Ik stel deze vraag voor het bedrijf waar ik werk.
Wij hebben 2 weken geleden een nieuwe server laten installeren door een extern bedrijf.
De meest gangbare dingen (zoals software installeren) doen wij gewoon zelf.
Nu hebben wij het volgende probleem:
Vorige week hebben we de server voor het eerst in gebruik genomen. 1 systeem in het bedrijf heeft toen een groot aantal bestanden geopend en gewijzigd.
Nu krijgen we op de andere systemen die dit bestand willen openen de volgende melding:
'*.xls kan niet geopend worden. Het document is mogelijk alleen-lezen of gecodeerd'
Als ik dan op OK druk krijg ik de volgende melding:
'Kan geen toegang krijgen tot opgave *.xls'
Het externe bedrijf weet neit waar dit aan ligt en kan het niet oplossen.
Nu proberen ze de schuld op ons af te schuiven. Ik heb namelijk op dat systeem (ruim voordat de server vervangen werd) Office XP over Office 2000 heen gedraaid. Dit lijkt mij absoluut geen probleem, maar het externe bedrijf zegt dat het daar aan ligt, en willen nu veel kosten in rekening gaan bregen.
Ze zeggen dat het fout is gegaan omdat ik geen SP's had geinstalleerd.
We hebben zelf het gevoel dat het aan de server ligt, en misschien iets met rechten.
Nu willen we argumenten hebben richting dat bedrijf dat het niet bij ons ligt. Dus vandaag dit topic.
Alvast bedankt.
Gr. Robi-One
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en waar het aan kan liggen.
Wij hebben 2 weken geleden een nieuwe server laten installeren door een extern bedrijf.
De meest gangbare dingen (zoals software installeren) doen wij gewoon zelf.
Nu hebben wij het volgende probleem:
Vorige week hebben we de server voor het eerst in gebruik genomen. 1 systeem in het bedrijf heeft toen een groot aantal bestanden geopend en gewijzigd.
Nu krijgen we op de andere systemen die dit bestand willen openen de volgende melding:
'*.xls kan niet geopend worden. Het document is mogelijk alleen-lezen of gecodeerd'
Als ik dan op OK druk krijg ik de volgende melding:
'Kan geen toegang krijgen tot opgave *.xls'
Het externe bedrijf weet neit waar dit aan ligt en kan het niet oplossen.
Nu proberen ze de schuld op ons af te schuiven. Ik heb namelijk op dat systeem (ruim voordat de server vervangen werd) Office XP over Office 2000 heen gedraaid. Dit lijkt mij absoluut geen probleem, maar het externe bedrijf zegt dat het daar aan ligt, en willen nu veel kosten in rekening gaan bregen.
Ze zeggen dat het fout is gegaan omdat ik geen SP's had geinstalleerd.
We hebben zelf het gevoel dat het aan de server ligt, en misschien iets met rechten.
Nu willen we argumenten hebben richting dat bedrijf dat het niet bij ons ligt. Dus vandaag dit topic.
Alvast bedankt.
Gr. Robi-One
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en waar het aan kan liggen.