Toon posts:

[w2k3] office2k3 assignen met exchange instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help, het wil me niet lukken om de outlook instellingen voor exchange mee te geven tijdens een installatie van Office 2003 via een GPO. Office installeren is gewoon gelukt, maar als ik bijvoorbeeld de persoonlijke mappen niet installeer, hebi k ze toch als de installatie doorgevoerd is op de server. Ook de instellingen zijn niet doorgevoerd w.b.t. de Exchange server.

Ik heb:
- een administrative installation point aangemaakt.
- de ORK van Microsoft gebruikt, en een transform aangemaakt.
- geprobeerd de instellingen in een profile (.OPS) te vatten, en die mee te geven tijdens een installatie.
- ook een .PRF file gemaakt en die geprobeerd door te voeren.
- microsoft site gebruikt: http://www.microsoft.com/office/ork/2003/two/ch4/DepB02.htm en vele andere pagina's.
- de search gebruikt, maar niet het specifieke probleem met de outlook instellingen gevonden.
- google doorgespit.

Wat me vooral verbaasd is dat wat ik in de transform (.MST) aangeef, dat de "personal folders" niet geinstalleerd mogen worden, dat dat toch gebeurt. Hij voert dus wel de installatie zonder tussenkomst van de gebruiker uit, maar zodra je bij outlook komt, worden er allemaal nare gebruikers vragen gesteld. |:( Dus de aapassingen in de transform, OPS of PRF worden niet doorgevoerd als het gaat om instellingen binnen outlook.

Hopelijk kan iemand me weer wat op weg helpen, want ik kan me echt ff niks meer bedenken.

Verwijderd

Distribueer je de software via het Computer deel of het User deel van de GPO?

Wanneer je via het user deel gaat, wordt Office met ALLUSERS=0 geïnstalleerd. Ik heb gemerkt dat Office, in ieder geval Office XP dat niet zo lekker vindt, vooral niet als je met roaming profiles gaat werken, en je kiest ervoor om cached copies van je profile te verwijderen bij uitloggen. Ik heb daar de nodige problemen mee gehad. Is een of ander lullig foutje in de Windows Installer, dat gelukkig met SP2 van Windows XP verholpen lijkt te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik installeer via het USER deel. ALLUSERS staat trouwens op 2 (dit is de standaard instelling trouwens onder office2k3), of wordt ALLUSERS automatich op "" gezet als je over het USER deel installeerd?

Verwijderd

Via het User deel wordt automatisch ALLUSERS=0 meegestuurd (Dit overruled wat in de MSI/MST wordt meegegeven). Probeer eens via het Computer deel van de GPO. Je hebt een testomgeving naar ik hoop?

Er staat naar ik meen zelfs een technote van Microsoft aangaande het installeren via AllUsers=0

/me is reuze benieuwd of het uiteindelijk lukt...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd een testomgeving. Ik ga het nu direct proberen. Het hele stuk wat gaat over het Outlook profile wordt gewoon niet ingelezen. Als je het profiel niet "Default" noemt, maar bijvoorbeeld "Pietje", vind je alsnog op de client de profielnaam "Default" terug, en leest hij helemaal niks in van de instellingen "Pietje". Maar goed, eerst maar even kijken of de instellingen nu wel goed doorkomen nu ik het via Computer uitrol.

Verwijderd

Oh, nog vergeten, is het een verse install, of installeer je het over een bestaande Office heen. Op zich zou de installatie dan erg moeilijk moeten gaan doen, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 11:28:
/me is reuze benieuwd of het uiteindelijk lukt...
Eerste voortekenen zijn goed, maar ik ben bang dat het al bestaande Userprofile had gezorgd dat de instellingen overgenomen werden daaruit. Eerst ff het profiel verwijderen dus, en opnieuw installen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 11:48:
Oh, nog vergeten, is het een verse install, of installeer je het over een bestaande Office heen. Op zich zou de installatie dan erg moeilijk moeten gaan doen, maar je weet maar nooit.
Nee, ik uninstall office eerst elke keer. Verder is de installatie clean, en staat alleen McAfee 7.1 er op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 11:52:
[...]

Eerste voortekenen zijn goed, maar ik ben bang dat het al bestaande Userprofile had gezorgd dat de instellingen overgenomen werden daaruit. Eerst ff het profiel verwijderen dus, en opnieuw installen....
Dit is iets dat je zeker moet doen, De zaak staat namelijk in het profiel en Office controleert hierop.

Alleen het profiel weghalen is al voldoende hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb het profiel weggedaan, zoals altijd en office er af gegooid en er weer op gezet, maar hij vraagt gewoon opnieuw naar de mailinstellingen nadat outlook wel silent geinstalleerd is. Jammer dus. En eigenlijk was toch de bedoeling om office per user te distribueren, al was ook dit het proberen waard. Dank je wel in elk geval. Als je nog tips hebt, graag.

Het idee is om alle, gegevens mee te geven, zodat de user alleen een scherm met de voortgang krijgt, maar niet zelf ook maar 1 instelling hoeft in te geven. Tijdens de installatie wordt gewoon helemaal niks uitgelezen van de instellingen die ik aan outlook mee wil geven. Alle overige dingen worden wel ingelezen, maar de (zegmaar) profielinstellingen voor outlook worden niet gelezen.
Iemand ideeën??

Verwijderd

Zelf maak ik gebruik van de office resource kit om aangepaste .mst bestanden te maken. Hiermee kun je ook de Exchange settings maken. Bij het installeren van office via een Gpo (computer) geef je aan dat je een transformatie file hebt. In onze situatie worden alle office settings zo gemaakt en werkt perfect met roaming profiles.
Custom installation Wizzard:
http://www.microsoft.com/office/ork/xp/appndx/appa04

Nuk(kig)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:08:
...Wat me vooral verbaasd is dat wat ik in de transform (.MST) aangeef...
Dank, maar ik gebruik zelf ook de transforms, en juist het gedeelte waarbij de outlookinstellingen doorgevoerd moeten worden, verwerkt hij gewoon niet.

Het gaat me eigenlijk alleen om het gedeelte van outlook zelf. De transform werkt tot het moment dat de Outlook user instellingen verwerkt moeten worden. Het installeren gebeurt verder precies zoals ik wil. Als iemand nog wat weet...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 13:25 . Reden: aanvulling - duidelijkheid ]

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* even proberen of het met de XP versie wel wil, en jahoor, alle instellingen vreet hij dan wel. Nu nog ff upgraden naar 2003 en dan is dat ook weer klaar. Misschien gewoon een bug in de software, want bij XP heb ik exact dezelfde stappen gevolgd...
Pagina: 1