Toon posts:

USB Minidiscspeler kan niet naar pc copieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier tijdelijk een MZ-N710 minidisc speler liggen. Er is mij gevraagd om wat op minidisc opgenomen is op cd te branden. Er zit een USB aansluiting op, dus dat is lekker makkelijk...........Zou je denken. Sony beveiligd dat, het is blijkbaar niet mogelijk om iets dat je zelf op MD gezet hebt naar de pc te copieren.
Zijn er manieren om dit toch digitaal via USB tedoen (crack, o.i.d.?).

Ik ben ook al opzoek geweest naar een programma waarmee je langere tijd (max. 1,5 uur) audio kunt opnemen. Alles wat ik vind op internet heeft weer beperkingen omdat het shareware is (er zit bijvoorbeeld een begrenzing op max. samplerate of je kunt er niet langgenoeg mee opnemen).
Er moeten toch zeker wel gratis tools zijn waarmee ik wel 1,5 uur 128 Kbit/sec full stereo op kan nemen? Het zou helemaal mooi zijn als ik met dat programma de nummers ook nog eens kan knippen!!

(ff voor de duidelijkheid, het is geen materiaal waar copyright op zit!!)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft het niks te maken met het feit dat je maar 2x (of 1x ??) digitaal kan kopieren met MD's?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

BtM909 schreef op 23 augustus 2004 @ 11:36:
Heeft het niks te maken met het feit dat je maar 2x (of 1x ??) digitaal kan kopieren met MD's?
Volgens mij niet, ik heb dit vroeger geprobeerd met check/in bij de software van de md. Dit werkte volgens mij ook niet, kreeg ik alleen check/in failed te zien. Maar sony maakt die knop niet voor niets dus het zou misschien toch moeten kunnen :?

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-07 09:30
Januszjes schreef op 23 augustus 2004 @ 11:37:
[...]

Volgens mij niet, ik heb dit vroeger geprobeerd met check/in bij de software van de md. Dit werkte volgens mij ook niet, kreeg ik alleen check/in failed te zien. Maar sony maakt die knop niet voor niets dus het zou misschien toch moeten kunnen :?
Het OpenMG systeem geeft je de mogelijkheid om een nummer 3x op te nemen. Bij elke keer dat je een nummer uit checked gaat er 1 vanaf. Als je in checked gaat er weer 1 bij. Daar is het dus voor ;)

Het is met MD onmogelijk om vanaf je MD digitaal muziek te kopieren. (Heb ik ooit op een MD forum gelezen)
Via USB de muziek overzetten zal dus niet lukken (heb zelf ook een hele tijd ernaar gezocht), een programma om gewoon op te nemen weet ik helaas niet...

PSN - 500px - Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Handleiding:
Kunnen muziekstukken die op de Net MD zijn opgenomen, worden overgezet naar een computer?
Nee, dat is niet mogelijk.
Audiogegevens die oorspronkelijk via de check-outprocedure vanaf een computer zijn overgebracht, kunnen alleen op dezelfde computer werer worden teruggezet.
Muziekstukken die op de Net MD zijn opgenomen met een microfoon of met een analoge of digitale aansluiting, kunnen niet naar de computer worden overgebracht of gecopierd.

Dan maar analoog naar de pc. Maar dan moet ik wel software hebben die dat kan!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 11:53 ]

Verwijderd

nou analoog lijkt me nou niet het moeilijkste....

je laat gwoon je MD afspelen en je gebruikt je line in/mic in van je pc om dat signaal op te vangen... gwoon een twee keer oortelefoon plug kabeltje gebruiken...

verder is er echt wel software op internet te vinden om WAVE bestanden te recorden.. daar is google voor uitgevonden.. en als je daar geen zin in hebt zit er vrijwel bij elke soundcard wel een recorder progje op de driver cd meegeleverd...

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34
Audacity is een gratis wav recorder en editor. Exact Audio Copy heeft ook een wav editor ingebouwd, net zoals Nero.

[ Voor 3% gewijzigd door Linchpin op 23-08-2004 12:09 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
het is niet mogelijk met de gewone mindisc. Bij Hi-md echter is het wel mogelijk dat om de muzikanten tegemoet te komen.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 18:19
Heb degene die de muziek er op gezet heeft ze niet meer digitaal. Dan kan die ze miscchien op cd zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het orgineel is een gesproken en live opgenomen. Er zitten geen auteursrechten op, dus copieren is geen probleem.
Ik heb net Audacity geinstalleerd, eerste indruk is goed:).
Pagina: 1