Toon posts:

Drie verschillende WLAN's draadloos met elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil drie verschillende WLAN's draadloos met elkaar koppelen, kan dat?
Het gaat om het volgende (W)LAN 1 heeft een server en netwerkprinter staan en heeft draadloze gebruikers, (W)LAN 2 heeft een netwerkprinter staan en draadloze gebruikers en (W)LAN 3 heeft ook een netwerkprinter en draadloze gebruikers. De onderlinge (W)LAN's zijn niet te koppelen middels een kabel.
Iedere draadloze gebruiker moet bijv. bij de server kunnen komen en de verschillende printers, daarnaast moet de gebruiker met bijv. het notebook, zonder opnieuw op te starten of aan te melden van locatie veranderen.
De verschillende (W)LAN's liggen binnen acceptabel bereik voor een wireless verbinding.

Oplossingen om twee (W)LAN's te koppelen ken ik wel maar voor drie verschillende locaties kan ik weinig info vinden.

Verwijderd

Ik weet dat de ASUS WL-300g / WL-500g dat kan.
Of andere merken dat ook kunnen weet ik niet maar lijkt me wel.

http://nl.asus.com/produc.../wireless/wds-support.htm

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Je hebt 2 mogelijkheden:

Bridging: AP's moeten van hetzelfde merk zijn.
Client mode: AP's moet dit ondersteunen.

Ik weet niet of je reeds AP's hebt. Anders zou ik 3X de Asus Wl500G aanschaffen. Die kunnen beide (Client mode alleen via gehackte firmware >:) ).

[ Voor 50% gewijzigd door ilovetechno op 23-08-2004 14:49 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Welke AP's heb je? Merk, Versie?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

^^ With stupid, hoe kunnen wij in hemelsnaam antwoord geven als je niet eens merk en type nummers noemt :X

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

even over het bridgen. iemand vertelde dat dit alleen kon met dezelfde soort AP's. Nu heb ik toevallig kort geleden een Asus 300g en een Lynksys (type? > goedkoop iig) kunnen bridgen. Het kan wel.

Denk, meldt het even.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49

RammY

Dát!

Ik zou gewoon met meerdere AP's de boel gaan bridgen.... maar..
Wat voorn (W)LAN's zijn het... thuis lans met internet verbindingen... bedrijfs lans... euh straat lans :P noem maar op ...

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1