Toon posts:

[CISCO 2600] Router houd spontaan op met SSL door te laten

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeuren vreemde zaken hier, onze router hier (2600 serie). Is voor de 2e maal spontaan gestopt met de SSL(443) poort door te laten. De configuratie werkt goed, maar dit is al de 2e maal dat de router besluit om verkeer niet meer door te laten. Hij stopt dus gewoon spontaan.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

DJ

Post je config eens (uiteraard zonder Passwords). En eventueel ook een output van een debug. Zonder meer info kunnen we wel gaan gokken wat er aan de hand is, maar daar heb je zo weinig aan ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
DJ schreef op 23 augustus 2004 @ 11:18:
Post je config eens (uiteraard zonder Passwords). En eventueel ook een output van een debug. Zonder meer info kunnen we wel gaan gokken wat er aan de hand is, maar daar heb je zo weinig aan ;)
Het is niet het probleem van de config, die draait al 1,5 jaar zonder problemen en zonder aanpassingen. Dus het probleem moet ergens anders liggen. Ik zal ff een debugje posten zometeen. Komt ff wat tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hier niks nuttigs over posten, alles draait gewoon, niks gaat fout. Ik w8 wel tot het nog 1 keer gebeurd. Dan zal ik de debug wel posten. Sluit deze maar, of iemand moet dit ook een keer hebben meegemaakt, en kunnen zeggen waar het aan ligt.

Aan de debug en config heb je niks, de debug laat zien wat ie moet laten zien. En de config is al 1,5 jaar hetzelfde. Hij werkt ook gewoon. Alleen hebben we het nu 2 keer gehad dat hij gewoon besluit om te nokken. Out of the blue. Super vaag

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

DJ

heb je al gezocht bij Cisco of er een melding van is? Is de IOS versie die je draait nog wel goed? Ik bedoel, als een fout ontdekt wordt in een IOS versie dan wordt die versie 'deferred'. Dat betekend dat hij een fout bevat en dat het aan te raden is om te upgraden. Wellicht dat jullie met een 'deferred' versie van een IOS draaien.

Just a thought ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
DJ schreef op 23 augustus 2004 @ 13:23:
heb je al gezocht bij Cisco of er een melding van is? Is de IOS versie die je draait nog wel goed? Ik bedoel, als een fout ontdekt wordt in een IOS versie dan wordt die versie 'deferred'. Dat betekend dat hij een fout bevat en dat het aan te raden is om te upgraden. Wellicht dat jullie met een 'deferred' versie van een IOS draaien.

Just a thought ;)
Ja ik heb gezocht op cisco, maar daar staat niks bijzonders. Maar wat maakt de versie nu uit? Deze versie heeft altijd goed geopereerd.

De router doet het spontaan, hoe kan het dan volgens jouw in hemels naam een IOS-fout zijn? Het lijkt mij meer iets van een harware-foutje, een bitje dat steeds waardoor de router over z'n nek gaat.

Met deze post was het eigenlijk de bedoeling om te horen of dat er misschien bij iemand ook zoiets was gebeurd. Het gaat niet om een configuratiefout, of om een IOS fout. De configuratie veranderd zichzelf niet, en de IOS al helemaal niet. Dus de 1en en 0en blijven gewoon hetzelfde stromen over het bord, tenzij daar iets mis is. En als er daar dan iets mis is wat? Het geheugen, het bord, de proc? Dat is eigenlijk de vraag, heeft iemand daar ervaring mee.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoek je het toch lekker zelf uit als je het allemaal zo goed weet :Z

Er wordt hier geprobeerd je te helpen, iets wat verdomde moeilijk is met een vage loze post waarin staat 'hij doettut niet'.

Succes :w

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.