[2k] automatisch rebooten blij bluescreen?

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Heb een win2k bak die soms een bluescreen geeft. IRQL less than blabla, die troep. Gebeurt zo'n 2 keer per week, is een server die 24/7 moet draaien.

Opnieuw installen is een optie, maar als ik hem automatisch kan laten rebooten bij zo'n BSOD vind ik het voorlopig ook wel best (en is een stuk minder moeite :)). Kan dat, en zoja hoe?

Ik zie wel bij system properties (rechts klik op My Computer, properties), advanced startup & recovery, onder "System Failure" de optie "Automatically reboot", maar die staat al aan.

Of is er iemand die weet waar zo'n bluescreen aan kan liggen? Het gebeurt echt te vaak om als toevallige uitzonderlijkheid te beschouwen. Hardware is in orde afaik, pas nog memtest x86 gedraaid. Runt geen fancy shit, alleen een firewall, ftp server en 2 background progs, maar diezelfde software deed het al jaren op een andere w2k bak ook prima.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Check dit eens: Windows XP en 2000 BSOD guide
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Microsoft heeft hier geen aparte HOWTO voor geschreven. Vaak (enkele uitzonderingen daargelaten) is deze STOP foutmelding echter veroorzaakt door foutieve drivers.
&
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus
- Directe link naar zoekresultaten in de MS KB
- Zoekresultaten van het Windows 2000 Support Center

Controleer je drivers eens :)

edit:
Moet ik wel de goede info geven :P

[ Voor 84% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-08-2004 23:51 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Helaas, ik heb een hoop geprobeerd maar nog zonder succes ;(

SP4 stond er al op, heb alle windows updates er overheen gegooid en video + netwerk drivers geupdate, maar krijg nog steeds dit:
code:
1
2
3
4
Stop 0x000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000000)
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Beginning physical memory dump
En dat blijft dan de hele nacht of zelfs het hele weekend zo staan.

Ik heb in de links gekeken die hierboven genoemd zijn, maar al die KB's geven geen specifieke uitleg over dit probleem (het meeste betreft SP4 of andere updates, sommige dingen gaan over specifieke drivers die ik niet gebruik).

Het liefst voorkom ik die bluescreens natuurlijk, maar is er niet toch op de één of andere manier een mogelijkheid om te forceren dat windows automatisch reboot als dit gebeurt?

Verwijderd

my computer (of hoe dat ding op je desktop mag heten)
tabblad advanced
tab startup and recovery -> settings
bij systemfailure vinkje bij "Automaticly restart"

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 08:39

DFS

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 13:33:
my computer (of hoe dat ding op je desktop mag heten)
tabblad advanced
tab startup and recovery -> settings
bij systemfailure vinkje bij "Automaticly restart"
Dat heeft hij al aan staan, zie topicstart

Verwijderd

hmmm bij irql fouten denk ik toch snel aan brak geheugen, maar ik zie dat je metest al gedraaid heb, hoelang had je hem gedraait?
mischien kan het daar toch aan liggen

Verwijderd

staat er geen filenaam bij in het blue screen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer ander geheugen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Helaas is feze melding echt super algemeen en kan het door bijna alles ver-oorzaakt worden.
Is er een pijl op te trekken of patroon te vinden over het wanneer deze melding komt?

check mijn webshop!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

840890
302400

Men kan wel zoeken op steekwoorden als 0x00000d ofzo maar als de melding in het technet article afwijkt van de melding op een server heeft het geen nut dit door te lezen. Dit waren de enige 2 relevante die ik op de technet cd's kon vinden btw.
Pagina: 1