Toon posts:

Welbekend hash programma gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hashen is volgens mij het DNA van een programma nagaan?? :?

Weet er iemand misschien een welbekend hash-programma die alle soorten hash aankan met evt. link en/of een website met goede informatie hieromtrent?

Bij voorbaat dank,

Erwin

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een hash is inderdaad een uniek getal wat een bestand op bepaalde punten kan authenticeren.
Een paar voorbeelden zijn DES-hash, MD5 hash.

Heb je overigens zelf al eens wat termen in Google ingevuld ? Er is hieromtrent best wel veel te vinden op internet :) Met [google=hash checker download] vind je toch al snel thonderden resultaten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
tip zoek ff binnen de meucktracker (frontpage) naar een paar keywords die je vind op google. Zo vind je vaak snel een goed tooltje, met usercommentaar!

zoeken op "md5 hash" levert bijv volgende: http://www.tweakers.net/m...ker?CatID=&Query=md5+hash

btw: DNA is nogal vreemd uitgedrukt: wat het doet is aan de hand van een ingewikkelde formule het bestand "herrekenen" naar een getal, de hash, dat het bestand eenduidig _zou moeten_ aanduiden. Als je dan dat bestand download je rekent de hash opniew uit en je weet of het het juiste bestand is.

[ Voor 43% gewijzigd door the_stickie op 23-08-2004 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu fsum gedownload (en werkt), maar horen die progjes zo klein te zijn? (geen trojan?)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik altijd md5sum die ik dan via Google vrij bovenaan vind.. En ja, die proggies horen zo klein te zijn :) Zoveel moeite kost dat niet om een hash uit te rekenen..

Nou ja, moeite soms wel (pak maar es een iso of dvd-iso :P), maar de code kan beperkt blijven bedoelde ik..

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 23-08-2004 01:33 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 01:31:
Ik heb nu fsum gedownload (en werkt), maar horen die progjes zo klein te zijn? (geen trojan?)
ja het hoort redelijk klein: he is immers maar een wiskundige formule met een interface :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de info en hulp :)
Pagina: 1