Toon posts:

Internet verbindings probleem na installatie vpn

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een vpn verbinding kan maken. Een hardwarematige vpn is voor mij te prijzig, zeker gezien het feit dat ik al een modem/router heb (als er ook gigabitswitches bestaan met vpn mogelijkheden dan hoor ik het graag. Het mag dus geen modem/router zijn maar puur alleen een switch).
Daarom wil ik het graag eerst softwarematig proberen. Op deze site:
http://openvpn.sourceforge.net heb ik de software voor windows (xp) opgezocht en geïnstalleerd. Maar na de installatie moest ik opnieuw opstarten. Toen ik weer in windows kwam, kon ik totaal geen internetverbinding maken. Sterker nog, ik kon mijn apache http server niet eens meer bereiken door localhost of 127.0.0.1 in te typen. Na veel gedoe heb ik die software weer kunnen verwijderen en kan ik weer online. Voor ik er nog eens aan begin, zou ik eerst graag weten hoe dit probleem is ontstaan en hoe ik het kan oplossen.
Bij netwerkverbindingen zag ik overigens 2 keer het icoontje LAN-verbinding staan. Waarschijnlijk 1 echte en 1 virtuele. Hopelijk is dit genoeg informatie. Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even in mijn howto's:

Je hebt namelijk in Windows XP geen third party softwaren nodig, tenzij op de server Home edition draait :)

HOWTO: Windows VPN verbinding maken
HOWTO : Inkomende VPN verbinding

Tip: het vinkje "Use standard gateway in remote network" optie moet uit staan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 23 augustus 2004 @ 10:45:

Je hebt namelijk in Windows XP geen third party softwaren nodig, tenzij op de server Home edition draait :)

Tip: het vinkje "Use standard gateway in remote network" optie moet uit staan :)
Hm ik heb idd de home edition
:O Is dat heel erg?
Ik zie dat je bij Host name of ip www.tweakers.net invult. Hoe weet je nu wat je daar moet invullen? Heb je daar een domein of iets dergelijks voor nodig? Als jij het op die manier aanmaakt, kan dan iedere user daar naar toe verbinden door in de dial up www.tweakers.net in te vullen?

Ik snap ook niet goed waar je het adres van de vpn verbinding moet instellen als je gaat connecten. Ik neem aan dat je toch ergens een ip moet invullen van de vpn server?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 11:41 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 11:22:
[...]

Hm ik heb idd de home edition
:O Is dat heel erg?
Ik zie dat je bij Host name of ip www.tweakers.net invult. Hoe weet je nu wat je daar moet invullen? Heb je daar een domein of iets dergelijks voor nodig? Als jij het op die manier aanmaakt, kan dan iedere user daar naar toe verbinden door in de dial up www.tweakers.net in te vullen?
Host www.tweakers.net heb ik daar als voorbeeld genomen. Daar vul je natuurlijk je eigen ip of domeinnaam in (van de server waar je naar toe verbindt).

Dit moet je internet-ip zijn als je wil dat men via het www naar jouw pc kan verbinden.
Ik snap ook niet goed waar je het adres van de vpn verbinding moet instellen als je gaat connecten. Ik neem aan dat je toch ergens een ip moet invullen van de vpn server?
Zie hierboven :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 23 augustus 2004 @ 10:45:

Ik heb jou tutorials gevolgd en in windows xp home edition heb ik ze perfect kunnen uitvoeren. Het rare is dat ik nadien als ik de server heb aangemaakt en vervolgens herstart, ik net zoals bij het programma openvpn waar ik in de topic start over praat, niet meer online kan. Sterker nog ik kan mijn modem zelf niet meer aanspreken.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dat vinkje in de advanced-properties van je client wel uitgezet ? Dat is namelijk 99.99 % keer de reden :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1