Om bijvoorbeeld dit filmpje als voorbeeld te nemen, als ik door blijf kijken naar dit filmpje, loopt het geluid steeds verder acter op het beeld. Voor de mensen die hem uitgekeken hebben, op het moment dat het mannetje tegen de horde aan knalt (oehh, nu verklap ik al een deel
), duurt het nog minstens een seconde voordat ik daadwerkelijk de knal hoor. Zo zijn bepaalde filmpjes gewoon een stuk minder leuk om naar te kijken, gewoon omdat ze niet synchroon lopen. Ik heb geprobeert dit probleem te verhelpen:
- Flash opnieuw installeren
- Alsa updaten (1.0.3, 1.0.5 en 1.0.6, maar geen succes)
- nVidia drivers updaten, van 1.0.6106 naar 1.0.6111
- met de shader-instellingen zitten spelen
- tussen de macromedia instellingen zoeken, is alleen verdacht weinig te vinden
- m'n koe uitzetten
- bios updaten
- zoeken op google, die bevestigd het probleem, maar komt niet met een oplossing
- zoeken op got, maar daar zit niets relevants tussen voor zover ik heb gezien.
niets mocht dus helpen, en ik weet niet waar ik het moet zoeken. Even voor alle duidelijkheid, het gaat om binaries die je zo van de site haalt, er valt niets te compileren of optimaliseren. Deze dragen versienummer 7.0.25.0, nieuwer is er niet. De rest van de (boeiende) specs:
Linux: Fedora Core 2 met 2.6.8-1.521
Alsa 1.0.6 geinstalleerd
Flash 7.0.25.0
nVidia drivers for Unix/Linux 1.0.6111
Audigy 2 voor het geluid (gebruik NIET het onboard soundstorm)
Athlon XP 2800+
nForce chipset
en ik bedenk me net, ik heb een koe grazen, maar dat zou niet mogen uitmaken. Ik zal m zo voor de zekerheid even killen.helpt niet
Mijn vragen: Hoe komt dit? Wat doe ik eraan?
- Flash opnieuw installeren
- Alsa updaten (1.0.3, 1.0.5 en 1.0.6, maar geen succes)
- nVidia drivers updaten, van 1.0.6106 naar 1.0.6111
- met de shader-instellingen zitten spelen
- tussen de macromedia instellingen zoeken, is alleen verdacht weinig te vinden
- m'n koe uitzetten
- bios updaten
- zoeken op google, die bevestigd het probleem, maar komt niet met een oplossing
- zoeken op got, maar daar zit niets relevants tussen voor zover ik heb gezien.
niets mocht dus helpen, en ik weet niet waar ik het moet zoeken. Even voor alle duidelijkheid, het gaat om binaries die je zo van de site haalt, er valt niets te compileren of optimaliseren. Deze dragen versienummer 7.0.25.0, nieuwer is er niet. De rest van de (boeiende) specs:
Linux: Fedora Core 2 met 2.6.8-1.521
Alsa 1.0.6 geinstalleerd
Flash 7.0.25.0
nVidia drivers for Unix/Linux 1.0.6111
Audigy 2 voor het geluid (gebruik NIET het onboard soundstorm)
Athlon XP 2800+
nForce chipset
en ik bedenk me net, ik heb een koe grazen, maar dat zou niet mogen uitmaken. Ik zal m zo voor de zekerheid even killen.helpt niet
Mijn vragen: Hoe komt dit? Wat doe ik eraan?
[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 23-08-2004 12:24 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet