[DIY] Morion's het eindresultaat! (was :Dilemma)

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 23:12

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik zit een beetje in een dilemma. Ik wil een set nieuwe speakers gaan bouwen, aangezien ik niet echt tevreden ben met mijn huidige set, zowel qua geluid als formaat.

Nou ben ik eens gaan rondkijken, en toen had ik dus bedacht om een 60l basreflex kast te gaan maken als een smalle zuil met de Visaton W170S8 woofer en de G25HE tweeter. Reden hiervoor was dat deze woofer behoorlijk laag kan in een redelijk kleine kast. Op deze manier zou ik een paar vliegen in 1 klap kunnen vangen: beschaaft formaat, brede frequentie karakteristiek en genoeg laag om tijdens een filmpje kijken niet direct een sub te missen.

Echter, als je dan zo rond aan het kijken bent zie je nog eens meer, en toen kwam ik dus het CT142 ontwerp van Visaton tege, een TM kast waar dezelfde drivers in kunnen. Mooi ontwerp, en klinkt ook erg mooi, al heb ik deze alleen gehoord als actieve configuratie.

Later kom ik dan ook nog het VIB170AL ontwerp tegen, waar de AL170 woofer icm de G25FFL gebruikt worden. Ook een strakke kast, en scheelt weer wat werk aangezien je alle componenten excl. hout als pakket kan kopen.

Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zo heel erg veel, maar aangezien ik bar weinig over de verschillende configuraties kan vinden ben ik een beetje kwijt wat een betere keus zou kunnen zijn. Hebben jullie goeroes hier zinnige opmerkingen over? Of misschien zelfs nog een beter alternatief in dezelfde prijs klasse? (tot ca 300 euro voor de drivers voor 2 speakers)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik vind 60 liter voor een 17cm drivertje eigenlijk wel bizar veel... Voorgezaagde houtpakketten zijn vaak ook erg prijzig, zelf zagen loont al snel.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 17:33
Je hebt net hetzelfde budget voor zelfbouw 2-weg speakers als ik enkele maanden geleden vooropgesteld had :) Bij mij gaat het wel om een gesloten systeem, met actieve filtering (en dus uiteraard ook bi-amping). Meer info in m'n topic.

Ik ben zelf qua driverkeuze dus gegaan voor de Monacor SPH-200KE 8" Kevlar woofer, en de Seas Noferro 650 tweeter. Een 8" woofer lijkt groot voor een 2-weg systeem, maar aangezien ik een actief 4e orde filter ga gebruiken is dat geen probleem. Een standaard passief filter is maar 2e orde, en laat veel meer hoog door naar de woofer. Voor een passief systeem zou ik het dus eerder de 6.5" versie van die woofer aanraden, de Monacor SPH-165KEP dus.

Overigens zijn bovenstaande Monacor-woofers zeer geschikt voor systemen die erg diep moeten. Ze zijn ook prima toepasbaar in basreflex-kasten, met goede diepgang en een mooie afstemming. Zowel de SPH-165KEP, SPH-200 en de Seas noferro tweeter krijgen zeer goede reviews, en zijn toch niet overdreven duur.

Overigens: een luidspreker staat of valt met het filter-ontwerp. Als je de apparatuur/kennis niet hebt om een goed filter te bouwen, is het wellicht beter om van een bestaand ontwerp uit te gaan.

• MM
  • Niet online

MM

subsonik schreef op 22 augustus 2004 @ 23:30:
Je hebt net hetzelfde budget voor zelfbouw 2-weg speakers als ik enkele maanden geleden vooropgesteld had :) Bij mij gaat het wel om een gesloten systeem, met actieve filtering (en dus uiteraard ook bi-amping). Meer info in m'n topic.

Ik ben zelf qua driverkeuze dus gegaan voor de Monacor SPH-200KE 8" Kevlar woofer, en de Seas Noferro 650 tweeter. Een 8" woofer lijkt groot voor een 2-weg systeem, maar aangezien ik een actief 4e orde filter ga gebruiken is dat geen probleem. Een standaard passief filter is maar 2e orde, en laat veel meer hoog door naar de woofer. Voor een passief systeem zou ik het dus eerder de 6.5" versie van die woofer aanraden, de Monacor SPH-165KEP dus.

Overigens zijn bovenstaande Monacor-woofers zeer geschikt voor systemen die erg diep moeten. Ze zijn ook prima toepasbaar in basreflex-kasten, met goede diepgang en een mooie afstemming. Zowel de SPH-165KEP, SPH-200 en de Seas noferro tweeter krijgen zeer goede reviews, en zijn toch niet overdreven duur.

Overigens: een luidspreker staat of valt met het filter-ontwerp. Als je de apparatuur/kennis niet hebt om een goed filter te bouwen, is het wellicht beter om van een bestaand ontwerp uit te gaan.
Onder welke steen heb jij gelegen? ;) Je kunt ook prima 3e en 4e orde passieve filters maken hoor. Hoe ver staat het trouwens met je project?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
m.m: Ik koop ook geen voorgezaagd hout, het moet wel DIY blijven. :) 60l is an sich niet zo groot, al is het wel ruim voor voor een 17cm driver. Aan de andere kant blijft met die grootte de curve van de W170S8 mooi vlak en tot erg laag doorlopen.

subsonic: interessant project, maar ik wilde het wel een beetje simpeler houden. :) Tis al weer een kleine 15 jaar geleden dat ik voor het laatst me bezig heb gehouden met speakers en versterkers, dus ik moet eigenlijk weer van de grond af aan opnieuw beginnen.

Computer specs

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Naast de vragen in mijn startpost, nog een typische noob vraag... :X Hoe laag moet een muziek luidspreker kunnen gaan? Wat is zinnig om op te mikken? De LFE regionen van een film kom je als het goed is niet tegen bij muziek, maar tot hoe laag moet je (proberen te) gaan?

Computer specs

• subsonik
m.m: tuurlijk kan je prima passief 4e orde filteren, maar of het handig is, is een andere vraag... je hebt voor een 2-weg filter dan minstens 4 spoelen en 4 condensatoren nodig.
Nog geen vorderingen met m'n project trouwens, moet eerst m'n preamp bouwen voor ik op een handige manier m'n actief filter kan aansturen.

afterburn:
Naar mijn gevoel heeft een luidspreker een heleboel eigenschappen die belangrijker zijn dan z'n diepgang... vooral hoe de midden/ hoge tonen weergegeven worden, en hoe het stereobeeld is.

Maar wat diepgang betreft... het is niet alleen belangrijk om te bekijken hoe diep een luidspreker precies reikt, maar ook hoe hij afvalt in het laag. Sommige luidsprekers gaan heel diep, maar geven onder een bepaalde kantelfrequentie bijna niks meer weer. Andere luidsprekers beginnen dan weer bij veel hogere frequenties af te vallen, maar reiken veel dieper. De laatste categorie heeft m'n persoonlijke voorkeur, omdat je hiermee in combinatie met de "roomgain" (natuurlijke versterking van lage tonen door luisterruimte) veel evenwichtigere en diepere bas kan bereiken.

Afbeeldingslocatie: http://subsonik.mine.nu:6200/pics/forum_images/closed_vs_br.png

Als je op het "-3dB" punt afgaat, zou je denken dat de "groene" speaker veel dieper reikt dan de "gele". De groene heeft immers -3dB bij 33Hz, de gele -3dB bij 42Hz. Het moge duidelijk zijn dat de speaker met de groene curve bijna geen 20Hz meer zal laten horen.

Om nu te antwoorden op je vraag hoe diep een speaker moet gaan... bij een gesloten ontwerp zit je met een -3dB punt tussen 40 en 50Hz heel behoorlijk, met een basreflex-speaker is -3dB tussen 30 en 40 Hz aan te raden. Dieper is altijd beter, maar je moet geen toegevingen op andere vlakken doen om een klein beetje meer diepgang te halen.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Ok, duidelijk. Om terug te komen op mijn initiele vragen: zijn er specifieke voor- of nadelen aan de ontwerpen die ik heb genoemd waarvoor ik beter voor de een of de ander zou moeten kiezen?

Computer specs

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Om je keuze nog wat "leuker" te maken; http://www.diy-morion.tk/

De morion is een TL met de w170s8 en de G20sc. Het ontwerp komt uit de hobby-hifi.
Ik heb hem gebouwd, en nightwish ook. Onze conclusie: "veeeel laag en value for money".

Wise enough to play the fool

Verwijderd

teacher schreef op 23 augustus 2004 @ 15:56:

De morion is een TL met de w170s8 en de G20sc. Het ontwerp komt uit de hobby-hifi.
Ik heb hem gebouwd, en nightwish ook. Onze conclusie: "veeeel laag en value for money".
Inderdaad!! Ik verbaas me nog steeds over hoe laag het wel niet is :).. krijg er niet genoeg van!!

Ik zou zeggen bouwtekeningen op aanvraag, zowel bij Teacher als bij mij!

• B-lennium
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

zou een van jullie de bouwtekeningen ff willen posten of mailen naar B-lennium at Punkass.com ? ik heb wel intresse !

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Oww... dat ziet er erg strak uit! Die is nu met stip bovenaan het lijstje komen te staan. Kunnen jullie me daar iets meer over vertellen? Klank, specs, afmetingen? Ze lijken zo van de plaatjes vrij groot?

Teacher, zijn die 2 kleintjes die je er bij gemaakt hebt op basis van dezelfde drivers? Hoe speelt dat met zijn 4tjes?

Ik zou hier GRAAG de bouwtekeningen/schema's van krijgen!

Computer specs

Verwijderd

Hmm...deze vind ik ook erg mooi. >:)
Misschien komen ze ook voor mij in aanmerking over een tijdje :)

Wat zijn de totaalkosten voor zo'n setje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 16:56:
[...]

Hmm...deze vind ik ook erg mooi. >:)
Misschien komen ze ook voor mij in aanmerking over een tijdje :)

Wat zijn de totaalkosten voor zo'n setje?
Ik wil je best mailen B-lennium, maar je box is vol :)

Lees ook het topic van Teacher:
[rml]DIY-contest - teacher's result [ veel pics!][/rml] (afbeeldingen zijn down, maar zie daarvoor http://www.diy-morion.tk

En die van mij:
[rml][ DIY] Morion TL's[/rml]

275 euro voor de speakers + watten, kabel, baspijp etc.

dan 70 euro hout

verf 40 euro (ik had hamerslag)

Dus ongeveer 400 euro max.

De boxen zijn 125*23,8*41,5 cm aardig groot dus :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 17:36 ]

• subsonik
http://lautsprechershop.de/hifi/morion.htm -> 109 EUR per speaker, zonder hout e.d.

Overigens zou ik wel de versie met de Seas Noferro 12 tweeter aanraden, deze tweeter komt uit tests beter naar voren dan de G20SC, en is bovendien goedkoper. Wel opletten, de Seas tweeter is niet magnetisch afgeschermd!

• B-lennium
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:21:
[...]

Ik wil je best mailen B-lennium, maar je box is vol :)
box is niet vol , maximaale bestands groote 500kb , probeer B-lennium at web.de maar dan .. maximaal 4 mb

ik ga nu even mensen tegen de haren in strijken ... 8)

als je een DIY speaker van 200euro stuk naast een 'echte' speaker van 200 euro zet... welke klinkt dan beter ?

ik wil goed geluid en als ik daar de handen voor uit de mouwen moet steken.. best
maar het moet geen verspillde moeite zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door B-lennium op 23-08-2004 17:52 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 16:03:
[...]

Inderdaad!! Ik verbaas me nog steeds over hoe laag het wel niet is :).. krijg er niet genoeg van!!

Ik zou zeggen bouwtekeningen op aanvraag, zowel bij Teacher als bij mij!
Hey niet pronken met andermans veren :D (Teacher, waar kwamen ze ookal vandaan...).

Een DIY speaker KAN beter klinken, het budgetsegment is echter extreem moeilijk. Aangezien fabriekanten goedkopere units gebruiken, maar deze vaak wel goed gebruiken.

De diy units zijn vaak toch al 2x zo duur en dan moet er ook nog een kast bij. Echter als je een goed ontwerp namaakt, dan klinkt het vaak een stuk beter. Maar het staat of valt zeker met het ontwerp dat je maakt. Zo maar zonder te meten iets inelkaar prutsen is idd zonde van het geld.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 18:11 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

B-lennium schreef op 23 augustus 2004 @ 17:43:
[...]

box is niet vol , maximaale bestands groote 500kb , probeer B-lennium at web.de maar dan .. maximaal 4 mb

ik ga nu even mensen tegen de haren in strijken ... 8)

als je een DIY speaker van 200euro stuk naast een 'echte' speaker van 200 euro zet... welke klinkt dan beter ?

ik wil goed geluid en als ik daar de handen voor uit de mouwen moet steken.. best
maar het moet geen verspillde moeite zijn.
Ik durf met deze TL's de vergelijking aan met elke 200 euro "winkel" speaker.
Er kleven natuurlijk nadelen aan een TL (minder rendement) maar de o zo lekker droge bas is een topper. De G20sc heb ik in het "ontwerp" gelaten, juist vanwege de ferrofluid die erin zit. GOed, Dit heeft als nadeel dat bij hogere volumes (en frequenties) de viscositeit van de ferrofluid veranderd en dus ook de frequentierespons, maar het voordeel is dus dat deze tweet wél heelblijft :P

Overigens heb ik ze gebouwd voor ongeveer 160 euro het stuk. Het ontwerp is redelijk recht toe recht aan en al met al zijn ze redelijk simpel te bouwen. En ja, het is het waard. :)
afterburn schreef op 23 augustus 2004 @ 16:32:
Oww... dat ziet er erg strak uit! Die is nu met stip bovenaan het lijstje komen te staan. Kunnen jullie me daar iets meer over vertellen? Klank, specs, afmetingen? Ze lijken zo van de plaatjes vrij groot?

Teacher, zijn die 2 kleintjes die je er bij gemaakt hebt op basis van dezelfde drivers? Hoe speelt dat met zijn 4tjes?
Ze zijn idd hooog (1,25m) en best diep. Maar, ze hebben een smal aanzicht, dus ze komen, als je ze een beetje slim plaatst, niet echt lomp over. De klank: fris hoog, droog en diep laag.

De 2 kleintjes hebben idd exact dezelfde drivers en filter. Als je ze als "hoofdspeakers" gebruikt is een subje wel aan te bevelen; ze kunnen prima vrij laag komen, maar worden dan wel "boomerig". Gebruik je ze, net zoals ik, als surrounds dan heb je dat probleem niet.

Ze spelen hier niet met zijn vieren, maar met zijn 6.1-en... 8)
Er staat hier ook nog een center met de 2x w100sc8 en de sc10n (stom dat ik daar niet ook de G20 voor gepakt heb 8)7), een rear-center met 2x frs8 en een subje met een bass exciter + slave.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

m.m schreef op 22 augustus 2004 @ 23:36:
Onder welke steen heb jij gelegen? ;) Je kunt ook prima 3e en 4e orde passieve filters maken hoor. Hoe ver staat het trouwens met je project?
het grote voordeel van een actief filter is dat je geen fase draaing hebt van het signaal. dit heb je met een passief filter wel. dus wat er gebeurt is dat het signaal op de kantel frequenties bij iedere speaker zo gedraait is dat ze elkaar uitdoven voor bepaalde frequenties

blabla

• voodooless
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

MidiMaze schreef op 23 augustus 2004 @ 19:26:
[...]

het grote voordeel van een actief filter is dat je geen fase draaing hebt van het signaal. dit heb je met een passief filter wel. dus wat er gebeurt is dat het signaal op de kantel frequenties bij iedere speaker zo gedraait is dat ze elkaar uitdoven voor bepaalde frequenties
Daarnaast zal een actief filter wel goedkoper zijn bij zulke ordes ;) Nadeel is wel dat je meer amps nodig hebt (daar gaan dan toch je spaarcenten :P ). Ik vind het altijd wel een leuk idee, alleen die vele amps staan mij niet zo aan...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Jongens, bedankt voor de tekeningen. Ik ga deze zeker maken.

Wat mij echter opvalt is het volgende: jullie hebben in het schot wat schuin achter de woofer staat pijpjes in de gaten zitten, terwijl deze op de tekeningen niet voorkomen. Daar hebben jullie vast een reden voor. ;) Die pijpen lijken ook verschillende lengtes te hebben. Hebben jullie de maten voor die pijpen toevallig bij de hand?

Computer specs

Verwijderd

afterburn schreef op 23 augustus 2004 @ 20:33:
Jongens, bedankt voor de tekeningen. Ik ga deze zeker maken.

Wat mij echter opvalt is het volgende: jullie hebben in het schot wat schuin achter de woofer staat pijpjes in de gaten zitten, terwijl deze op de tekeningen niet voorkomen. Daar hebben jullie vast een reden voor. ;) Die pijpen lijken ook verschillende lengtes te hebben. Hebben jullie de maten voor die pijpen toevallig bij de hand?
zie 4e tekening als het goed is. Staat in de tekst:

70mm doorsnee en 125mm lang en
70mm doorsnee en 35 mm lang

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Ah gevonden, staat zo achteraf dat ik er even overheen gelezen had. :)

Computer specs

• teacher

teacher

Dysgaf!

afterburn schreef op 23 augustus 2004 @ 20:47:
Ah gevonden, staat zo achteraf dat ik er even overheen gelezen had. :)
Voeg mij anders ff toe aan msn; dan klets ik je er wel doorheen...
adres vind je op die morion site...

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Die site is momenteel down...

Computer specs

Verwijderd

Hee, wat grappig, 2 jaar geleden heb ik ook een TL ontworpen met dezelfde speakers.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/HL_8_klein.jpg
Uiteindelijk er een basreflex van gemaakt en daarna een Rogers Monitor gekocht. :)

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Nou, ik ga dus inderdaad de Morions namaken. Heb vandaag de drivers/filter componenten/enz besteld en morgen waarschijnlijk hout halen.

Ga foto's maken tijdens de bouw en open wel weer een topic waar ik mijn bouwperikelen in neerzet.

Computer specs

Verwijderd

heb jij de standaart tweeter nou besteld of die seas dei subsonik aanrade?
ik ben zelf ook nog op zoek naar een zelfbouw project, alleen heb ik over die G20sc dat ie snel schreeuwerig klinkt.
dus moet je om die seas tegebruiken nog filter aanpassingen doen of zijn ze kwa impedantie gevoeligeheid en xover freq redelijk het zelfde?

hij kan neeem ik aan zonder acoustische gevolgen redelijk dicht tegen de muur aan?
(de tl uitgang aan de voorkant toch)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 20:24 ]

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik heb de Seas besteld, dat raden ze me bij Speaker & Co ook aan. De tweeter hadden ze niet op voorraad in Rotjeknor, dus die gaan ze bestellen en dan zoeken ze op hun gemak alle spulletje die ik wil hebben bij elkaar en krijg ik begin volgende week een telefoontje wanneer ik het hele zooitje op kan halen.

De nodige aanpassingen in het filter voor de Seas staan al beschreven in de bouwhandleiding.

Morgen even kijken of ik tijd heb om hout te halen, dan kan ik van het weekend alvast met de kast beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door afterburn op 27-08-2004 21:51 ]

Computer specs

Verwijderd

@ afterburn
wat heb je nou voor 2speakers aan drivers en filter betaald als ik het mag vragen?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 00:07:
@ afterburn
wat heb je nou voor 2speakers aan drivers en filter betaald als ik het mag vragen?
Ik gok rond de 190 eu?

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Nog niks, want ik krijg ze volgende week pas. ;)

Computer specs

Verwijderd

:P wat ga je betalen dan 8)7

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Eerlijk gezegd geen idee. :) De woofers kosten €32/stuk en de tweeters €39/stuk. Dan komt er nog los spul bij voor de filters, demping enz, dus ik denk dat die 190 pleuro van teacher wel aardig in de buurt zal komen.

Computer specs

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Nou ik heb mijn speakers binnen :)

Prijzen even op een rijtje voor de geinteresseerden:
- hout, 18mm MDF, 2 platen à €70 inclusief zagen
- Speakers, filter componenten, dempingsmateriaal en pijpen à €260

Moet ik er wel bij zeggen dat ik bij de filters gekozen heb voor Triterm luchtspoel voor het laag midden, ipv een 'standaard' budget spoel. Deze was dus ietsje duurder, nl 30 pleuro/st ipv 9 euro/st. Maar volgens Speaker & Co was door de plaats van deze spoel in het filter verschil duidelijk hoorbaar en zeker het geld waard voor het laag en middengebied. Verder uiteraard de gebruikelijke MKP condensatoren en MOX weerstanden.

Ik zal tijdens de bouw foto's maken en deze tzt in een nieuw topic zetten om mijn ervaringen te delen.

[ Voor 7% gewijzigd door afterburn op 07-09-2004 15:33 ]

Computer specs

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
'Tis alweer een hele tijd geleden, maar het vordert nu toch echt. :) De kasten zitten nu 2x in de grondlak. Morgen schuren en dan de eerste keer de echte lak erover. Heb ze nog steeds niet gehoord en ik ben vergeten om foto's te maken tijdens de bouw. 8)7

Foto's van het afgewerkte geheel komen nog wel!

Computer specs

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Na al het geblaat van wel gaan bouwen, aan het bouwen zijn enz, maar niks hebben om te laten zien, toch even een paar fotos van het resultaat. Na met teacher en Nightwish gekletst te hebben zijn het dus de Morions geworden (zie ook dit topic) en ze zijn super!

Ploatjes:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/morion/Morion_001.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gallery.crashdot.com/albums/morion/Morion_002.sized.jpg

Het klinkt allemaal erg mooi, gaat heel diep met een sprankelend en helder hoog. Ik heb dus niet de Visaton drivers voor het hoog gebruikt, maar Seas en de componenten voor het filter zijn ook een beetje geupgrade naar het advies van Speaker&Co.

Ikke blij! :)

Computer specs

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nice rood :D

Zeer mooi gedaan!

Verwijderd

Zoals je kan zien heb ik het eindresultaat naar je huidige topic verplaatst, dat voorkomt een hoop vragen.

Mooi afgewerkt trouwens, zit goed in de lak. :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik zei het al over msn; het ziet er STRAK uit!

* teacher wil eigenlijk meer pics zien!!!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-07 08:47
Echt netjes ja!!! Hopenlijk worden de mijne net zo mooi afgewerkt. :Y)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Leuk gemaakt alleen 1 basdriver is niet genoeg he :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:57:
Wat een onzin!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:57:
^ transmissie-lijn maagd ^

:+

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ziet er erg mooi uit hoor :)
Alleen die kleine (hoge tonen toch?, niet slaan! niet slaan! :P ;)) zit niet in het midden als ik het zo bekijk ? Lijkt me een beetje zonde ?

301SQN

Verwijderd

Helemaal goed. Top man! Ik denk inderdaad dat je gaat genieten van deze speakers.!

Zeer fraai afgewerkt ook! (Gespoten of gewoon lakken?)
Zit er namelijk aan te denken om de mijne nog te laten spuiten een keer..

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Erg mooi gedaan, ziet er goed uit! :)

Ik ben me ook aan het oriënteren op een DIY luidspreker en de Morion is een interessante optie. Hij lijkt me niet al te lastig te bouwen en heeft een gunstige prijs. Bovendien zijn zowel Teacher, Nightwish als jij er erg enthousiast over. Zou ik jullie lastig mogen vallen via msn/mail over deze speakers?

Wel jammer dat ze deze luidspreker niet bij Speakerland en Speaker & Co hebben, zou ze graag eens willen beluisteren, ik ben benieuwd hoe ze klinken ten opzichte van twee andere luidsprekerontwerpen die ik op het oog heb.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
teacher schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:42:
[...]

^ transmissie-lijn maagd ^

:+
^ what he said. :)

GeforeceDDQ: dat is het ontwerp zo, en ik vind het wel mooi!

Nightwish: gewoon gelakt; eerst opgezet met de kwast, en met de roller na. 3x.

Linchpin: ga je gang.

Teacher: wat wil je nog meer zien dan? Kan nog een plaatje make van de zijkant, maar dan heb ik alles wel zo'n beetje gehad denk ik zo. :) Maargoed, ik doe ook verzoekjes

Deepspace, Play en SteeringWheel: Dank. _/-\o_ Het heeft even geduurd, maar het was de moeite meer dan waard. Ze klinken echt super.

Computer specs

• teacher

teacher

Dysgaf!

Linchpin schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:29: Zou ik jullie lastig mogen vallen via msn/mail over deze speakers?

[...]

ik ben benieuwd hoe ze klinken ten opzichte van twee andere luidsprekerontwerpen die ik op het oog heb.
1. ja, tuurlijk; you've got mail...
2. kom eens luisteren :)

• MM
  • Niet online

MM

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk :P

Heb in het afgelopen halfjaar een aantal expirimentjes met TL uitgevoerd en ik moet zeggen dat het eigenlijk altijd erg lekker klonk :) Ik ben ook voornemens om ergens dit jaar een Shiva TL te gaan proberen te maken.

Pagina: 1