Toon posts:

USB2.0 pci-kaart trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Abit Kt7a met Athlon 1200 en 1Gb ram (niet overklokt)
USB2.0 kaart: ST-200 serial ATA+ USB2.0 (480Mb/s) + 1394a 3-in-1 9 port PCI Host (NEC chipset)

In apparaatbeheer verschijnt voor USB keurig:

NEC PCI to USB Enhanced Host controller B1
NEC PCI to USB Open Host Controller
NEC PCI to USB Open Host Controller
USB Hoofdhub
USB Hoofdhub
USB Hoofdhub

zonder uitroeptekens of vraagtekens (de rest is ook goed geïnstalleerd).

ousb2.inf/ousb2hub.sys/ousbehci.sys zijn geïnstalleerd.

USB1.1 op moederbord is in bios uitgeschakeld (geen effect)

Mag allemaal niet baten; ik haal max. 1Mb/s met een USB2.0 stick.

Met USB1.1 op m'n moederbord haal ik 0,5Mb/s dus de vraag is werkt USB2.0 wel maar kan de PCI-bus van dit moederbord misschien gewoon niet sneller of werkt ie op USB1.1 snelheid en zit het verschil in een betere driver (NEC ipv VIA)?

(al mijn kaarten zitten op IRQ11 (shared) maar werken verder goed)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 23:18 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:55
Volgens mij heb je een 12 mbit versie

usb 2.0 = alle usb 1.1 versies
usb hi-speed = alle usb versies inclusief de 480 mbit versie ;)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
USB sticks gaan afhankelijk van het merk soms ook niet veel harder als dat, zeker bij een el-cheapo ding

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
usb 2.0 : full speed is de gewone 1.1 versie
usb 2.0 : hi speed is de echte 2.0 snelheids versie. Als het goed is staat dit op de verpaking of de kaart zelf.

Zoals FoutTM ook al zei.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een echte highspeed USB2.0 kaart (480Mbit/s).

De stick haalt in een andere PC met standaard USB2.0 makkelijk 2MB/s.

Een SD-card met cardreader haalt wel 2MB/s; dat is 4x zo snel als op USB1.1.
De kaart lijkt dus wel goed te werken aangezien USB2.0 2-10 zo snel is als USB1.1.

Heb trouwens wel m'n ST Lab USB2.0 hub er tussen uitgegooid want die schakelde de boel soms terug naar slow-usb (180KB/s).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 19:24 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:55
Maar weet je wel zeker dat die kaart USB Hi-Speed is? anders zou ik denken aan een driverconflict

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Een goed USB 2.0 Hi-Speed stickje zou zo'n 7 MB/s (lezen) moeten halen! Ik neem aan dat je zelf wel zeker weet dat dat USB 2.0 PCI-kaartje ook echt Hi-Speed ondersteunt (heb je ook wel bewezen zo).

Ik zit zelf met het probleem dat mijn USB 1.1 stick onder win98 op mijn pc (ASUS A7V8X VIA KT400 chipset) op de allertraagste bandbreedte (voor muizen en keyboards enzo) werkt. Misschien ligt het aan de VIA chipset want op mijn tweede pc (ASUS A7V8X-MX met KM400 chipset) heb ik hetzelfde probleem. Op andere pc's met win98 werkt de stick goed dus het ligt niet aan de drivers van mijn stickje of anders aan de combinatie met de VIA (USB 2.0) drivers. Ik meen mij zelfs te herinneren dat het stickje op de normale snelheid werkte vóórdat ik de VIA USB 2.0 drivers geïnstalleerd had maar dat weet ik niet zeker meer.

offtopic:
Ik heb trouwens ook zo'n USB 2.0 PCI-kaartje in een oude pc moeten installeren; wat een hel! :r Ik kreeg hem om te beginnen niet in geen enkel PCI-slot (lag aan het mobo, kreeg de neiging om een hamer te pakken), en ik kwam er na 10x opnieuw opstarten (kreeg geen beeld en bios waarschuwingspiepjes) en met veel moeite de kaarten van slot verwisselen achter dat het ISA ethernetkaartje eruit moest om het geheel weer te laten opstarten. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-08-2004 12:23 ]

Pagina: 1