Probleempje,sinds ik een brander in mijn PC heb geprutst krijg ik mijn gewone cd-speler niet meer aan de gang ik heb een IDE-kabel met aansluitingen voor twee cd-rom`s maar als ik er 1 aansluit is er geen probleem als ik ze alletwee aansluit werken ze niet meer,ra ra hoe kan dat?????
Verwijderd
Master/slave goed ingesteld?
Voor de volledigheid:
IDE1 - Master - HDD
IDE1 - Slave - CD-Rom speler ( speler als slave instellen aan de achterzijde)
IDE2 - Master - Brander
IDE2 - Slave - andere apparatuur ( Zip drive o.i.d.)
Voor de volledigheid:
IDE1 - Master - HDD
IDE1 - Slave - CD-Rom speler ( speler als slave instellen aan de achterzijde)
IDE2 - Master - Brander
IDE2 - Slave - andere apparatuur ( Zip drive o.i.d.)
Staat de master slave verhouding goed.
Of zet ze anders cable select??
Worden ze wel herkend in je bios?
Staat je bios op Auto detect?
Suc7
Of zet ze anders cable select??
Worden ze wel herkend in je bios?
Staat je bios op Auto detect?
Suc7
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Ik heb het ook en het hangt volgens mij ook van je mobo af. Sinds ik er een nieuw mobo in heb geeft ie problemen en kan ik ze niet beiden laten werken 
Ik zoek nog nar een oplossing, maar kan hem hier niet vinden, niemand weet antwoord...en ja ik heb alles goed staan want op het oude mobo werkt het wel. Probeer windows eens opnieuw te installeren, ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga het deze vakantie wel doen.
Ik zoek nog nar een oplossing, maar kan hem hier niet vinden, niemand weet antwoord...en ja ik heb alles goed staan want op het oude mobo werkt het wel. Probeer windows eens opnieuw te installeren, ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga het deze vakantie wel doen.
Verwijderd
als er een van beide aanhangt en geen probleem hebt betekend dat de controller of twee masters onder ogen krijgt of twee slaves of je hebt een op cable select staan aan het uiteinde en dan de master halverwege (uiteinde wordt behandelt als master, halverwege als slave).
Dus in ieder geval alles van cable select af zetten. Zet je beste cdrom als master en de andere als slave.
Ik raad een cdrom als slave van een hd af.
Dus in ieder geval alles van cable select af zetten. Zet je beste cdrom als master en de andere als slave.
Ik raad een cdrom als slave van een hd af.