bootdisk met ramdisknt en mkbt

Pagina: 1
Acties:

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
ik ben bezig met een soort van backupcd die op elke pc moet werken en heb ongeveer alles wat er op got te vinden was hierover wel gelezen.
het moet een cd worden die ongeacht het systeem gewoon altijd moet werken, het enige wat je per pc aan hoeft te passen is de image van ghost.

wat ik dus probeer is:
- boot gedeelte met daarin dos en ntfsdos (ongeveer 4mb samen)

- 'overige' gedeelte met daarin:
de image voor ghost,
2 virusscanners voor dos,
wat schijftools,
een autorun.inf
windows progje om een dos opstartdiskette te maken voor als je pc niet van cdrom kan booten en meer van dat soort zooi. allemaal tesamen in een leuk menutje ff geschreven in qbasic. alles los werkt al.

nu heb ik dus een aantal dingen gevonden, en ben er al achter dat als je van cd wil booten je een img moet hebben die er eigenlijk uitziet als bootdiskette, die op cd fikken en op de rest van de cd kun je de rest kwijt. Dus eigenlijk staat de 'bootdisk' los van de rest. Dus ik aan het kloten ermee. Nu blijk je met mkbt (http://www.nu2.nu) een bootsector te kunnen kopieren van en naar bestand en van en naar schijf, met met ramdisknt kun je een ramdisk opzetten en exporteren naar een image. Dus ik zet heel blij een ramdisk op van 5mb, rip een bootsector van een dosbootdiskette en probeer die bootsector op die ramdrive te krijgen.
maar wat k met mkbt ook probeer het wil maar niet lukken...
er zijn mensen die het gelukt is, dus het moet kunnen. want als dit lukt kan ik met easy cd creator een bootable cdrom fikken met die image en harddiskemulatie. Dat zou in principe moeten werken toch?
Ik weet dat er erg veel van op het forum staat, en ik heb het ook allemaal gelezen, ben ook een behoorlijk eind gekomen, maar nu wil het niet verder lukken.

Insert vies grapje hier