Toon posts:

Wharfedale

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor de audiofielen: is dat merk wat??

Ik heb een Bose acoustimass 5 set staan, en ik vond het geluid toch wat in range missen...

Ik heb van een kennis een setje Wharfedale Valdus 200 gekocht voor 100 piek...

Is dat nou duur?? Ik heb geen flauw id wat dat kost he..

ps:
Niet dat het niet goed klinkt ofzo hoor!! kwa mid en hoog vind ik ze zelfs mooier als die bose satellietjes ,voor zover die mid geven :)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Volgens mij geven die Bose-speakers juist alleen maar mid!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Topicstarter
Acoustimass 5 is een subwooferset hoor!!

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Die Valdus 200 kostten mij 150 't stuk, dus da's geen slechte deal. Ik vind zelf dat ze pas echt lekker geluid geven als je ze goed - huiskamer te hard zet. Dan komt pas echt de bas los die erin zit, verder is doordat tweatertje hoog wel duidelijk.

* Gert is blije Wharfedale Valdus gebruiker :D

Verwijderd

Voor de audiofielen: is dat merk wat??
Nee,maar voor normaal gebruik prima.

Verwijderd

Topicstarter
150 t stuk dus? Ik kon de prijs nergens vinden, ik heb ze iig niet te duur.....

Ik vind idd ook dat ze bij hoger volume pas laag loskomen ; geen probleem !!

Verwijderd

Dat het beter klinkt dan de Bose is heel normaal. Eindelijk hoor je nu middentonen die je altijd gemist hebt met de Bose.

• Heintje
  • Laatst online: 09-06 16:15
De Bose Acoustimass 5 is GEEEEEEEN subwooferset! Het is een set met kleine satelietspeakers en een baskast met een slimme equalizer. Een echte SUBwoofer geeft (hoe verrassend) SUBlaag weer. Dus echt laag vanaf zo'n 40 hz naar beneden. De Bose-set gaat niet lager dan 60 hz. Echte SUBwoofers worden gemaakt door firma's als REL, M&K en Velodyne, beginnen bij zo'n 2000 gulden en eindigen rond de 20.000.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Wij hebben nog heel erg oude wharfdales staan. Die stammen volgens mij nog echt uit begin jaren tachtig of zelfs nog de 70'er jaren. We hebben ze nu ergens opgeslagen staan en het is er eigenlijk nog nooit van gekomen om ze eens op te halen.
Maar er zat altijd een heel lekker geluidje in. Inderdaad moest je ook wel de bas wat hoger draaien om ze laag te laten geven, maar ze klonken eeeecht wel goed.
Inderdaad niet voor audiofielen, maar ik zie mezelf toch wel als een kritisch luisteraar en ik kon er in ieder geval wel altijd van genieten.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Niet om het 1 of ander maar die Bose accoustimas heb ik ooit eens geluisterd en dat is werkelijk bagger. Op het moment heb ik ELAC 80 speakers, die waren een aantal jaren terug f600,- per stuk. Over het algemeen zijn de Duitse merken (zoals ELAC) wat scherper in de hoge tonen en klinken Engelse speakers wat warmer. Dus het is maar wat je mooi vindt klinken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Ik snap jullie allemaal niet man....ik heb pas die accoustmas 5 gehaald en hij klinkt perfect in m'n slaapkamer echt top......dus ik weet niet wat jullie praten....voor een kamer is het perfect.....

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
De Accoustimas speakers missen een gedeelte in de midrange, dat heb ik nog gecontroleerd met een speciale testcd. Dat is ook niet zo verwonderlijk omdat de set bestaat uit 2 kleine kastjes waar eigenlijk alleen tweeters inzitten en de wooferkast. Dat het bagger is wil ik wel terugnemen, maar voor dat geld mogen ze wel iets beter klinken vindt ik. :)

groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
In 1990 heb ik een setje van Wharfdale gekocht, type 505.2. Ff nagekeken op de aankoopbon (ik bewaar echt alles ;)): kostten destijds f 678,- per paar.
Als ik nu een fatsoenlijke audiozaak in loop en beluister wat er te koop is voor dat geld dan klinken m'n 'oude' Wharfdales zo slecht nog niet: heldere hoge tonen en mooie diepe bassen.
Tien jaar geleden gekocht en nog steeds niet verouderd, gingen m'n PC's maar zo lang mee ;)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Wharfedale is +/_ 2 jaar terug overgenomen,is daarna heel commercieel geworden,das meestal niet zo goed voor het geluid.(vandaar dat bose,inderdaat zeeer commercieel)

Verwijderd

Topicstarter
IC..
Nouja dat bose mid mist aei ik dus al in de 1e post; vandaar die wharfedales..

Nou ik weet wel genoeg , tnx voor de reacties!!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik denk dat ze wel beter klinken dan je bose setje..

maar goed, of het wat is of niet qua naam. zelf luisteren is het eerlijkst..

groedels

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Wharfedale maakt tegenwoordig van die dozenschuivers speakers: speakers die in zaken worden verkocht waar je ook je wasmachine kan kopen. Op basis daarvan zou ik zeggen dat het niet veel soeps is, maar ik nooit recente Wharfedales gehoord (wel oude, en die klonken slecht).

Jag

Verwijderd

de beste luidspreker bestaat niet.
het gaat toch om je eigen smaak.
als je het goed wilt aanpakken moet je zelf gaan samenstellen en ook zelf een scheidingsfilter bouwen het liefst met condensatoren van 'chateau-rouge'met een verlies minder dan 5%.gewoon een kwestie van uitproberen...
Pagina: 1