Toon posts:

[XP] Aanloggen XP - PC logt meteen weer uit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer Windows XP is aangemeld en de instellingen laad, sluit hij vervolgens weer af, in de veilige modus wisselt het aanmeld scherm en het afmeldscherm zich razendsnel af.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem ?

knip. GoT is een forum - je mail address is dus niet nodig

[ Voor 18% gewijzigd door elevator op 23-08-2004 07:27 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je nog een melding ? Al eens in Veilige Modus geboot ? Welke patches allemaal geinstalleerd en welke versie, home of pro ?

Zoiezo is dit een forum en is het niet helemaal de bedoeling dat je je e-mailadres hier neerzet om geholpen te worden ... Ook is het gewenst dat je wat meer vooronderzoek doet, en hier de bevindingen van in je openingspost zet. Lees hierover Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) een door als je tijd ziet :)

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 23-08-2004 01:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
WINDOWS PROF VERSIE 2002

tijdens opstarten worden er geen meldingen gegeven

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je toevallig gescant met Adware en toen hij vroeg of hij wilt laden na het herstarten ja gedrukt?

/edit

Het Is dus Windows Xp Professional.

:)

[ Voor 22% gewijzigd door Vorkie op 23-08-2004 01:22 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49
prof versie 2002 is dus versie zonder SP1 en wellicht heeft hij de rest vd patches daarna ook niet geinstalleerd :? Zou dus ook vol met virussen en adware etc kunnen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen, maar weet dit niet zeker

Verwijderd

Topicstarter
gegarandeerd 95 % virus en worm vrij, heb diverse beveiligingen gebruikt, tevens sp1 geinstaleerd

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 01:29:
gegarandeerd 95 % virus en worm vrij, heb diverse beveiligingen gebruikt, tevens sp1 geinstaleerd
Ik zou toch voor de volle 100% gaan ;)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
oke 100 % virus en worm vrij, verschillende scanners gebruikt, zowel online als op de computer, maar alle drukte lijkt op virussen te liggen maar volgens mij is het gewoon een software probleem, kennelijk te ingewikkeld hier !

Verwijderd

Jij maakt het te ingewikkeld..als je je probleem goed en duidelijk uitlegd..komen we er me z'n allen vast en zeker uit!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

net geupgrade van Windows 98 of Windows Me ?

in dat geval zou het deze kunnen zijn :
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;318018

btw hoe kan je scannen en sp1 installeren als je pc zo snel restart ?

edit:
kijk anders even met de Shutdown Event Tracker mischien dat daar wel wat nuttige info in staat ....

uitleg:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;293814

[ Voor 30% gewijzigd door dontcare op 23-08-2004 02:06 ]

.Quod me nutrit me destruit.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Waarom klinkt dit als een vergeten te activeren binnen 30 dagen actie ? ;)

• dontcare
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Banshee79 schreef op 23 augustus 2004 @ 02:03:
Waarom klinkt dit als een vergeten te activeren binnen 30 dagen actie ? ;)
kan idd ook nog , helemaal niet aangedacht , maar dan krijg je toch een waarschuwing ? (dacht ik , nooit vergeten te activeren)

.Quod me nutrit me destruit.

• Banshee
dontcare schreef op 23 augustus 2004 @ 02:07:
[...]

kan idd ook nog , helemaal niet aangedacht , maar dan krijg je toch een waarschuwing ? (dacht ik , nooit vergeten te activeren)
Activatie crack gebruikt, maar eentje die het niet goed doet.

Dus je waarschuwingen blijven weg, maar de teller loopt gewoon door.
En toen waren we 30 dagen verder, en werd dit topic geopend :D :P

Verwijderd

Topicstarter
niet geupgrade, het is een nieuwe AMD Athlon(TM)XP 2600+ kloksnelhied 2,07 GHZ 512 MB RAM geheugen computer. Ook is het registreren geen probleem. Heb naast deze Windows versie een nieuwe instalatie met dezelfde versie met succes gedaan.

• Dark Blue
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 02:13:
niet geupgrade, het is een nieuwe AMD Athlon(TM)XP 2600+ kloksnelhied 2,07 GHZ 512 MB RAM geheugen computer.
Snelheid maakt niet zozeer uit. Als ie te heet wordt zou hij nog uitvallen, maar dan meldt hij niet eerst netjes af enzo :P
Ook is het registreren geen probleem. Heb naast deze Windows versie een nieuwe instalatie met dezelfde versie met succes gedaan.
Ehm, heb je op twee aparte computers dezelfde Windows versie en dezelfde key gezet en toen geregistreerd? Of heb je nu twee systemen op één computer staan?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Banshee
Ok. Dacht even dat ik het licht zag. :)

Is je pc geinstalleerd volgens het ACPI principe?
En heb je al memtest over je geheugen repen heen gehaald of daar errors uit voort komen?

Wordt je cpu niet toevallig te heet, en staat in je bios ingesteld dat hij bij een door jou ingestelde temperatuur zichzelf uitschakeld?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je zegt dat ie zich meteen weer afsluit. Is dat echt afsluiten, of valt ie gewoon uit/reboot ie?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Iets te weinig informatie wat heb je zelf allemaal al geprobeerd ts. anders blijft het gissen en concrete oplossingen kunnen dan niet aangedragen worden.

Het is net als dat je zegt me auto is er mee gestopt.

Dan kan er zoveel mis zijn.

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem eens gezien bij iemand anders. Probleem lijkt exact het zelfde.. Dit probleem is toen veroorzaakt door Ad-aware (zoals hierboven al aangegeven is.) Helaas weet ik geen correcte oplossing voor dit probleem te geven..ik heb toen de pc opnieuw geinstalleerd... maar je moet het probleem zoeken in de Ad-aware scan!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

leobrander,

Welkom op GoT :)
Toen je je toenet registreerde op GoT ben je akkoord gegaaan met de Registratievoorwaarden en faq waarin we een aantal basis regeltjes hebben opgenomen waar een topic aan moet voldoen :)

Ik zie dat deze in dit topic nog niet helemaal opgevolgd zijn - ik pik de drie belangrijkste er dan ook nog eventjes uit:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Hoofdletters zijn niet nodig, en enkel 'OPSTARTEN XP' is sowieso niet echt beschrijvend. Ik pas je topic titel dan ook even aan :)
  • Vertel altijd wat je zelf geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Heb je al eens gezocht op Google? Op GoT? Wat heb je gevonden? Waarop heb je gezocht? Wat werkte er niet aan de gevonden oplossingen?
  • Geef altijd relevante en zoveel mogelijk informatie. Welke Windows draai je, was die helemaal up to date? Welke virusscanner ("95% zeker virus vrij" zegt niets tenzij je vertelt met welke virusscanners(!) je gescanned hebt). Sinds wanneer heb je het probleem? Toevallig sinds je AdAware gedraaid hebt?
Pas je topic nog even aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik kan het eerste bericht niet meer aanpassen dus doe ik het met een reactie:

Als WindowsXP Prof opstart, komt hij in een scherm met Uw instellingen worden geladen...en laat hij het "opstartdeuntje" horen, vervolgens: De netwerkverbindingen worden afgesloten..., waarna: De instellingen worden opgeslagen... en laat hij het afsluitmelodietje horen. Na een halve minuut gebeurt hetzelfde en lijkt het alsof de opstartprocedure in een lus is gekomen. Het probleem deed zich het eerst voor na een virusscan. Hetzelfde gebeurt ook in de Veilige Modus.

Ik heb op Google gezocht en heb daar niets gevonden, verder heb ik log-bestanden en dergelijke doorgekeken, heb DLL's van Windows vervangen en nog virusscans gedaan maar ook dat heeft niet geholpen.
Ik denk dat dit zo ongeveer de informatie is die ik heb.

Groet, Brander

Verwijderd

Je weet zeker dat je niet met AD-AWARE hebt gescand? Dit is een known 'bug' namelijk. (adaware vraagt of ie na opnieuw opstarten nog een keer scant, zodat ie wat files kan verwijderen die niet verwijdert kunnen worden als windows draait.)

Verwijderd

Meastro1983 schreef op 23 augustus 2004 @ 06:11:
Ik heb dit probleem eens gezien bij iemand anders. Probleem lijkt exact het zelfde.. Dit probleem is toen veroorzaakt door Ad-aware (zoals hierboven al aangegeven is.) Helaas weet ik geen correcte oplossing voor dit probleem te geven..ik heb toen de pc opnieuw geinstalleerd... maar je moet het probleem zoeken in de Ad-aware scan!
Klopt, dit verhaal kan ik (helaas) uit eigen ervaring bevestigen. Er reste helaas niets anders dan Windows XP (home) opnieuw te installeren.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 11:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

heb dit probleem ook gehad.. lopen ook andere topics over... als je adaware hebt gedraaid dan ziet hij iets aan voor spyware en dat verwijderd die dan.. je logt dan in en je wordt direct weer uitgelogd.. kheb met een knoppix bootable cdtje me data gebackupt en daarna win xp dr op nieuw op geknalt.. maar er is waarschijnlijk een andere oplossing..

Bedankt alvast

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

ik ken dit.. neefje van me ook gehad.. IK WEET OOK Dat de oplossing te vinden is op deze forum..

heeft iets te maken met netlogon winlogon (userinit.exe) d8 ik..

ik ga zoeken.. edit deze bericht als ik de betreffende topic gevonden heb..

edit:

deze TOPIC bedoel ik dus:
Win XP Pro SP1; aanmelden lukt niet meer

wsaupdater.exe SPYWARE gezeik.. mijn workaround was dus ook.

WinXP CD erin.. naar de recovery console gaan.. aanmelden op de XP installatie
CD \WINDOWS\SYSTEM32 [enter] typen.
COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE [enter] typen.

rebooten.. en je XP booten.. proberen aan te melden (en hopen dat het wil).
naar je register gaan met start -> uitvoeren -> regedit -> ok

naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\WinLogon gaan en de waarde WSAUPDATER.EXE wijzigen naar USERINIT.EXE

veel succes

[ Voor 62% gewijzigd door nIghtorius op 23-08-2004 12:48 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt nIghtorius, je oplossing heeft gewerkt. Niet gedacht dat Ad-aware zo vervelend kon zijn. Maar ik kan nu weer verder!
Pagina: 1