[XP-SP2]Windows opent IE na boot pas na minuut

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik heb een probleempje met SP2.

Enige wat op mijn PC mee opstart is Norton Firewall 2003 (Engels) en Norton Antivirus 2004 (Nederlands) en MSN Messenger 6.2.
Sinds ik nu SP2 heb geinstalleerd, loopt bij het booten MSN vast (het icoontje begint eerst te flikkeren om te zeggen dat ie wil verbinden), NAV loopt ook vast en IE wilt niet openen (Firefox wil wel onmiddellijk beginnen, ook Outlook, Word... hebben er geen last van).
Na een minuut ongeveer komt er plots schijfactiviteit en dan start NAV en MSN wel...
Het lijkt dus alsof er gewacht wordt, ws omdat er iets hangt of vastloopt.
Wat ik al geprobeerd heb:
-NAV niet mee laten opstarten (Auto-protect uitzetten) --> zelfde effect.
-MSN niet mee laten opstarten --> zelfde effect.
-Security center uitzetten --> zelfde effect.

Zou het liggen aan die Nederlandse NAV? Daar is nog steeds geen WMI update voor te downloaden :?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al geprobeerd om eens in Veilige modus op te starten? Dan dit probleem ook ? De eerste reboot daarna ook ?

Norton al eens compleet disabled ? Of zelfs even voor de test gedeïnstalleerd ?

foremost, wat zijn de systeemspecs ? En Xp pro of Home ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
WMI update van Norton wordt volgens mij toch alleen gebruikt voor de interconnectie naar de Security Advisor? Zou dus niet de oorzaak mogen zijn. Je zou eens kunnen kijken welke processen worden gestart.. Misschien dat er een of andere vage spyware je systeempje vast laat lopen. Gebruik hiervoor eens HijackThis (effe Googlen voor exacte URL).

Tevens kun je met bootvis.exe (ook effe Googlen) precies zien wat er gebeurt tijdens de boot, en dus ook welk proces/driver je pctje vaag laat reageren.

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Voor de volledigheid: gisteravond Norton AV eraf gezwierd, toen deed ie het nog. Dan Norton firewall gedisabled bij het booten en het was opgelost... Blijkbaar lag daar het probleem.
Achteraf Norton AV dan terug geïnstalleerd en alles werkt terug normaal (volgens mij zelfs sneller dan vroeger :) )

Visit my new Blog!
www.Snowball.be