Staat mn mobo nu in dual channel of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Aangezien ik de laatste tijd veel grote bestanden uitpak en veel par zit ik een beetje te kijken naar hoe ik alles een beetje sneller kan laten draaien. K had me nooit verdiept in het tweaken van geheugen. Daarom ff in de FAQ gekeken en wat topics bezocht en aan de hand daarvan mn geheugen wat bijgesteld.

Wat ik alleen raar vind aan Sisoft sandra is dat het zegt (volgens mij dat mn geheugen op 2x200 MHz staat ((zie screenshot). Of is dit alleen voor 1 reep die op 400 MHz draait en dat je samen 4x200 hebt? :?

Maar als ik zo naar de snelheid kijk (die oranje balk bovenaan) dan lijkt het zo slecht nog niet? Of zit ik nou naar het verkeerde te kijken?

Bij maximale geheugen bus bandbreedte staat ook 6400 mb/s maar de gecombineerde index zegt 7848 mb/s (help, wat zie ik over het hoofd of zit ik me nu gewoon druk te maken om niks)

Config: asus p4p800, 2x 256 mb twinmos pc3200 (bank 0 en 2, de blauwe dus) met een P4c 2,6MHz

In de bios staat nadrukkelijk dat mn geheugen in dual channel staat ingesteld. Is dat nu wel zo? Zo nee, wat kan ik proberen te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door eerdepeer op 22-08-2004 22:51 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zolang je geheugen maar in sync met je cpu loopt, is dit het snelste.

Doe eens een geheugenbenchmark en vergelijk de score eens met een vergelijkbare chipset. Met AIDA32 kun je dit doen, maar dit programmaatje heet nu anders, ben naam even kwijt.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die 2x200 geeft aan dat je geheugen op DDR loopt ipv (dus 2 datatikken per klokpulse).
heeft totaal niets met dualchannel te maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is de zoveelste 'help $programma geeft allemaal dingen aan die ik niet snap' :Z

Kijk naar die maximale bandbreedte die je daar zelf noemt. Beredeneer gezien je PC3200 RAM hebt wat dat zegt over single/dual channel...

En graag voortaan eerst in PMG FAQ kijken en een beetje zelf nadenken voordat je weer zo de plank misslaat :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.