ziet maar 131.
De schijf is verdeeld in
15 GB NTFS
40 GB FAT32
105 GB NTFS
op de 15 GB stond een XP install.
Deze is eraf, want ik wilde een poging tot herinstall doen.

Hoe kan ik de tabel herstellen zonder dat ik de 105 en de 40 GB aantast, want daar staat nog wel wat belangrijke data op.
Dit lijkt me niet de juiste plek om dit te vragen. Tevens is hier op Google genoeg over te vinden.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Bas! schreef op 24 augustus 2004 @ 13:56:
Kolere prutsers ala sky die een systeem met xp home formatteren met fat32.
Waar slaat dit nou weer op?? Sinds iedereen Windows XP heeft is FAT32 ineens niet goed meer, maar toen Windows98 nèt uit kwam was je weer stom bezig als je FAT16 nog gebruikte... Er zijn volgens mij miljoenen mensen die jarenlang zonder enig probleem op FAT32 hebben gewerkt.. (ik ben daar een van)..
Pagina: 1