Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59
E allemaal!

De titel van deze topic is misschien wat suggestief en wellicht niet waar, maar ik heb nu geen andere verklaring voor de fouten die ik op mijn rekening tegenkom (bijna elke maand, vooral bij GPRS-verkeer en bellen in het buitenland). In een geautomatiseerde omgeving zou het in ieder geval niet mogen voorkomen, dit soort fouten, vind ik. Ik check m'n rekening trouwens wat vaker vanwege een redelijk grote fout die Telfort in het verleden heeft gemaakt. Sindsdien ben ik enigszins wantrouwens.

Ik heb de fouten (over de rekening van deze maand) even op een rijtje gezet:

Gebeld in het buitenland
Heb vanuit Frankrijk met Orange (toestel stond op Orange Fr (voordeelnetwerk - volgens de Telfortsite 80 cent per minuut) met Automagisch netwerkzoeken UIT) voor een tijdsduur van 3:00 minuten. Het ging om 3 gesprekken. Hiervoor rekent Telfort een bedrag van € 2,68 excl. en € 3,19 incl. BTW, wat neerkomt op € 1,06 per minuut in plaats van de € 0,80 op hun website.

Starttarief o.i.d. zou je misschien denken? Lijkt me niet: ze stuurden voor de vakantie nog een foldertje waarin staat dat je per seconde betaalt en dat er geen starttarief is...

GPRS in het buitenland
Gebruikt volgens Telfort: 0.099 MB (in 3 sessies ofzo, die Telfort ieder naar 75 kB afrondt), gerekend: € 2,75 (€ 3,27 incl.). Dit bedrag klopt wel precies (bijna crimineel dat ze per 75 kB rekenen trouwens - als ik even mail check dan kost dat me voor die 2 kB nog steeds € 1,09 omdat er naar 75 kB wordt afgerond).

GPRS in Nederland
Gebruikt volgens Telfort: 1.285 MB, gerekend: € 1.68 (€ 2,00 incl.). Zou volgens mij moeten zijn: € 1,9275. Jajaja, pietluttig - maar toch erg raar dat ze zo rekenen!

Nou, conclusie is dat er kleine bedragen niet kloppen. Komt dat door starttarieven waarvan nergens te vinden is hoe hoog die nou zijn (probeer maar eens op www.telfort.nl - alleen bij zakelijk staat nog dat er geen starttarieven zijn)?

Zijn er 'lotgenoten' die ook zien dat kleine bedragen telkens weer in hun nadeel net niet kloppen? Dit deed me een beetje denken aan het verhaal van de bankmedewerker die telkens 1 cent naar zichzelf overmaakte bij elke transactie en zo miljonair werd (broodje-aap verhaal is dat trouwens ;)).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Tis dat je zegt dat ze per seconde rekenen. Ik heb T-Mobile die me in zowel Frankrijk als in de Verenigde Staten (daar weten ze je dan ook echt te rippen) een bizar starttarief betaald plus dat ze alle gesprekken in halve minuten naar boven afronden.

Misschien betaal je dan wel per seconde, maar heb je wel een starttarief.

K heb zelf soms ook het idee dat ik genaaid wordt, maar als je de tijd in je telefoon een beetje bij houdt dan is het vaak zo dat daat niet het geval is (als je de minuten dan gaat vergelijken met het opgebelde aantal minuten)

Buitenland bellen = geript worden omdat de tarieven gewoon schandalig zijn, c'est la vie.....

• Sorcerer8472
eerdepeer schreef op 23 augustus 2004 @ 02:29:
Buitenland bellen = geript worden omdat de tarieven gewoon schandalig zijn, c'est la vie.....
T-Mo is juist de goedkoopste in de VS dacht ik? Telfort vraagt bijv. 1,50 voor gebeld worden. T-Mo 0,50...

Probleem (hun probleem, vind ik dan :P) is dat Telfort in vakantieboekje nog drukte dat er geen starttarief is bij bellen/gebeld worden in het buitenland (bij de introductie van hun nieuwe ""heldere"" (letterlijk 2x zo hoge) tarieven).

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Sja, maar als je er nu vanuit gaat dat je hier met je abo ongeveer voor 15 cent per minuut belt dan mag je er vanuit gaan dat amerikanen ongeveer ook zoiets betalen. Dan zou je toch niet meer dan 40 cent moeten betalen per minuut? Echt aso dat je gewoon dik 4x zoveel betaald, dat slaat echt als een tang op een......

Ik dacht dat er ook al van hoger af (2e kamer of consumentenbond ofzo) ook al ideen waren om een onderzoek te starten naar dit megakartel, want iedere provider doet dit.....

• Sorcerer8472
eerdepeer schreef op 23 augustus 2004 @ 03:00:
Sja, maar als je er nu vanuit gaat dat je hier met je abo ongeveer voor 15 cent per minuut belt dan mag je er vanuit gaan dat amerikanen ongeveer ook zoiets betalen. Dan zou je toch niet meer dan 40 cent moeten betalen per minuut? Echt aso dat je gewoon dik 4x zoveel betaald, dat slaat echt als een tang op een......

Ik dacht dat er ook al van hoger af (2e kamer of consumentenbond ofzo) ook al ideen waren om een onderzoek te starten naar dit megakartel, want iedere provider doet dit.....
Met je vaste telefoon van NL naar USA bellen kost je trouwens gemiddeld iets van 5 cent (als je met KPN belt 8 cent).

Verwijderd

In dat boekje staat idd dat je geen starttarief betaalt, maar er staat niet bij dat je per seconde afrekend. De eerst minuut is altijd volledig en daarna per 30 sec.
Hierdoor komt het prijsverschil denk ik.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Sterker nog... via sites als teledump.nl is het (volgens mij ) 1 cent per minuut of zo.

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 21:21:
In dat boekje staat idd dat je geen starttarief betaalt, maar er staat niet bij dat je per seconde afrekend. De eerst minuut is altijd volledig en daarna per 30 sec.
Hierdoor komt het prijsverschil denk ik.
Waar heb je die info vandaan? :o

Anyway, dan zou het wel ongeveer kloppen denk ik. Maar ik weet zeker dat ik ergens iets over 'per seconde betalen' heb gelezen! :(

-edit-
Ik zie het bij de zakelijke abo-info staan ja. Ze hebben echt ooit erbij gezet dat het voor particulieren per seconde zou zijn, vlak na die tariefswijziging, maar da's weer teruggedraaid denk ik :( Klojo's :(
Dan klopt m'n rekening toch wel en blijven er slechts een paar cent verschil bij GPRS over...

[ Voor 26% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-08-2004 19:05 ]

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Per seconde betalen in het buitenland geldt BIJ GEEN ENKELE PROVIDER !
Buitenlandse providers factureren namelijk nou eenmaal uitsluitend hoogstens per halve minuut an de Nederlandse providers.

• Sorcerer8472
Stephane schreef op 30 augustus 2004 @ 23:48:
Per seconde betalen in het buitenland geldt BIJ GEEN ENKELE PROVIDER !
Buitenlandse providers factureren namelijk nou eenmaal uitsluitend hoogstens per halve minuut an de Nederlandse providers.
Ik dacht echt dat dit een tijdje op de site stond hoor... Zij zouden ervoor kunnen kiezen om die kosten te dragen om zo een nog 'helderdere' tariefstructuur te bieden.

Pagina: 1