[Outlook 2003] IMAP Opties

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Zojuist mijn laptop geupgrade naar Outlook 2003 en mijn .pst geimporteerd. Ziet er verder allemaal netjes uit en veel nieuwe functies (of dat goed of slecht is, moet ik nog bekijken ;)).

Ik heb meerdere mailservers waar ik verbinding mee maak, maar laten we de belangrijkste eruit pikken, want rest is niet echt noodzakelijk:

- Mijn werk gebruikt een IMAP server die alleen vanaf de werkplek beschikbaar is, of tijdens een VPN sessie.

2 Problemen dusver:

-1- Als ik Outlook 2003 opstart, gaat ie meteen checken of er nieuwe mail is. Heel mooi (vooral als ik verbonden ben met werk-netwerk), maar dan gaat ie dus klagen dat ie de server niet kan bereiken. Waar kun je dit uitschakelen?
-2- Belangrijker is dit: Aangezien ik vaak voor werk in het buitenland zit en veel dingen moet nalezen zodra ik op de hotelkamer aangekomen ben, moet ik ook offline toegang hebben tot al mijn mail. Kan ik ergens instellen dat ie AL mijn emails vanaf de server moet binnenhalen, ook als ik ze nog niet aangeklikt heb? Anders moet ik namelijk elke mail een-voor-een aanklikken voor ik ze kan doorlezen op mijn laptop.

Bedankt voor de suggesties!

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
*bump* Niemand?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je wil de mail lokaal cachen ? Ik zou even een pst-bestand aanmaken en daar de mail naar toe kopiëren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

IIRC (lang geleden dat ik IMAP gebruikte, neem het dus met een korrel zout) werkt Outlook niet zo lekker met offline IMAP. Je zou ook Thunderbird even kunnen proberen.

Verder kan je wat instellingen aanpassen in extra -> verzenden/ ontvangen-> instellingen -> groepen. "Speel" daar even mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)