Toon posts:

hardware Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

mijn pc doet erg vaag al ik hem wil opstarten gaat de pc aan en begint hij heelsnel te piepen het groene lampje op mijn pc knippert op het tempo van de piep.

Na een paar ik de pc opnieuw opstarten start hij op en gaat het beeld aan. en laatst veel het beeld weg en begon hij weer te piepen.

Elke keer als ik mijn pc aanzet heb ik dit probleem weer.

Nu heb ik gehoort dat elke hardware onderdeel zijn eigen piep heeft kan iemand mij vertellen wat er stuk of niet goet aan gesloten zit?

Verwijderd

Wat is de beep reeks exact?
Hoor je de machine verder booten?
Zie je nog iets op 't scherm?

Welke BIOS heb je?

Verwijderd

Topicstarter
het is een reeks piepjes met gelijke afstand dus geen variatie,

mijn beeldscherm zegt dat hij geen signaal krijgt en gaat op standby

De machine stopt verder met laden als ik de opstart piep hoor dan doet hij het anders hoor je een heel kleintje laden in het begin.

Ik weet niet wat voor bios ik heb of waar ik het kan vinden.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Kijk eens in het boekje van je moederbord. Daarin staat wat de piepjes betekenen. Bij mij (Asus MoBo) zijn lange piepjes die zich steeds herhalen het geheugen

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen boekje vinden van mijn moederbord. dus ik ga maar proberen om de maker proberen te bereiken
bedankt.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Een snellere oplossing is om het typenummer van je moederbord op te zoeken en dan de bijbehorende handleiding van de site van de fabrikant te downloaden. Meestal duurt het dagen voordat je antwoord krijgt op je email...

Overigens staat dit topic in het verkeerde sub-forum en is het nogal basic. Ik heb het topic daarom ook aangekaart bij een mod...

[ Voor 24% gewijzigd door L.N. op 23-08-2004 00:03 ]

Verwijderd

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door :)

move AV > PMG - een piep maakt een PC nog niet gelijk tot AV component ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, zonder specs, inzet en informatie over hetgeen je wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten komen we geen steek verder. Neem de startpost van het PMG Beleid eens door hoe je het beste een "Help, mijn PC doet het niet!" zou moeten openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.