Toon posts:

[WiFi] Vier dezelfde keys bij WEP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met de WEP-instellingen van mn Linksys wap11 v 2.6.

Als ik een passphrase invoer, en daarna de keys generate, dan krijg ik vier dezelfde keys. Klopt dit wel? Lijkt mij dat het vanwege de security vier verschillende keys moeten zijn.

Ik dacht zelf eerst nog aan een firmware-update, maar in de fixlog daarvan, staat niets over een bug in de WEP-instellingen.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Klopt dit heb ik ook met een Netgear wgr614.
Maar je gebruikt er maar een per pc. Voor andere pc zal je een nieuwe moeten aanmaken.

Be Stronger Than Your Excuses

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gek he, dat je 4 dezelfde hashes krijgt voor 1 en het zelfde woord :P

Jij voert een phrase in, en hier word een hashe achtig iets van gemaakt. Dan krijg je toch 4 dezelfde hashes 8)7

Wat je kun doe, is vier verschillende phrases namen, en die er doorheen gooien. Vervolgens de hash voor elke individuele phrase op een andere key instellen.

Je vraagt je nu af, waarom 1 sleutel op elke deur past, net nadat je in elke deur hetzelfde slot geplaatst hebt ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:32
Koffie schreef op 23 augustus 2004 @ 09:45:

Jij voert een phrase in, en hier word een hashe achtig iets van gemaakt. Dan krijg je toch 4 dezelfde hashes 8)7

Wat je kun doe, is vier verschillende phrases namen, en die er doorheen gooien. Vervolgens de hash voor elke individuele phrase op een andere key instellen.

Je vraagt je nu af, waarom 1 sleutel op elke deur past, net nadat je in elke deur hetzelfde slot geplaatst hebt ;)
Niet waar, ik heb een linksys WAP4G en als ik daar een Prasheword invoer krijg ik vier verschillende WEP key's, zo hoort het ook. Het is of een random hash generator of er zit (hoort een) variabele te zitte die anders is per te verkrijgen WEP key..

voor de TS: stel 4 verschillende key's in. Het voordeel daarvan is dat als bijv wat vrienden/klasgenoten/collega;s met hun notebook naar jouw komen en op je WLAN gaan hangen, dat je ze bijv WEP key 2 geeft, aan het einde van de dag verander je die key en kunnen die gasten niet meer op je netwerk.

Zelf heb je key 1 op je computer ingesteld en hoef jij je key dus niet te veranderen.

/dev/null

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat is dan voor het eerst dat ik 4 keys eruit zie rollen, nog nooit gezien.
Maar goed, ik kan er altijd volledig naast zitten he ;)

Vraag me dan wel af, hoe je 4 verschillende hashes over 1 dezelfde word kan berekenen ?

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 23 augustus 2004 @ 09:45:

[...]

Hmm, ja :P

ik moet overigens wel aangeven wat mijn default key is. Dus ik kan wel vier verschillende keys handmatig aanmaken zonder een passphrase, maar ik moet een default key aangeven. Enig idee of de overige keys dan ook werken?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In principe wel, maar dan moet je op de client meen ik ook aangeven/meegeven dat je keyx gebruikt.
Maar iets anders, waarom zou je dit willen ?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met mijn Sitecom Router krijg ik ook 4 verschillende keys eruit als ik 1 passphrase invul.

Ook wel logisch want waarom zouden ze anders er 4 velden neerzetten? :) .. Maar goed er blijken dus meerdere keys mogelijk te zijn op 1 passphrase.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1