Toon posts:

UTP langer dan 100 meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er wat over gelezen maar ik raak er hoe langer hoe minder aan uit.

Voor een evenement leg ik een netwerkje aan. Centraal staat de hub.
Nu ligt er een kabel van enkele tientallen meters onder de grond (meter diep ofzo). De juiste lengte ken ik niet. Maar vermoedelijk moet dit toch rond de 100 m zijn.

Ik probeerde met twee oude traditionele pc's (p1) maar daarmee kan ik de andere computers in het netwerk niet vinden (enkel zichzelf). Als ik echter een laptop gebruikte lukte het wel. Toch wel eigenaardig. NUja die laptop moet daar niet staan dus ik moet een gewone pc daar kunnen aansluiten. Het ligt niet aan de pc's daar het op kortere afstand allemaal tiptop is.

Is mijn probleem opgelost indien ik vlak voor die pc nog een hub steek ?
Of eventueel een router ? (of een router ipv die eerste hub: hebben die een sterker signaal ?)
Ik lees vanalles over repeaters maar het probleem is dat ik daar onder de grond (buiten) niet over electriciteit beschik om bv een hub tussen te steken.
Of gewoon sterekere signaalzender ?
Of gewoon door de lucht sturen ? (kostprijs ?)

Of kunnen jullie mij gewoon een andere oplossing geven die niet de geldbeugel ledigt.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:50
Als het met de laptop kan moet het ook met een Pc kunnen. Gebruik goede conectoren (goed erop zetten) en goede NIC's dan moet het gewoon kunnen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
100 meter is net buiten specificatie, je zou dus idd er iets moeten tussen moeten zetten, een hubje bijv)
draadloos moet perfect te doen zijn, mits goede antennes!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eventjes een andere Tip:

Gebruik een switch ipv een hub, aangezien bij drukke netwerken dit het gehele netwerk zal vertragen.

En gebruik meerdere switches, zodat de afstanden tussen de kabels niet langer wordt dan 100 meter

Verwijderd

waarschijnlijk heeft die laptop een 10mbit netwerkkaart, en die pc een 100mbit, je zou kunnen proberen om de 100mbit netwerkkaart in je pc te configuren op 10mbit

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die 100 meter met een paar meter overschrijden kan prima. Afhankelijk van je apparatuur kan 110 meter al problemen geven of 150 pas.

Overigens klopt wat hierboven staat ook -- als 100mbit niet werkt wil 10mbit dat vaak wel doen. Ik heb afstanden van +/- 200 meter overbrugd door 't zooitje op 10mbit te zetten ;)

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 23-08-2004 00:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:50
Idd kan je het eens proberen op 10 Mbit.
edit:
Zoals leonschoorl zei

[ Voor 29% gewijzigd door My-life op 23-08-2004 00:36 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Heb ook wel eens problemen gehad met 100 meter kabel; andere (MINDER afgeschermde) kabel deed het wel :?

Nederlander in België

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46
gebruik zowieso massieve kabel (dus niet die soepele), en gebruik full-duplex.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Connectoren en kabels doen een hele hoop aan kwaliteit, alleen zijn de specs wel zo opgezet dat zonder overschrijding van de grens het ZEKER moet werken. Kan het niet aan je configuratie liggen? verschillend domein of OS?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Zorg iig dat je full-duplex gaat draaien. Had problemen met een brother printer met geintegreerde NIC die niet over 75 meter met een HP Procurve dualspead HUB wou werken. PC uit de 16 poorts unex switch, in de procurve, printer in de unex switch... werken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Probeer eens of je verbinding stabieler is op 10Mb ipv 100Mb
- Theorethisch zou een hub of een switch weinig uitmaken, maar persoonlijk zou ik zeker voor een switch kiezen als verdedelde repeater, een router hier neerzetten voor die functioniteid is je reinste onzin.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1