[Kick]
Om dit topic wat completer te maken wil ik graag mijn ervaring met deze speler melden.
Heb 'm nu 1 week in huis en ik moet zeggen dat het een perfect spelertje is. Aangezien ik een Pioneer SYS 444 cinemaset heb (met de DV 444 speler) en ik graag Divx mogelijkheid wilde hebben was ik opzoek naar een vervangende speler die qua uiterlijk goed past in dat setje. De DV 470 komt het meest in de buurt en misstaat zeker niet.
De firmware kan simpel met een zelfgebrande CDR(W) geupgrade worden. De officiele nieuwste firmware krijg je gratis van Pioneer op CD als je erom vraagt.
(upgrade door CD in speler te doen, op play drukken als daarom gevraagd wordt en binnen enkele minuten is de upgrade klaar).
Op internet zijn veel aangepaste firmwares te vinden. Deze hebben meer features dan de officiele versie van Pioneer. Het is mogelijk om SACD-stereo in te schakelen op de 470. Ook kan je met deze firmwares extra menus in de setup van de speler oproepen voor speciale instellingen (grootte lettertype ondertitels, kleur, positie etc etc).
Je kan deze aangepaste firmwares oa
hier vinden !
Ik heb zelf de Pioneer470_1252_v7.1_Mtz firmware gebruikt.
De speler speelt Divx prima af, ik heb verschillende formaten gebruikt en de kwaliteit is subliem. (Uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de bron video).
DVD's zien er strak en gelikt uit, zo op het oog geeft de 470 een beter beeld dan de DV 444 die ik nu verbannen heb naar de slaapkamer.
Verder speelt hij SVCD, MP3, MPEG, JPEG etc zonder problemen af. De SACD kan ik niet testen, ik heb geen CD's in dat formaat.
Al met al een prima speler !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j