Welke notebook voor schoolwerk? (Acer of Asus)

Pagina: 1
Acties:

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Hope

Is een meisje!

Hoi,

Ik zit te twijfelen, tussen 2 laptops, een Acer en een Asus.
Dit is de acer 292:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2553

Wat is een windows xp pre-install?

En dit is de Asus M6000R:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2713

Qua prijzen komen ze ongeveer op het zelfde neer. Tenminste als ik de garantie wil gelijktrekken en bij de asus een 516 geheugen geef. Ik ben ietsjes duurder uit bij de Acer. Wil echt max 1300 uitgeven.

Ik ben niet echt de meest slimste persoontje wat betreft de aspecten van computers en laptops;) En heb geen enkele ervaring met laptops. Dus vandaar dat ik jullie vraag, om deze 2 gaarne te beoordelen :)

Ik gebruik dit ding voor school (Tekstverwerken, spreadsheets, spss, etc), internetten, entertainment (muziek, films en ouwe spelletjes).

Kunnen jullie mij wat vertellen? Welke laptop de beste is, waarom, welke dingen slecht zijn, etc.

Alvast bedankt!

Seen it all done it all can't remember most of it

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Asus is betere en degelijkere kwaliteit dan Acer. Loop naar een willekeurige shop dan kan je het zelf zien. En de Acer is zelfs duurder? Nou dan is de keus helemaal duidelijk ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door Rhy op 22-08-2004 23:45 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb dit topic afgesplitst van een ouder topic, vandaar sta ik als topicstarter.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
De Acer is een degelijke laptop (ja, zelfs met dat model heb ik gewerkt) maar deze heeft helaas een XGA resolutie. En bij spreadsheets wil je altijd een zo hoog mogelijke resolutie.

Dus zonder naar de verdere specs te kijken zeg ik nu al Asus.

Punt :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gezien het grote aantal problemen dat de Acer 80x serie had (zo'n 50% van de gebruikers had wel iets) heb ik nog niet zo'n goed gevoel bij Acer. Aan de andere kant, ik heb een Asus en die was ook niet zonder fouten. Dus waarschijnlijk zal de kwaliteit niet zoveel uiteenlopen.

Maar zoals RS_003 al zegt een XGA resolutie is niet meer van deze tijd. Je moet echt gaan voor SXGA+, dus dan is je keus snel gemaakt voor de Asus :)

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

En daarbij nog eens, dat asus een betere garantie heeft (2 jaar pickup and return) dan acer (1 jaar, carry-in).

Zelf eergister een laptop bij de informatique besteld (op maat gemaakt).

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

mijn advies is in ieder geval om voor 1x512MB RAM te gaan, de reden.

De grafische kaarten van beide notebooks maken gebruik van je RAM, dus als jij bijvoorbeeld in je bios de maximale waarde insteld:
acer 64MB en asus 128MB dan hou je dus 512 - 64 of 128 = 448 of 384 mb over voor windows en de rest van je programma's. Windows XP gebruikt al ongeveer 170mb dus dan hou je nog maar 278 of 214 mb over voor je programma's.

Dus inderdaad 512mb is minimaal aan te raden, waarom 1x512. Omdat je later dan minder geld hoeft uit te geven als je dat wilt uitbereiden. Immers, 1x512 kost minder dan 2x512 ;) Daarnaast is er geen dualchannel ondersteuning dus maakt het niet tot heeeel weinig uit of je 2x256 of 1x512 gebruikt.

Tot zover het ram verhaal.

nu komen we bij de grafische capaciteiten, de 9100 is voor zover ik me kan herinneren beter dan de intel 855GM, op http://www.anandtech.com of op http://www.tomshardware.com staat een review ervan als ik me goed herinner.

Op dit gebied zou ik kiezen voor asus.

1 jaar garantie van acer vs. 2 jaar garantie asus, dus standaard garantie. bij acer moet je bijbetalen voor langere garantie.

Wederom asus die de voorkeur heeft.

maximale resolutie, wint asus het ook.

dvd+/- rw wint asus het ook vs cd rw dvdspeler acer

euhhh tja .... als ik zou moeten kiezen had ik het wel geweten ....

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Hope

Is een meisje!

Hoi,

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de ASUS M6700R. Besteld bij de multicomshop. Hoop dat ie goed afgeleverd word. Was goedkoper dan de laptopper en binnen mijn budget :D
Bedankt voor jullie adviezen. Ik hoop dat het een fijne laptop is. Verheug me wel erop :*)

Seen it all done it all can't remember most of it

Pagina: 1