Casema aanklagen wegens bedrog??

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Beste medetweakers,

Vandaag moest ik weer bij iemand een casema kabel aansluiting installeren. Hij had het pakket al lang binnen en tevens alle nodige informatie en activatiecodes etc.
MAAR hij kon zijn modem maar niet activeren met de bijgeleverde activatiecode.

Dan denk je:

ow kan wel eens fout gaan bij casema, maar dit is niet het geval. Dit is bij elk casema kabel installatie zo. Elke keer werkt dat zogenaamde activatiecode niet en moet je weer naar een 0900 nummer bellen. Zodoende vandaag weer gebeld 3 kwartier gewacht en eindelijk kon hij internetten. Mannetje van Casema klanten service zei dat casema het expres deed, zodat zij ook nog eens via een 0900 nummer geld binnen konden trekken en dat het niet helemaal eerlijk was.

Kan je dit als bedrog beschouwen en kan je hierop Casema aangeklagen?

Btw: "casema bedrog" kon ik niets vinde bij got en google. althans niet over dit onderwerp.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je hebt voor een beetje vreemde titel gekozen, Casema is namelijk niet aangeklaagd volgens jouw verhaal. Op welke grond zou jij ze aanklagen? Van bedrog is geen sprake, het zou slechts erg slechte bedrijfsvoering zijn en slechte reclame als het echt zo is als de desbetreffende helpdeskmeneer doet geloven.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is wel degelijk bedrog of afzetterrij, mogelijk dat je iets kunt beginnen als je medestanders kunt krijgen. Je moet natuurlijk wel kunnen aantonen dat Casema deze praktijken er op na houdt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

jozy schreef op 22 augustus 2004 @ 22:55:
Btw: "casema bedrog" kon ik niets vinde bij got en google. althans niet over dit onderwerp.
lol... dat klinkt als: Ik vond wel 200 topics over bedrog bij Casema, maar dít was nog niet ter sprake gekomen :D

Anyway... aanklagen zal pas gaan als je echt bewijs hebt enzo, dus als je 100% zeker van bent dat het opzettelijk en systematisch is.

Je kunt er altijd mee naar Kassa en de Consumentbond en Radar enzo!

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• jozy
Hoe kan ik nou bewijzen dat ze bedriegen als de boel al geactiveerd is. Dit is alleen mogelijk als iemand een nieuw aansluiting krijgt en ook het zelfde probleem zal krijgen. en of ik ga weer erheen bellen bij een nieuw aansluiting en weer het zelfde vragen, maar dit keer opnemen :P

Maar dit probleem heb ik dus al 5 keer gehad. Dat is dan zeer toevallig...

[ Voor 13% gewijzigd door jozy op 22-08-2004 23:14 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer het eens bij de OPTA (of doet die niets aan kabelaars?).

Denk wel dat je bij de OPTA goed zit:
OPTA is de toezichthouder op de post- en telecommunicatiemarkt in Nederland.

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 22-08-2004 23:16 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:48
ik vind het een beetje bullshit.. bij al mijn vriende met motorola modem is het in 1x gelukt niks aan de hand... het kan toeval zijn maar om ze gelijk aan te klagen omdat je 40 mins aan de lijn moet hangen..

ik geef toe dat je bij de klantenservice lang moet wachten... maar dat is al jaren zo en ik vind jou reactie een beetje overdreven...

want casema is dus echt in 2 jaar tijd goed verbeterd alleen op de klantenservice na en dat je dan 45 mins moet wachten... dat is altijd zo of je nou voor een storing belt of voor dit...

[ Voor 11% gewijzigd door sjorremans op 22-08-2004 23:18 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20

mjl

Ugh

Post anders eens een topic met de vraag of er meer mensen zijn bij wie de activatie code niet werkt, of een poll ?? Hier vang je geen medestanders mee denk ik ... te vage titel ...

Bijv:
Casema activatie code met opzet fout ?

of
Casema activatie code ook bij jou fout ? Ja/Nee

Maar zoals sjorremans hierboven zegt lijkt het me sterk dat Casema dat zou doen, dat zou gaan opvallen en klanten binding krijg je er echt niet mee. Je zou hoogstens van Casema kunnen eisen dat ze de slechte helpdesk medewerker moeten ontslaan. Zal wel uit medeleiden een slap excuus hebben willen verzinnen en kon niks beters bedeken dan "ach gebeurt wel vaker" of heeft ruzie met z'n baas en probeert deze nu op deze manier zwart te maken ...

[ Voor 47% gewijzigd door mjl op 22-08-2004 23:23 ]

-------

• jozy
Ehm casema internet is weer sinds kort en eerst was het alleen maar wanadoo over casema lijnen

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
jozy schreef op 23 augustus 2004 @ 05:12:
Ehm casema internet is weer sinds kort en eerst was het alleen maar wanadoo over casema lijnen
Maar de activatie is voor beide ISP's gelijk aangezien dat voor het kabel netwerk is die activatie. Dat meldt je modem aan op het netwerk. Naar welke backbone (wanadoo of casema zelf) je verbinding loopt staat er los van dacht ik.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

kan ook niet echt snappen dat een mannetje van casema zegt dat ze dat expres doen.... :?

• jozy
misschien dat hij er gek van wordt dat ze zo vaak over hetzelfde bellen en telkens weer een zogenaamde procedure moeten aflopen..

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik weet niet of je enige idee hebt wat een callcenter per minuut ongeveerd kost? Maar ik kan je vertellen dat een helpdeskmedewerker uiteindelijke ongeveerd een EURO per minuut kost. Dat is dus loon + verzekeringen + belasting + locatie + administratie/managment en ga zo maar door..

De kans dat Casema je expres laat bellen lijkt me dus erg klein :p denk je ook niet?

Anyway, aanklagen kan je proberen, maar je maakt weinig tot geen kans.. Casema zal hetzelfde zeggen als ik, nameljik dat ze er niks op verdienen.

Als je van menig bent dat je niet behoorlijk bent behandeld, schijf je hierover een nette, aangetekende brief met daarin een beschrijving van het gehele voorval en dat je het niet terrecht vind dat jij zoveel kosten moet maken. Vervolgens wacht je het antwoord af..

In een dergelijk zaak (Waarin niet duidelijk sprake is van een overtreding) wordt je zaak neit eens in behandeling genomen als je je niet eerst tot de andere partij hebt gewend....

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
rac-on schreef op 23 augustus 2004 @ 21:37:
ik weet niet of je enige idee hebt wat een callcenter per minuut ongeveerd kost? Maar ik kan je vertellen dat een helpdeskmedewerker uiteindelijke ongeveerd een EURO per minuut kost. Dat is dus loon + verzekeringen + belasting + locatie + administratie/managment en ga zo maar door..

De kans dat Casema je expres laat bellen lijkt me dus erg klein :p denk je ook niet?
Maar je zit niet de hele tijd met een medewerker aan de lijn! :) als je eerst 30 minuten moet wachten en vervolgens 3 minuten een medewerker aan de lijn hebt, loopt Casema wél lekker binnen!

edit:
Ik bedoel hier trouwens niet mee dat casema de zaak bedondert, ik wilde alleen de redenatie van rac-on onderuit halen

[ Voor 10% gewijzigd door WVL_KsZeN op 23-08-2004 21:59 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
ok.. 1 euro per minuut,., 40 minuten wachten,,, hoeveel klanten hebben er dan al niet 40 minuten gewacht die deze persoon dan geholpen heeft?

kan makkelijk expres gebeuren hoor

//edit,,, grrrrrr zie WVL_KsZeN
:P

[ Voor 10% gewijzigd door DTorro op 23-08-2004 21:46 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Probeer is 's ochtends te bellen ipv 's avonds ;) of tijdens etenstijden :)

Verwijderd

Heb laats een pakket aangesloten bij een klant,moest ook bellen maar stond 1 min in de wacht.
Het vreemde alleen was dat die man zei dat het signaal naar de modem zwak was en dat hij wel ff een monteur zou sturen.
Nou die monteur is geweest en zei direct ja de aansluiting bij binnenkomst moet worden gebruikt en niet die in de woonkamer. :?

Zo hij heeft alles daar maar neergezet voor die klant en zei dat ze wel een rekening zouden sturen :?

Is toch raar dat het kabel signaal in de woonkamer tov de meterkast -19DB scheelt?

Terwijl die het daar in de woonkamer prima deed echt max up en download :? 8)7

Schiet mij maar lek. })

Verwijderd

Beetje raar dat een helpdeskmedewerker zoiets tegen een klant zegt :?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mjah, toevallig heb ik ditzelfde wel gehad bij 3 van de 3 casema aansluitingen die ik voor anderen heb verzorgd. Uiteindelijk zitten 2 van de 3 ook nu op ADSL.

Verwijderd

je hebt gelijk, met die motorola dingen is het altijd raak
ik heb ook al bij veeel mensen geinstalleerd.
ELKE keer moest ik bellen. altijd. a €0,25 per minuut ofzo. bah.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het begint bij het noteren van de naam van de desbetreffende helpdeskmedewerker, heb jij die? Zoiezo is het verstandig om dat altijd te doen, en dan niet alleen bij Casema.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 23-08-2004 22:47 ]

• jozy
Zullen we dan maar een polletje doen en topicnaam veranderen in: Casema activatie code ook bij jou fout ? Ja/Nee

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 22:33:
Beetje raar dat een helpdeskmedewerker zoiets tegen een klant zegt :?
is ook bullshit, het levert casema namelijk helemaal geen geld op als mensen naar de helpdesk moeten bellen. De enige die daar voordeel aan heeft is het callcenter (dat casema geld kost) en de 0900 leverancier.

Geloof me, tenzij casme incalculeert dat iedereen minimaal 15minuten voor 1 euro per minuut wacht (wat ik met niet voor kan stellen), levert een helpdesk normaal gesproken nooit geld op.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 24 augustus 2004 @ 00:31:
[...]

is ook bullshit, het levert casema namelijk helemaal geen geld op als mensen naar de helpdesk moeten bellen. De enige die daar voordeel aan heeft is het callcenter (dat casema geld kost) en de 0900 leverancier.

Geloof me, tenzij casme incalculeert dat iedereen minimaal 15minuten voor 1 euro per minuut wacht (wat ik met niet voor kan stellen), levert een helpdesk normaal gesproken nooit geld op.
Inderdaad. Verder kan ik me ook niet voorstellen dat casema het activatie proces expres moeilijker gaat maken dan nodig is. (denk eerder dat het onkunde van ze is :P) Heb zelf ook niet zulke goede ervaringen gehad met casema. Nadat bij ons de monteur langs was gekomen had hij onze (zelfgekochte!) splitter meegenomen en vervolgens werkte helemaal niks meer, geen radio, geen tv en last but not least geen internet. Dat was voor mij de druppel, zit nu zeer tevreden bij PLanet ADSL comfort. Ik kan me niet voorstellen dat een monteur zoiets "expres" doet, maar dat hij er gewoon de ballen verstand van heeft ofzo, gewoon dom is. (heeft volgens mij niks met een beleid ofzo te maken :P)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 08:57 ]

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ze schijnen nu weer een in-house helpdesk te hebben, maar laat ik duidelijk zijn, een helpdesk is duur. Winst maak je er nooit op, als het noodzakelijk kwaad is en niet je core business (en zelfs dan is het moeilijk). Ik weet dat waar ik gewerkt heb het bedrijf 7 euro per belminuut vroeg. Dus ga er maar vanuit dat casema erop toe legt. Beetje domme redenering ook. Je denkt niet dat Kassa! inmiddels de internet providers niet een beetje klantbewust heeft gemaakt (ik zeg niet klantvriendelijk)? Het is gewoon de baggerslechte administratie, de onlogische procedures en het enorm domme personeel bij de helpdesk bij casema kabelinternet. Ik snap alleen niet dat dat schoon schip wat ze zouden houden zo weinig opgeleverd heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Bas! op 24-08-2004 09:51 ]

Pagina: 1