Chipset Pioneer DV-470S

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChAoS Overlord
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07-2025
Heeft er iemand enige idee over de exacte specs van dit spelertje?
Maw zit hier een mediatek chipset in of wat anders?

Afbeeldingslocatie: http://212.234.91.120/dev/large/14140124.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ChAoS Overlord op 23-08-2004 11:18 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

http://www.google.nl/sear...PIONEER+DV-470S+specs&lr=

Daar staat vast wel een link tussen waar je het kunt vinden :)

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-08-2004 11:19 ]

Verwijderd

Na overleg gaat deze weer open, de topicstarter heeft aangetoond dat hij wel goed gezocht heeft. Dan heb ik geen probleem met dit topic. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 16:51 ]

• ChAoS Overlord
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07-2025
Kan er iemand bvb de verschillen (afgezien dan van de SACD mogelijkheid) van deze speler met de 575 van dit topic Pioneer DV-575A SACD, DVD Audio/Video en DivX Speler even uitleggen? Heeft iemand de speler al in handen gehad? Welke chipset is het juist? Speelt hij subtitles af? Kunnen we ons aan firmware updates verwachten of is dat iets waar pioneer zijn handen niet aan vuilmaakt?

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 13:06
je zou eens op deze pagina kunnen kijken.
Daar staat een hele uitgebreidde treath over deze spelers

http://www.avforums.com/f...ums/forumdisplay.php?f=41

Volgens mij is er iemand bij die pioneerman heet en erg dicht bij het vuur zit.

Maar alls ik me de draad goed herinner wordt er ergens in vertelt dat ie geen srt laat zien en pioneer alleen upgrade zou willen doen via service center.
Maar daar kanik me in vergisssen is al weer FF geleden dat ik daar gelezen heb.

Succes

Bert

Die het nog steeds jammer vind dat niemand op zijn draadje over een neuneo speler heeft gereageerd. :'(

mrbert

• mrbert
  • Laatst online: 25-01 13:06
oeps, 8)7 ik zie dat als je de link uit voorgaande bericht klikt dat je niet in de buurt komt van het bericht dat ik bedoelde sorry:

de url van dat forum is:
http://www.avforums.com/

maar ik kom er met google:

zoekterm
pioneerman 470

Ik hoop dat je er wat aan hebt:)

mrbert

• stokkom
  • Laatst online: 18-01 19:37
Ik heb een duitse review gelezen over de Pioneer DV-470 en die was erg enthousiast (beeldkwaliteit werd vergleken met spelers van een veel hogere prijsklasse). Het ging om een test van een stuk of acht spelers onder de 200 euro. Helaas stond daar de Philips 720 SA niet bij. Dus vraag ik me af: welke is beter? De Philips of de Pioneer?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je de 720 SA van Philips overweegt, moet je zeker de Pioneer DV 575A meenemen in je overweging. Die is stukken beter, gelijk qua beeld aan de 470, maar qua geluid beter. Zelfde divX ondersteuning, ik zou het wel weten, wil hem zelf ook nog 's hebben als "alles afspeel apparaat" ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• stokkom
  • Laatst online: 18-01 19:37
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:11:
Als je de 720 SA van Philips overweegt, moet je zeker de Pioneer DV 575A meenemen in je overweging. Die is stukken beter, gelijk qua beeld aan de 470, maar qua geluid beter. Zelfde divX ondersteuning, ik zou het wel weten, wil hem zelf ook nog 's hebben als "alles afspeel apparaat" ;)
Dankjewel (beetje laat, maar wel gemeend).

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
stokkom schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:55:
Ik heb een duitse review gelezen over de Pioneer DV-470 en die was erg enthousiast (beeldkwaliteit werd vergleken met spelers van een veel hogere prijsklasse). Het ging om een test van een stuk of acht spelers onder de 200 euro. Helaas stond daar de Philips 720 SA niet bij. Dus vraag ik me af: welke is beter? De Philips of de Pioneer?
De Pioneer zit op ongeveer 149 Euro (winkel prijs) dit is niet zo ver van de 200 Euro.

Ik heb de Pioneer 470 vergeleken met de HK DVD 25 en de Denon 1910 (Faroudjah chip). De Pioneer is toch echt de minste van de 3 wat beeld betreft

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 14:33

immetjes

HIER is BERN-E

Ook een beetje laat maar hier staat een review van de pioneer DV-575A en daar komt ie -uitgezonderd beeldkwaliteit- toch weer niet zo heel goed uit de bus (er staan trouwens ook nog wat andere reviews):

http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Reviews

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

[Kick]

Om dit topic wat completer te maken wil ik graag mijn ervaring met deze speler melden.

Heb 'm nu 1 week in huis en ik moet zeggen dat het een perfect spelertje is. Aangezien ik een Pioneer SYS 444 cinemaset heb (met de DV 444 speler) en ik graag Divx mogelijkheid wilde hebben was ik opzoek naar een vervangende speler die qua uiterlijk goed past in dat setje. De DV 470 komt het meest in de buurt en misstaat zeker niet.

De firmware kan simpel met een zelfgebrande CDR(W) geupgrade worden. De officiele nieuwste firmware krijg je gratis van Pioneer op CD als je erom vraagt.
(upgrade door CD in speler te doen, op play drukken als daarom gevraagd wordt en binnen enkele minuten is de upgrade klaar).

Op internet zijn veel aangepaste firmwares te vinden. Deze hebben meer features dan de officiele versie van Pioneer. Het is mogelijk om SACD-stereo in te schakelen op de 470. Ook kan je met deze firmwares extra menus in de setup van de speler oproepen voor speciale instellingen (grootte lettertype ondertitels, kleur, positie etc etc).

Je kan deze aangepaste firmwares oa hier vinden !

Ik heb zelf de Pioneer470_1252_v7.1_Mtz firmware gebruikt.

De speler speelt Divx prima af, ik heb verschillende formaten gebruikt en de kwaliteit is subliem. (Uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de bron video).

DVD's zien er strak en gelikt uit, zo op het oog geeft de 470 een beter beeld dan de DV 444 die ik nu verbannen heb naar de slaapkamer.

Verder speelt hij SVCD, MP3, MPEG, JPEG etc zonder problemen af. De SACD kan ik niet testen, ik heb geen CD's in dat formaat.

Al met al een prima speler !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 16:00
Ik wil die custom firmware ook wel proberen. Vooral de ondersteuning voor meer karakters in de filebrowser staat me wel aan. Ook mag de ondertiteling van mij wel wat groter en dat gaat nu dus ook lukken. Weet iemand of ik op de een of andere manier (met een harde reset of zo of met de update-cd van Pioneer die ik een tijdje terug gekregen heb) eventueel mijn oude firmware terug kan zetten? Het lijkt me wel een veilig idee dat er geen kans bestaat dat ik mijn liefje per ongeluk naar de (...) help. Bedankt voor de info alvast en bedankt voor de info Xymox!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Op de site met firmwares uit mijn vorige post staan ook de originelen voor download. Maar met de CD van Pioneer kan je uiteraard ook terug naar een officiele firmware.

Er zit natuurlijk een risico aan het upgraden van firmwares. Zodra er echt iets mis is gegaan kan je de speler niet meer gebruiken (deze is dan dood). Echter op de site staat ook een handleiding voor het weer tot leven wekken van je speler. Een simpele reset is niet mogelijk.

Maar de kans is klein dat je de speler vernaggeld. Met de Pioneer470_1252_v7.1_Mtz firmware zit het goed, werkt bij mij prima. Brand de CD met deze firmware en controleer of de bestanden wel goed weggeschreven zijn (verify optie in Nero bijvoorbeeld) en tijdens het upgraden NIET de speler uit zetten.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1